Oletko tehnyt semmosta unelmakarttaa?
Kommentit (14)
Täyttä paskaa ja ajanhukkaa. Olen siis tehnyt.
Koulussa piti tehdä. Unohdin mokoman.
Onko se se, mihin piirretään(?) unelmat ja sitten ne tapahtuu?
Oon tehnyt jo ehkä 20 vuotta sitten. Kyl ne on suurin osa toteutuneet mut eihän se nyt mitään taikuutta sentään ole. Oon vaan tehnyt töitä haluamieni juttujen eteen. Jos omista unelmistaan ei ole perillä niin ei se kartanteko ainakaan haittaa!
Vierailija kirjoitti:
Oon tehnyt jo ehkä 20 vuotta sitten. Kyl ne on suurin osa toteutuneet mut eihän se nyt mitään taikuutta sentään ole. Oon vaan tehnyt töitä haluamieni juttujen eteen. Jos omista unelmistaan ei ole perillä niin ei se kartanteko ainakaan haittaa!
Kiva vastaus, kiitti.
Tajusin, että en masennukseltani näe unelmia.
Onko sulla vinkkiä siihen?
Vierailija kirjoitti:
No mä tein 10 vuotta sitten, jollain työkkärin pilipalikurssilla. Mikään niistä unelmista ei toteutunut, päinvastoin. Ihan roskaa mokomat kartat.
Oon tehnyt, työkkärin kurssilla kanssa. Ei mitään iloa, pelkkää lapsellista askartelua.
Kuka nyt sitten mitäkin roskana pitää. Jollekin visuaaliselle ihmiselle unelmien laittaminen kuvina esille voi selkeyttää sitä mitä haluaa. Sitten, kun niihin aina palaa niin voi miettiä mitä on unelmansa eteen tehnyt, tai mikä on seuraava askel unelmaa kohti.
Jollain taas saman asian saattaa ajaa exel-taulukko. Toisella ajatukset ovat selkeänä ihan vain päässä. Kolmas kirjaa listaan. Neljäs ei ehkä edes unelmoi vaan ottaa sen mitä eteen tulee. Näin me ihmiset olemme erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Oon tehnyt, työkkärin kurssilla kanssa. Ei mitään iloa, pelkkää lapsellista askartelua.
Meidän piti tehdä lehtileikkeistä.
"Miksi valitsit tämän kuvan?"
"Se oli nätti"
"Kuvastaako tämä sitä, että tahdot elämääsi jotain kaunista?"
"Joo vaik"
Sopii paremmin ihmisille, joilla on selkeät tavoitteet.
Tein viimeksi joskus koulussa kun kaikkien kuului tehdä. Mielestäni ne on lasten puuhaa. Yksi tuttavani noin 40v tekee edelleen ja on aika höhheliä aikuisen, keski-ikäisen, niin tehdä.
En ole tehnyt mutta miettinyt monta kertaa mitä siihen haluaisin.
Surullista, mutta ainoat haaveeni liittyvät rahaan. Sillä saisi taudellista vapautta, voisi matkustella ja leikkauttaa silmäpussit. Kovasti mietin mitä aineettomia unelmia minulla voisi olla mutten vielä ole keksinyt ainuttakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt sitten mitäkin roskana pitää. Jollekin visuaaliselle ihmiselle unelmien laittaminen kuvina esille voi selkeyttää sitä mitä haluaa. Sitten, kun niihin aina palaa niin voi miettiä mitä on unelmansa eteen tehnyt, tai mikä on seuraava askel unelmaa kohti.
Jollain taas saman asian saattaa ajaa exel-taulukko. Toisella ajatukset ovat selkeänä ihan vain päässä. Kolmas kirjaa listaan. Neljäs ei ehkä edes unelmoi vaan ottaa sen mitä eteen tulee. Näin me ihmiset olemme erilaisia.
No tämä. Se olis vaan ihan kiva että nämä sosiaalisen kuntoutuksen teesejä väkäävät voimaannuttajat tajuaisi tällaiset itsestäänselvyydet joku päivä ja lakkaisi tuputtamasta niitä askartelupaskarteluja ihmisille, jotka ei niistä saa kun mieliharmia.
En ole vielä.