Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei Postin käsittelymaksua voi maksaa verkkopankissa vaikka sinne on kuitenkin tunnistauduttava prosessin yhteydessä?

Vierailija
28.01.2021 |

On taas hieno purkkaliimahilavitkutin Postilla tuossa kohtaa 2,90 euronsa keräämiseksi. Vaatii että naputellaan joku maksukortin numero, joka sitten on verkkopankkitunnusten avulla vahvistettava. Miksei ole suoraan linkkejä verkkopankkimaksamiseen?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Pistä Postille palautetta ja kysy, täältä tuskin saat vastausta kysymykseesi.

Verkkopankkiin kirjautuminen on vain kaksivaiheinen tunnistus. Mutta kyllä, kysymys verkkopankkimaksumahdollisuuden puuttumisesta on validi.

Vierailija
2/10 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Pistä Postille palautetta ja kysy, täältä tuskin saat vastausta kysymykseesi.

Verkkopankkiin kirjautuminen on vain kaksivaiheinen tunnistus. Mutta kyllä, kysymys verkkopankkimaksumahdollisuuden puuttumisesta on validi.

Pistäisin, mutta yritäpäs etsiä postin sivuilta jotain minne tällaisesta asiasta voisi laittaa palautetta. Asiakastuki-sivusto on pohjaton viidakko joka lopulta päättyy automaattivastauksiin. Mihinkään maksulliseen numeroon en lähde rahasta kuuntelemaan hissimusiikkia tämän takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Pistä Postille palautetta ja kysy, täältä tuskin saat vastausta kysymykseesi.

Verkkopankkiin kirjautuminen on vain kaksivaiheinen tunnistus. Mutta kyllä, kysymys verkkopankkimaksumahdollisuuden puuttumisesta on validi.

Pistäisin, mutta yritäpäs etsiä postin sivuilta jotain minne tällaisesta asiasta voisi laittaa palautetta. Asiakastuki-sivusto on pohjaton viidakko joka lopulta päättyy automaattivastauksiin. Mihinkään maksulliseen numeroon en lähde rahasta kuuntelemaan hissimusiikkia tämän takia.

OmaPosti sovelluksessa on Chat, jossa voi tavoittaa aspalaisen. Postin sivuilla on myös chatbot, mutta en osaa sanoa ohjaamo botti läpi ihmiselle, jos ei itse osaa vastata.

Vierailija
4/10 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että on Postin oma juttu, eikä Postin nimissä lähetetty huijaus?

Vierailija
5/10 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma, että on Postin oma juttu, eikä Postin nimissä lähetetty huijaus?

Hyvä pointti, näissä pitää olla tarkkana.

Posti on ottanut käyttöön tuontitullaukseen liittyvän 2,9 € käsittelymaksun: https://www.posti.fi/fi/asiakastuki/vastaanottaminen/tuontitullaus

Vierailija
6/10 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tuollainen käsittelymaksu, jonka maksamiseen pitää naputella maksukortin numero? Itse asioinut postissa ihan normaalisti verkkopankin kautta, eikä mitään korttinumeroita ole tarvinnut. Mitä ne sillä tekee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma, että on Postin oma juttu, eikä Postin nimissä lähetetty huijaus?

Olen. Ihan sama maksusivu on ollut ennenkin kun käsittelymaksuja olen maksanut. Paketit tulleet kyllä sitten perille. Postilla ei oikeasti ole linkkejä verkkomaksamiseen tuossa asiassa.

Vierailija
8/10 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on tuollainen käsittelymaksu, jonka maksamiseen pitää naputella maksukortin numero? Itse asioinut postissa ihan normaalisti verkkopankin kautta, eikä mitään korttinumeroita ole tarvinnut. Mitä ne sillä tekee?

2,90 toimitusmaksu EU:n ulkopuolisista yli 22e paketeista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Pistä Postille palautetta ja kysy, täältä tuskin saat vastausta kysymykseesi.

Verkkopankkiin kirjautuminen on vain kaksivaiheinen tunnistus. Mutta kyllä, kysymys verkkopankkimaksumahdollisuuden puuttumisesta on validi.

Pistäisin, mutta yritäpäs etsiä postin sivuilta jotain minne tällaisesta asiasta voisi laittaa palautetta. Asiakastuki-sivusto on pohjaton viidakko joka lopulta päättyy automaattivastauksiin. Mihinkään maksulliseen numeroon en lähde rahasta kuuntelemaan hissimusiikkia tämän takia.

Luo itsellesi OmaPosti-tunnukset - e maksa mitään ja on nykyään se ainoa keino antaa palautetta tai kysyä asioista muuten kuin todella rajoittuneila lomakeilla tai chatti-botilta, joka ei osaa oikeasti vastata yhtään mihinkään. OmaPostin kauttaa pääsee chatissä kirjoittamaan ihan oikealle ihmiselle - tosin harvoin hekään osaavat oikeasti auttaa. Mutta tuohon palautteen antamiseen varmasti voisi toimia.

Vierailija
10/10 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma, että on Postin oma juttu, eikä Postin nimissä lähetetty huijaus?

Hyvä pointti, näissä pitää olla tarkkana.

Posti on ottanut käyttöön tuontitullaukseen liittyvän 2,9 € käsittelymaksun: https://www.posti.fi/fi/asiakastuki/vastaanottaminen/tuontitullaus

No totta se on, maksukortin numeroa siellä kysytään! Onpa kivikautista. 

t. tuo jonka kysymys tuli tämän jälkeen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan