Aiheuttavatko teillä e-pillerit limakalvojen kuivuutta?
ongelmana se, että osan ajan kuusta alapää on kuin Sahara, eli olo kuin imetyksen aikana. Yhdyntä ajankohtana tuntuu lähinnä hankaavalta ja limakalvot menevät rikki.
Seksi tästä ikuisuuteen glidin kanssa tuntuu ärsyttävältä pelleilyltä, vaikka ei nyt niin hankalaa olekaan. Jotenkin silti yhdistän liukugeelit vaihdevuosiongelmiin (joo, tiedän, ahdasmielinen) - ja ongelma ärsyttää, koska olen tottunut olemaan Aikaa Ennen Pillereitä varsinainen Niagara.
Kuivuus ei varmasti miehestä johdu, koska hän on mahtava. Ja kosteana kautena tekee mieli jatkuvasti (= näin oli laita myös ennen kuin pilsut aloitin). Ja mikä paradoksaalisinta, eniten tekee mieli sillä viikolla, jolloin on tämä " tyhjennysviikko" - eli pilleritön kausi. Käytännön puolesta se vain ei ole siistein.
Kysymykset:
- Jos pillerit ovat kuivuuden syy, meneekö vaiva ohitse? (olen nyt syönyt tasan 3kk)
- Suositteletteko jotain muuta ehkäisymenetelmää?
Pillerimerkki on Diane Nova. Olen joskus kokeillut Mercilonia ja Marvelonia, mutta niiden kanssa mielialat heittivät vähän liikaa.
- Kiitos mahdollisista vastauksista -
Kommentit (3)
akneen ja karvojen kasvun ehkäisemiseen. Kela korvaa sairauden hoitona eli maksan vain sen omavastuuosuuden.
En haluaisi lähteä pillerinvaihtorumbaan, kun muuten tämä merkki on toistaiseksi ollut ainoa sopivalta tuntuva. Muita sivuvaikutuksia noista toisenlaisista pillereistä oli esim verisuonen purkaumat pitkin jalkoja.
Kuivuusongelma ei ole katastrofaalinen, mutta ärsyttävä, koska aiempaan on niin helppo verrata kun vielä on syönyt vasta vähän aikaa :/
ap
Seitsemän vuoden käytön jälkeen huomasin paikkojen kuivumisen. Lääkäri tosin väitti ettei se ole mahdollista, joska juuri estrogeenillä hoidetaan tuota kuivuusongelmaa. Joka tapauksessa viikko pillereiden jättämisen jälkeen huomasin huiman eron kostumisessa. Alakerta muuttui taas normalin kosteaksi.
tai itse asiassa siitä se halvempi versio, mutta aivan sama tuote muuten, nimi vain eri, jota en nyt muista.
Toki voivat aiheuttaa limakalvojen kuivumista. Noissahan on muutenkin sitä jotain ainetta, mikä vaikuttaa ihoon eli siis jos finnejä/näppylöitä, niin näitä pillereitä tarjoavat.
Olen itse syönyt jo useamman vuoden ankä nyt muista sitä alkua, mutta nyt ainakin tilanne ihan normaali eli koskun ihan kivasti pillereistä huolimatta. Jos vaiva ei tunnu hellittävän, niin toki kannattaa harkita pillerimerkin vaihtoa. Taitaa vaan kaikissa hormonaalisissa olla vähän tota samaa vikaa :(