Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KL: Sähköauto jättää tielle 20% useammin kuin bensiiniauto

Vierailija
28.01.2021 |

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/vakuutusyhtio-selvitti-sahkoautoja-h…

Norjassa, missä suht paljon sähköautoja, tehdyt tutkimukset osoittavat että sähköauto selvästi epäluotettavampi talvella kuin bensiiniauto. Esim akut tyhjenevät hyvin yllättäen kun tulee vähänkin kovempi pakkanen. Joten bensalla mennään vetyautoja odotellessa.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tässä on autoilijana äänestää PS koska kaikki muut puolueet yrittää verotuksella pakottaa noihin epäluotettaviin sähköautoihin.

Vierailija
2/51 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kun huomioi että sähköautokanta selvästi bensa-autokantaa uudempi niin huolestuttavalta näyttää sähköautojen luotettavuus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lla on juuri iso suonikas dieselmese niin syvällä pakoputkessa että oleellisin unohtui:

"useimmiten tien päälle jättää diesel"

Vierailija
4/51 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole auto jättänyt tielle viimeiseen 30 vuoteen joten ehkä kestäisin sen 20% lisäyksen siihen.

Vierailija
5/51 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

klikinsäästäjä kirjoitti:

Ifin Norjassa vakuuttamista bensiini- ja hybridiautoista keskimäärin neljä sadasta on tarvinnut hinausta jäätyään tien päälle. Sähköautoista hinauksen tarpeessa on ollut viisi sadasta.

IIIIKK!!! 4 % vs 5 %. Maailma loppuu!!!

Vierailija
6/51 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:lla on juuri iso suonikas dieselmese niin syvällä pakoputkessa että oleellisin unohtui:

"useimmiten tien päälle jättää diesel"

Kuka enää dieselillä ajaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/51 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautoja usein mainostetaan paljon luotettavammaksi kuin polttomoottoreita joten kyllä uutinen on suuri ja yllättävä kun jättävät tielle selvästi useammin kuin bensa. Varsinkaan talvioloihin eivät sovellu.

Vierailija
8/51 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköautoja usein mainostetaan paljon luotettavammaksi kuin polttomoottoreita joten kyllä uutinen on suuri ja yllättävä kun jättävät tielle selvästi useammin kuin bensa. Varsinkaan talvioloihin eivät sovellu.

Varsinkin talvioloihin soveltuvat, auto on heti lämmin eikä hyydy millään pakkasilla. Se että joku ei osaa katsoa kojelaudasta koska patterista loppuu virta on käyttäjän, ei auton ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/51 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP:lla on juuri iso suonikas dieselmese niin syvällä pakoputkessa että oleellisin unohtui:

"useimmiten tien päälle jättää diesel"

Kuka enää dieselillä ajaa?

AP ajaa suonikasta dieselmeseä pakoputkeen 1500 km joka päivä vaipat jalassa.

Vierailija
10/51 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP:lla on juuri iso suonikas dieselmese niin syvällä pakoputkessa että oleellisin unohtui:

"useimmiten tien päälle jättää diesel"

Kuka enää dieselillä ajaa?

Tottakai ajetaan dieselillä koska sillä pääsee perille. Sähköautolla ei pääse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/51 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä sähköautoa usein hinataan? Koska käyttäjällä oli ylioptimistiset odotukset ajomatkan suhteen. Niissä ei siis usein ole mitään vikaa, vaan käyttäjän väärä arvio johti hinaamiseen.

Bensa-autoja harvemmin hinataan siksi että bensa loppui, tankkiin tuodaan lisää bensaa.

Elikkä sähkäautoissa on bensa-autoja vähemmän todellisia vikoja.

Vierailija
12/51 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

klikinsäästäjä kirjoitti:

Ifin Norjassa vakuuttamista bensiini- ja hybridiautoista keskimäärin neljä sadasta on tarvinnut hinausta jäätyään tien päälle. Sähköautoista hinauksen tarpeessa on ollut viisi sadasta.

IIIIKK!!! 4 % vs 5 %. Maailma loppuu!!!

Sähkisten keski-ikä 2v ja polttisten yli 10v, silti sähkikset jättävät tiellä useammin. Huolestuttavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/51 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä kun huomioi että sähköautokanta selvästi bensa-autokantaa uudempi niin huolestuttavalta näyttää sähköautojen luotettavuus

Miksi. Käyttäjäkuntakin on selvästi bensa-autoa uudempi, monelle sähköauto on se ensimmäinen. Ratin ja penkin välistä se vika löytyy jos lähdetään liian pitkälle matkalle ja akku hyytyy.

Vierailija
14/51 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitä sähköautoa usein hinataan? Koska käyttäjällä oli ylioptimistiset odotukset ajomatkan suhteen. Niissä ei siis usein ole mitään vikaa, vaan käyttäjän väärä arvio johti hinaamiseen.

Bensa-autoja harvemmin hinataan siksi että bensa loppui, tankkiin tuodaan lisää bensaa.

Elikkä sähkäautoissa on bensa-autoja vähemmän todellisia vikoja.

Kyllä hinaamiset johtuu eniten akkujen yllättävästä simahtamisesta johon kuljettaja ei voi varautua. Harva kuski on niin tyhmä että jatkaa ajoa kun auto näyttää että akku loppumassa, kyse onkin yllättävistä akkujen simahtamisista josta auto ei mitenkän varoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/51 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitä sähköautoa usein hinataan? Koska käyttäjällä oli ylioptimistiset odotukset ajomatkan suhteen. Niissä ei siis usein ole mitään vikaa, vaan käyttäjän väärä arvio johti hinaamiseen.

Bensa-autoja harvemmin hinataan siksi että bensa loppui, tankkiin tuodaan lisää bensaa.

Elikkä sähkäautoissa on bensa-autoja vähemmän todellisia vikoja.

Kyllä hinaamiset johtuu eniten akkujen yllättävästä simahtamisesta johon kuljettaja ei voi varautua. Harva kuski on niin tyhmä että jatkaa ajoa kun auto näyttää että akku loppumassa, kyse onkin yllättävistä akkujen simahtamisista josta auto ei mitenkän varoita.

Tämä on oma väitteesi mihin artikkelista ei löydy todisteita.

Vierailija
16/51 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vetypaskavaippa Kauppalehdessä toimittajana? Öljy-yhtiöt maksaa että kirjoittelee sinne paskaa ja trollaa sitä paskaansa netin keskustelupalstoilla?

Vierailija
17/51 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuisiko siitä, että vanhoja bensarotiskoja voi hinata käyntiin ja käynnistää apukaapeleilla? Eli niiden akkujen hyytymiset ja hinaukset eivät näy tilastoissa kun ne hoidetaan naapurin toimesta?

Vierailija
18/51 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitä sähköautoa usein hinataan? Koska käyttäjällä oli ylioptimistiset odotukset ajomatkan suhteen. Niissä ei siis usein ole mitään vikaa, vaan käyttäjän väärä arvio johti hinaamiseen.

Bensa-autoja harvemmin hinataan siksi että bensa loppui, tankkiin tuodaan lisää bensaa.

Elikkä sähkäautoissa on bensa-autoja vähemmän todellisia vikoja.

Kyllä hinaamiset johtuu eniten akkujen yllättävästä simahtamisesta johon kuljettaja ei voi varautua. Harva kuski on niin tyhmä että jatkaa ajoa kun auto näyttää että akku loppumassa, kyse onkin yllättävistä akkujen simahtamisista josta auto ei mitenkän varoita.

Tämä on oma väitteesi mihin artikkelista ei löydy todisteita.

Todiste on normaali järki. Meinaatko tosissasi että iso osa jatkaa ajoa kun auton mittari näyttää että akku kohta tyhjä? Ei jatka, vaan kyse akkujen yllättävästä simahtamisesta varsinkin talvella.

Vierailija
19/51 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vetypaskavaippa Kauppalehdessä toimittajana? Öljy-yhtiöt maksaa että kirjoittelee sinne paskaa ja trollaa sitä paskaansa netin keskustelupalstoilla?

Faktat ottaa koville sähköautoilijalle, ymmärrän. "Itku itku, väärin tutkittu, itku itku".

Vierailija
20/51 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vetypaskavaippa Kauppalehdessä toimittajana? Öljy-yhtiöt maksaa että kirjoittelee sinne paskaa ja trollaa sitä paskaansa netin keskustelupalstoilla?

Sähköauton kannattajat koostuvat valtakunnan eliitistä ja heidän ylivertainen älynsä ja argumentointitaitonsa pistää hiljaiseksi kokeneenkin opponentin.