Jäitkö koronan takia työttömäksi
Menetitkö työsi, pääsetkö mahdollisestikaan takaisin, mitä suunnitelmia?
Onko työmarkkinat nyt täynnä irtisanottuja ja hakevatko lomautetutkin töitä sen pelossa ettei työt jatku?
Väheneekö työpaikat ja hakijoiden määrä kasvaa?
Ainakaan pidempään työttömänä olleilla ei varmaan mitään asiaa työmarkkinoille tässä tilanteessa!?
Kommentit (15)
Teen kokin töitä ja mulla niitä riittää enemmän kuin tarpeeksi, viimeviikolla tuli kahdesta eri psikasta pyyntö tulla kevääksi töihin mutta kieltäydyin koska nykyisessä paikassa menee usein ylitöiden puolelle ja palkka on hyvä.
Tavallaan, oon käynyt keikkahommassa nollasopparilla ja saanut soviteltua päivärahaa mutta nyt koronan takia on hommat seis. Enkä varsinaisesti ole sinne tunkemassa takaisin ennen kuin tilanne rauhoittuu.
"Työ- ja elinkeinotoimistoissa oli joulukuun lopussa yhteensä 357 400 työtöntä työnhakijaa. Se on 99 700 enemmän kuin vuotta aikaisemmin"
TEM
Sannan piti järjestää 60 000 tai 80 000 tai jotakin työpaikkaa lisää Suomeen? Hups. Kävikin päin vastoin. Eikä paljoa auta että välit on poikki elinkeinoelämään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja todennäköisesti pysyvästi. Ei vajaakuntoisena töissä olla.
Sama
Ei vähentynyt vaan lisääntyi. Töitä on enemmän kuin nyt välittäisin edes tehdä. Ja pyydettiin vielä toiseenkin paikkaan, mutta kieltäydyin, kun on muutenkin jo liikaa hommia.
Vierailija kirjoitti:
"Työ- ja elinkeinotoimistoissa oli joulukuun lopussa yhteensä 357 400 työtöntä työnhakijaa. Se on 99 700 enemmän kuin vuotta aikaisemmin"
TEM
Sannan piti järjestää 60 000 tai 80 000 tai jotakin työpaikkaa lisää Suomeen? Hups. Kävikin päin vastoin. Eikä paljoa auta että välit on poikki elinkeinoelämään.
ja nyt vielä monet yritykset sinnittelvät hengissä mutta jos homma jatkuu niin kaatuvat ja kun valtaosa tukirahoistakin on jo jaettu niin pahalta näyttää
Vierailija kirjoitti:
Ei vähentynyt vaan lisääntyi. Töitä on enemmän kuin nyt välittäisin edes tehdä. Ja pyydettiin vielä toiseenkin paikkaan, mutta kieltäydyin, kun on muutenkin jo liikaa hommia.
Jännä kun tämä jatkuu, toisilla vaikka kuinka paljon töitä, toisilla ei lainkaan. Ymmärrän että erikoisosaamista vaativat aiheuttaa tuota mutta kun sama juttu ollut aina ihan normaaleissa töissä.
Menetin. Toisaalta onpahan enemmän aikaa lasten kanssa olla kotona mutta pakko löytää jotain töitä asuntovelan takia
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Olen yrittäjä ja töitä olisi vaikka vuorokauden ympäri, jos haluaisin vain tehdä. Olen kuitenkin laiska ja teen vain max. 7 h päiviä arkisin.
En voinut suorittaa koulua loppuun ja nyt en enää löydä motivaatiota jatkaa. Siinä meni pari vuotta hukkaan ja kasvoi uutta velkaa.
Duunia on enemmän kuin koskaan ja viime vuoden bonukset on ennätykselliset
Etäduuni on ihanaa
Kyllä ja todennäköisesti pysyvästi. Ei vajaakuntoisena töissä olla.