Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lääkärit on niin vastahakoisia tekemään diagnooseja?!?

Vierailija
28.01.2021 |

Mulla on selkeä migreeni, ollut jo teinistä asti, nyt olen kolmekymppinen. Mulla on ollut lääkkeet siihen vuosia, mutta diagnoosia ei ole merkitty mihinkään. Joudun siis joka kerta kun käyn sen takia lääkärissä selittämään koko oirehistorian alusta asti!

Sairaudet vaikuttaa toisiinsa. Tietenkin olisi mun etu, jos se diagnoosi olisi järjestelmässä, mutta jumalauta olisi kai se nyt lääkäreillekin helpompaa, jos pysyvät vaivat olisi tiedossa! Esim. hormonaalista ehkäisyä ei pitäisi käyttää, jos on aurallinen migreeni. Arvatkaa miljoona kertaa, tiesinkö siitä, kysyttiinkö sitä, osasinko minä spontaanisti kertoa migreenistäni kun hain e-pillereitä? En.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksityiselle neurologille, jos et ole jo käynyt. E-pillereitä määrättäessä lääkärin pitäisi kyllä aina kysyä migreenistä. Multa ainakin on kysytty ja itse en voi niitä käyttää diagnosoidun aurallisen migreenin takia.

Vierailija
2/2 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene yksityiselle neurologille, jos et ole jo käynyt. E-pillereitä määrättäessä lääkärin pitäisi kyllä aina kysyä migreenistä. Multa ainakin on kysytty ja itse en voi niitä käyttää diagnosoidun aurallisen migreenin takia.

Kiitos! Näkyykö yksityisen tekemät diagnoosit Kannassa tai mistä tk-lääkärit niitä nyt katsookin? Pitää ehdottomasti käydä, jos näkyy. Silti ihmettelen, ettei sitä diagnoosia ole tehty, vaikka se on täysin selvä ollut jo vuosia ja lääkkeitäkin siihen määrätään. Miksei niitä diagnooseja voi tehdä?!

Multa ei kysytty migreenistä. Käytin e-pillereitä yli kymmenen vuotta!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi