Masentunut, miksi olet masentunut?
Kommentit (16)
Itselläni masennus johtuu ahdistushäiriöstä. Ahdistushäiriöön on johtanut mm. koko peruskoulun kestänyt koulukiusaaminen ja senkin jälkeen todella arvostelevat kommentit esimerkiksi perheeltä ja ystäviltäni, ja näistä johtuvat ajatukset aiheuttavat ensin ahdistuskohtauksia jotka pahenevat masennukseksi, ellen saa ahdistushäiriötä kontrolliin mm. terapian avulla.
Hermosto käy kierroksilla, enkä saa syvää unta tarpeeksi, mikä laskee mielialaa. Kliiniseen depressiodiagnoosiin en silti "yllä", koska mielialani sahaavat yhden päivän aikana laidasta laitaan eikä pidempiä depressio- tai maanisia kausia ole. Ehkä jotain dystymiaa - ADHD:n, OCD:n ja GAD:n lisäksi. :D
Vierailija kirjoitti:
Itselläni masennus johtuu ahdistushäiriöstä. Ahdistushäiriöön on johtanut mm. koko peruskoulun kestänyt koulukiusaaminen ja senkin jälkeen todella arvostelevat kommentit esimerkiksi perheeltä ja ystäviltäni, ja näistä johtuvat ajatukset aiheuttavat ensin ahdistuskohtauksia jotka pahenevat masennukseksi, ellen saa ahdistushäiriötä kontrolliin mm. terapian avulla.
Niinpä..
Joillakin meistä se on geeneissä. Tällä hetkellä en ole masentunut.
Masennus on uskon puutetta Jumalaan. Kukaan, joka uskoo, ei masennu.
En tiedä. Kaikki on periaatteessa hyvin mutta tämä musertava epätoivo ei vaan ikinä lähde mihinkään.
En hyväksy itseäni, huono itsetunto nuoruudesta asti eli en ole mitään. Erakkomaisuus. En luota ihmisiin. Onneton lapsuus. Suorittaminen, liika kiltteys, stressaaminen joten poltin itseni ihan loppuun. Näistä syntyy masennus.
Bun out vaativasta duunista ja narsisti ex.
Vierailija kirjoitti:
Bun out vaativasta duunista ja narsisti ex.
Burn out siis, ei bun...
Nujerrettu lapsuudesta lähtien narsistiperheessä, jatkavat yhä aikusiena väkivaltaansa jos sorrun yhteyksiin ja tunkevat väkisin elämääni, ku nyritän pitää etäisyyttä. Koulukiusaamista kotikiusaamisen jatkona. automimmuunisairaus lapsesta lähtien, vaiekahoitoinen. Päälle tyttömyyttä, köyhyyttä, yksinäisyyttä jne. Onnellisin olen silti yksinäni tai erään ainoan hyän ystäväni seurassa, vuosikymmenten nujertaminen ja pettymykset saavat kummasti viihtymään yskinään. Jos toimeentuloni olisi ok ilman stressaavaa ja monimutkaista byrokratiaa ja olisi varaa mennä edes terapiaan ja syödä monipuolisemmin stressaamatta aina hinnoista, hyvinvointini ja mielialani kohentuisi jo huomattavasti.
vakava työuupumus johti masennukseen
Lapsesta saakka mitätöity, nujerrettu, vähätelty, halveksittu, sätitty, läpsitty, haukuttu ja huonona pidetty. Koko peruskoulu kiusattu. Yksin jätetty, ulkopuolelle suljettu, selkään puukotettu, pilkattu, fyysisesti kiusattu.
Koko elämä syyllistetty ja vastuullistettu noista asioista ja kasvanut siitä kieroon. Olen alkanut uskoa itsekin, että olen arvoton ja en ansaitse olla olemassa.
Huono tuuri avunsaamisen suhteen. Avun saaminen viivästynyt ja se apu mitä välillä on "saanut" on ollut haitallista.
Loppuun palaminen ja uupuminen.
Pitkä terapia on nyt käytynä, mutta täysin tervettä ja normaalia minusta ei koskaan tule.
Olen yrittänyt todella paljon parantua, mutta olen niin rikottu ja pilalle pa skottu yksilö, etten valitettavasti voi koskaan lunastaa yhteiskunnan muilta jäseniltä olemassa oloni oikeutta, tekemällä tuottavaa työtä.
Anteeksi siitä kamalasti kaikille vihaajille.
Lapsuuden traumaattiset kokemukset
Liikuntakyvyn menetys. En pysty enää harrastamaan hikiliikuntaa jalkavamman vuoksi. Juoksu ym. on pois suljettu. Rauhallinen kävelykin tuottaa kipua. Olen aina ollut masentuvaisuuteen taipuvainen, mutta nyt olen jotenkin pudonnut mustaan aukkoon. Ei ystäviä eikä edes liikuntaa. Vain töitä ja sisällä istumista.
Koska sairastan kaksisuuntaista mielialahäiriötä, johon kuuluu maanisia ja depressiivisä jaksoja.