Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronatartunnat räjähtivät Jyväskylässä – kaupungin mukaan tilanne on erittäin vakava, tapausten määrä kasvaa hetki hetkeltä

Vierailija
27.01.2021 |

"JYVÄSKYLÄN kaupunki kertoi kello 17.10 lähetetyssä tiedotteessa, että kello 15 mennessä koronatartuntoja oli Jyväskylässä ilmennyt jo 52 kappaletta. Kyseessä on kaupungin suurin päiväkohtainen määrä koronaepidemian alkamisen jälkeen.

Kello 17.36 lähetetyssä tiedotteessa tartuntojen määrän kerrottiin nousseen 81:een"
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007766815.html

Kommentit (498)

Vierailija
261/498 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko enneuni kirjoitti:

Näin unen missä ihmiskunta käytännössä tuhoutui ja vain kourallinen kristittyjä jäi jäljelle.Unessa kirkkaasta valosta joku sanoi elä pelkää olet yksi.Heräsin täysin rentoutuneena ja levänneenä ja jäin miettimään miten todelliselta uni tuntui

Mää näen usein unta että osaan lentää. Tai olen ilman yläosaa lukion matematiikan kokeessa.

Ei nämä mitään enneunia ole, ei tule tapahtumaan. Fakta.

Vierailija
262/498 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos brittimuunnos on vain viisikymmentä prosenttia-seitsemänkymmentä prosenttia tarttuvampi, ei se oikein vielä riitä tuon ravintola-altistumisen lukuihin. Erilläänhän ne niissä baareissa on. Jollei sitten ollut jotain esitystä jota kaikki seurasi ja ilmanvaihto pois päältä? Tai tanssilattialla jokin tanssi jossa parit vaihtuu niin että kaikille tarttuu? Karaokessa lähellä oleviin tarttuu muttei kait se heti heistä muihin? Olisiko uusi muunnos niin nopea muuttumaan tarttuvaksi että heti alkaa tartuttaan?

Jos suurin osa oireettomia ja testiin meni 150 joilla oireita ja joista suurimmalla osalla virus niin saattaa olla vaikka kuinka vielä tartunnan saaneita?

https://tekniikanmaailma.fi/tutkimusten-mukaan-koronaviruksen-brittimuu…

Britanniasta löydetyn ja sittemmin laajalti muuallekin maailmaan levinneen koronavirusvariantin todettiin jo taannoin olevan jopa 50–70 prosenttia edeltäjäänsä ärhäkämpi tarttuja. Viime perjantaina Britannian viranomaiset kertoivat kyseisen mutaation olevan myös nykyistä versiota tappavampi 30–40 prosentin verran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/498 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan monta riskiryhmäläistä tuo räkäporukka sai tapettua?

Kyllä nyt kai riskiryhmäläisillä on itsellään velvollisuus huolehtia omasta suojautumisestaan. Ei pidä mennä tuollaisiin rientoihin tai muuallekaan tapaamaan ketään, jos on riskiryhmää. Kyllä jokaisella täysi-ikäisellä on vastuu itsestään.

Mulla on kotona syöpäsairas omainen, joka taatusti kuolisi jos saisi koronan. Itse teen työtä koulussa, jossa opiskelee esim. jääkiekkojunnuja. Siksi minua pelottaa. Sairas omainen pysyy kotona karanteenissa, mutta itse en voi jäädä töistä pois. Olen hänelle siis uhka.

Juuri tällaisten tilanteiden vuoksi ihan jokaisen pitäisi tehdä osansa siinä, ettei korona pääse leviämään, koska mitä enemmän koronaa on vaikka nuorempienkin joukossa, sitä vaikeampi on välttää sen leviämistä myös riskiryhmiin, mistä ikävänä malliesimerkkinä toimii Ruotsi. Ja Irlanti on yksi ikävä esimerkki siitä, että hyvässä mielessä mallimaasta voi tulla koronakatastrofimaa. On äärimmäisen vakavaa piittaamattomuutta vain todeta, että riskiryhmät pysykööt kotonaan ja muut eläkööt vapaasti, kun on monia tilanteita, joissa nämä ryhmät joutuvat kohtaamaan. Omassa perhepiirissänikin on tällainen tilanne, eli samassa taloudessa asuvista yksi nuorempi voi periaatteessa tuoda koronan eristyksissä oleville riskiryhmäläisille, vaikka kaikkia varotoimia noudatettaisiinkin, ja riski tälle kasvaa, jos koronaa on paljon väestön keskuudessa.

Vierailija
264/498 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt kai riskiryhmäläisillä on itsellään velvollisuus huolehtia omasta suojautumisestaan. Ei pidä mennä tuollaisiin rientoihin tai muuallekaan tapaamaan ketään, jos on riskiryhmää. Kyllä jokaisella täysi-ikäisellä on vastuu itsestään.

Mulla on kotona syöpäsairas omainen, joka taatusti kuolisi jos saisi koronan. Itse teen työtä koulussa, jossa opiskelee esim. jääkiekkojunnuja. Siksi minua pelottaa. Sairas omainen pysyy kotona karanteenissa, mutta itse en voi jäädä töistä pois. Olen hänelle siis uhka.

Juuri tällaisten tilanteiden vuoksi ihan jokaisen pitäisi tehdä osansa siinä, ettei korona pääse leviämään, koska mitä enemmän koronaa on vaikka nuorempienkin joukossa, sitä vaikeampi on välttää sen leviämistä myös riskiryhmiin, mistä ikävänä malliesimerkkinä toimii Ruotsi. Ja Irlanti on yksi ikävä esimerkki siitä, että hyvässä mielessä mallimaasta voi tulla koronakatastrofimaa. On äärimmäisen vakavaa piittaamattomuutta vain todeta, että riskiryhmät pysykööt kotonaan ja muut eläkööt vapaasti, kun on monia tilanteita, joissa nämä ryhmät joutuvat kohtaamaan. Omassa perhepiirissänikin on tällainen tilanne, eli samassa taloudessa asuvista yksi nuorempi voi periaatteessa tuoda koronan eristyksissä oleville riskiryhmäläisille, vaikka kaikkia varotoimia noudatettaisiinkin, ja riski tälle kasvaa, jos koronaa on paljon väestön keskuudessa.

Tämä. Minä itse olen riskiryhmäläinen ja mulla on useampi lapsi. Ne lapset käyvät koulua, ja yksi menee kouluun linja-autolla. Tuosta kombosta tulee riskikerrointa todella paljon lisää. Vaikka minä riskiryhmäläisenä kaivaudun maan alle poteroon niin se ei riitä, kun perheeseen tauti voi tulla usean muun ihmisen välityksellä.

Lapsia on todella vaikea myös saada huolehtimaan korkeasta hygieniasta. Siis älä kaiva nenää, älä koske naamaan, pese kädet, laita maski linja-autoon jne, kun lapsen ymmärrys ja keskittyminen ei ole aikuista vastaavalla tasolla.

Vierailija
265/498 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karanteenit levinneet Etelä-Savoon

https://yle.fi/uutiset/3-11760346

Jyväskylässä todetut koronatartunnat heijastuvat myös Etelä-Savon alueelle, kerrotaan kuntayhtymä-sairaanhoitopiiri Essotesta.

Terveyspalvelujen johtaja Santeri Seppälä kertoo, että kymmeniä ihmisiä on jouduttu asettamaan sairaanhoitopiirin alueella karanteeniin heidän altistuttua koronapositiiviselle keskisuomalaisille henkilöille.

Vierailija
266/498 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia että räjähtää, viimeistään kahden viikon kuluttua.

Vierailija
267/498 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kun olisivat ihmiset vielä nyt talvella jaksaneet käyttää niitä hellvvetin maskeja ja pestä käsiään, ja pysyä siellä kotona niin kevät ja kesä olisi voitu ehkä pelastaa, mutta ei. Toivon vilpittömästi, että jokainen maskivastainen, välipitämätön itsekäs runkkari palaa helvetissä ja kuolee tähän virukseen. Me kaikki kärsimme yhteiskuntamme typerimpien jäsenten takia, muissa maissa (kuten uudessa seelannissa) ihmiset voivat tehdä jo kaikkea, kun yhteispelillä virus tukahdutettiin.

Vierailija
268/498 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijoiden naimajuhlat ajavat kansanterveyden edelle...

Vierailija
269/498 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa koko Jyväskylä karanteeniin ja pysykää siellä ettei tartunnat lähde kaupungista leviämään. 

Niin, missään muuallahan koronaa ei ole kuin Jyväskylässä. Eikä varsinkaan suurempia määriä kuin Jyväskylässä.

Vierailija
270/498 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistää kyllä vihaksi moinen toiminta ja miten ihmeessä Heidis antoi sinne tulla niin paljon porukkaa?! Huolestuttaa myös omien isovanhempien puolesta jotka asuvat Jyväskylässä :/

Onko isovanhemmillasi tapana osallistua opiskelijatapahtumiin tai toimia muuten vastuuttomasti? 

Vierailija
271/498 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.   Mutta täytyyhän nuorten päästä bailaamaan, muuten tulee mt-ongelmia ym ikävää. Koronan riskistä, leviämisestä, jälkitaudeista ja kuolemista  viis.  Itsekästä ja välinpitämätöntä sakkia. Mitenkähän nuo olis viiden vuoden sota-ajan kestäneet?

Vierailija
272/498 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pistää kyllä vihaksi moinen toiminta ja miten ihmeessä Heidis antoi sinne tulla niin paljon porukkaa?! Huolestuttaa myös omien isovanhempien puolesta jotka asuvat Jyväskylässä :/

Onko isovanhemmillasi tapana osallistua opiskelijatapahtumiin tai toimia muuten vastuuttomasti? 

Isovanhemmat saattavat joutua käymään kaupassa, terveyskeskuksessa tai apteekissa ja kulkemaan linkillä (=bussi). Kaikissa niissä pyörii nyt noita reippaita, oireettomia opiskelijoita tartuttamassa koronaa tietämättään. Monet nuoret näyttävät liikkuvan kaveriporukalla ja ilman maskia.

Vierailija
273/498 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isovanhemmat on ankarimmat bailaajat koko pitäjässä ja olivat tanssimassa Heidi’s bier barissa pöydillä.

Vierailija
274/498 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko typerä? Käyvät samoissa kaupoissa, korona voi tulla lähihoitajan mukana tms. Joku tietämätön voi viedä sen hoitokotiin, sairaalan osastolle jne ja sitten on helvata irti.

Nyt kun lukemat on olleet vähän aikaa todella matalat, on voinut käydä tapaamassa isovanhempia, mutta se loppui tähän. Heidän on jälleen oltava eristyksissä näiden vastuuttomien vuoksi.

Vierailija
275/498 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isovanhemmat saattavat joutua käymään kaupassa, terveyskeskuksessa tai apteekissa ja kulkemaan linkillä (=bussi). Kaikissa niissä pyörii nyt noita reippaita, oireettomia opiskelijoita tartuttamassa koronaa tietämättään. Monet nuoret näyttävät liikkuvan kaveriporukalla ja ilman maskia.

Eivät isovanhempasi niin uniikkeja ole, että noissa paikoissa sairastuisivat. Ei ole kukaan muukaan bussista tai kaupasta koronaa saanut. Niissä kun vietetään sen verran vähän aikaa, että tartuntariski on käytännössä olematon. Jos kaupassa ja julkisessa liikenteessä olisi todennäköistä saada korona, Suomessa olisi tuhansia sairastuneita enemmän kuin nyt. 

Vierailija
276/498 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Minä itse olen riskiryhmäläinen ja mulla on useampi lapsi. Ne lapset käyvät koulua, ja yksi menee kouluun linja-autolla. Tuosta kombosta tulee riskikerrointa todella paljon lisää. Vaikka minä riskiryhmäläisenä kaivaudun maan alle poteroon niin se ei riitä, kun perheeseen tauti voi tulla usean muun ihmisen välityksellä.

Lapsia on todella vaikea myös saada huolehtimaan korkeasta hygieniasta. Siis älä kaiva nenää, älä koske naamaan, pese kädet, laita maski linja-autoon jne, kun lapsen ymmärrys ja keskittyminen ei ole aikuista vastaavalla tasolla.

Onko sun lapset oppineet käyttämään edes veistä ja haarukkaa, niistämään nenänsä nenäliinaan, pyyhkimään pyllynsä, harjaamaan hampaansa kun keskittyminen on noin huippuvaikeaa?

Vierailija
277/498 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtareita ei taida kiinnostaa paikalliset mummot, papat ja riskiryhmät. Kun opiskelijat eivät kuulu riskiryhmään, on heille ihan sama saavatko tartunnan, ja tietävät etteivät kuole siihen tai levitä sitä omiin sukulaisiin kun ovat kaukana kotoa. Karanteenitkaan ei paljon hetkauta.

Jos heidän kotimaassaan on ollut tiukat rajoitukset pitkään, ovat täällä nyt kuin villit vasikat laitumella.

Vierailija
278/498 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylässä todetut koronatartunnat heijastuvat myös Etelä-Savon alueelle, kerrotaan kuntayhtymä-sairaanhoitopiiri Essotesta.

Terveyspalvelujen johtaja Santeri Seppälä kertoo, että kymmeniä ihmisiä on jouduttu asettamaan sairaanhoitopiirin alueella karanteeniin heidän altistuttua koronapositiiviselle keskisuomalaisille henkilöille.

Se olisi sitten varmaankin aika laittaa Uusimaa kiinni uudelleen. Me täällä syvässä etelässä emme halua keskisuomalaisia tai savolaisia koronalinkoja tänne.

Vierailija
279/498 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sadat tuhannet suomalaiset käyvät päivittäin mainitsemissasi paikoissa. Silti niistä ei ole tullut tartuntoja juuri lainkaan. Tauti leviää enimmäkseen perhepiirissä, isommissa kokoontumisissa (kuten tämä opiskelijatapahtuma) sekä ulkomaantuliaisena. 

Vierailija
280/498 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se olisi sitten varmaankin aika laittaa Uusimaa kiinni uudelleen. Me täällä syvässä etelässä emme halua keskisuomalaisia tai savolaisia koronalinkoja tänne.

Teillä Uudellamaallako ei ole koronaa? Pelkästään keskisuomalaiset ja savolaiset sitä sinne tuovat? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi