Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko nelikymppisellä siskolla olla jo vaihdevuodet vai mistä kiikastaa?

Vierailija
27.01.2021 |

Siskosta on tullut outo. Mitään sille ei voi enää sanoa, kun suuttuu. Jos annan vinkin tai ihan vain jonkun huomion, jota ennen olisi kyllä kuunnellut niin nyt on alkanut loukkaantua ja sanoo että yritän isosiskona määräillä.

Onko tällaisesta kokemuksia?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna niitä vinkkejä.

Ihan vaan vinkkinä sulle.

Vierailija
2/21 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ka vielä se että sisko on lapseton uranainen. Minä perheellinen ja vähemmän koulutettu. Onko siskolla noussut vain elämänsä päähän ja pitää meitä muuta lapsuudenperhettään huonompana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ka vielä se että sisko on lapseton uranainen. Minä perheellinen ja vähemmän koulutettu. Onko siskolla noussut vain elämänsä päähän ja pitää meitä muuta lapsuudenperhettään huonompana.

Ikäkriisi.

Vierailija
4/21 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat sitä mitä kerjäät. Vain idiootti menee ohjeistamaan aikuisia ihmisiä.

Vierailija
5/21 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet vähemmän koulutettu ja silti olet jatkuvasti tyrkyttämässä hänelle "vinkkejäsi"?

Vierailija
6/21 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan yhdellä suositulla ruotsalaisbloggarilla vaihdevuodet jo ennen 30 ikävuotta. Ehti saada lapsen "viime hetkellä". Tuosta oli juttua iltapäivälehdissä joskus taannoin.

Vierailija
7/21 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä viitsi olla ällö, sisaresi seksuaalisuus ei kuulu sinulle ollenkaan. 

Vierailija
8/21 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan tajua vastauksia. Eikä kyse ole mistään seksuaalisuudesta. Mutta tähän asti sisko on yleensä ollut hiljainen ja järkevä. Onko sillä sitten vaihdevuodet vai myöhästynyt murrosikä kun oli nuorena kiltti lähes kympin tyttö?

Vierailija
9/21 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siis edellinen. Kerron vielä, että se tässä ihmetyttää miten sisko on muuttunut. Ei hän ennen niin ole kaikesta hermostunut ja on kuunnellut kun olen neuvonut tai jotain.

Vierailija
10/21 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla vaihdevuodet jo aluillaan tuossa iässä.

Vierailija
11/21 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko teillä on ikäeroa ja onko hän perheen kuopus ?

Kyllä minua on ihan vaan vituttanut se että perheen isommat sisarukset sekä isä edelleen (äiti kuollut kun olin 20) alitajuisesti pitävät minua ns kuopuksena. Ikäeroa yli kymmenen vuotta, joten sisarukset olleet varhaisteinejä silloin kun minä vauva.

Sitten on nämä ”sulla oli helpompi lapsuus” ja ”sait kaiken mitä pyysit” -jutut yms. Tosi objektiivista, koska sisarukset olleet teinejä ja minä taapero. Ihan varmaan olen saanutkin tuolloin erilaista kohtelua.

Mies 37 v #helppoelämä

Vierailija
12/21 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö ottaa puheeksi? Miten saisin autettua siskoa? Se on jotenkin aina niin reppana kaikesta urasta ja koulutuksestaan huolimatta. Pelkään vähän miten liittonsakaan kestää. :(

Ap

Vierailija
13/21 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa siskollasi on tullut mitta täyteen sinun pätemistäsi, enää ei alistu eikä tarvitsekaan tehdä niin.

Vierailija
14/21 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko teillä on ikäeroa ja onko hän perheen kuopus ?

Kyllä minua on ihan vaan vituttanut se että perheen isommat sisarukset sekä isä edelleen (äiti kuollut kun olin 20) alitajuisesti pitävät minua ns kuopuksena. Ikäeroa yli kymmenen vuotta, joten sisarukset olleet varhaisteinejä silloin kun minä vauva.

Sitten on nämä ”sulla oli helpompi lapsuus” ja ”sait kaiken mitä pyysit” -jutut yms. Tosi objektiivista, koska sisarukset olleet teinejä ja minä taapero. Ihan varmaan olen saanutkin tuolloin erilaista kohtelua.

Mies 37 v #helppoelämä

No minä olen vain kolme vuotta vanhempi ja meitä on vain kaksi. Eikö tavallaan ole kivakin jos isommat sisarukset ohjaavat vähän läpi elämän tai kai ainakin saa ehdottaa jotain ilman että suututaan? Kuinka sinä suhtaudut sisarustesi ohjaukseen?

Vierailija
15/21 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile antaa sille vinkkejä vaihdevuosien oireisiin. Varmaan arvostaa. Siitä ne välit sitte ”lämpenee”.

Vierailija
16/21 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö ottaa puheeksi? Miten saisin autettua siskoa? Se on jotenkin aina niin reppana kaikesta urasta ja koulutuksestaan huolimatta. Pelkään vähän miten liittonsakaan kestää. :(

Ap

Älä jaksa provota näin typerällä tavalla; tästä olisi saanut paljon paremmankin.

Vierailija
17/21 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä olen vain kolme vuotta vanhempi ja meitä on vain kaksi. Eikö tavallaan ole kivakin jos isommat sisarukset ohjaavat vähän läpi elämän tai kai ainakin saa ehdottaa jotain ilman että suututaan? Kuinka sinä suhtaudut sisarustesi ohjaukseen?

Olet sairas!!! Hanki elämä ja anna siskosi elää omaa elämäänsä. Ei sinulla ole mitään oikeutta ohjailla siskosi elämää, kyllä hän saa elää niin kuin itse tahtoo.

Vierailija
18/21 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet sairas!!! Hanki elämä ja anna siskosi elää omaa elämäänsä. Ei sinulla ole mitään oikeutta ohjailla siskosi elämää, kyllä hän saa elää niin kuin itse tahtoo.

En minä ohjaa. En taida osata kirjoittaa ymmärrettävästi. Aina on juteltu näin ja se on siskon reaktiot mikä tässä on muuttunut. Ennen ei ollut näin. Enkä siis tuputa mitään. Sisko on vain alkanut loukkaantua ja kokee kaikki sanomiseni arvosteluksi ja ohjeiksi.

Vierailija
19/21 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap siis edellinen. Kerron vielä, että se tässä ihmetyttää miten sisko on muuttunut. Ei hän ennen niin ole kaikesta hermostunut ja on kuunnellut kun olen neuvonut tai jotain.

Näin se aina menee: kun narsistin tai mitätöinnin uhri lopultakin ( usein pitkän terapian jälkeen) uskaltaa pitää puolensa, ongelman ydin alkaa valittaa, että sinä olet nykyään kauhean hermostunut ja olen niin huolissani mielenterveydestäsi kun olet muuttunut noin oudoksi etkä ole enää kiltti ja alistuva niin kuin aina ennen.

Vierailija
20/21 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se aina menee: kun narsistin tai mitätöinnin uhri lopultakin ( usein pitkän terapian jälkeen) uskaltaa pitää puolensa, ongelman ydin alkaa valittaa, että sinä olet nykyään kauhean hermostunut ja olen niin huolissani mielenterveydestäsi kun olet muuttunut noin oudoksi etkä ole enää kiltti ja alistuva niin kuin aina ennen.

Minäkin olen narsisti isosisko. Minulta kysytään neuvoa ja pyydetään apua kaikkeen mahdolliseen. Jos tarjoan apua itse vapaaehtoisesti niin oikesti annan ymmärtää että vastapuoli on jotenkin heikko tai tyhmä ja olen oikeutettu saamaan haukut .

On ihan ok olla niin tehokas että tavaraa hajoaa ympäriltä mutta minun rauhallisempi tyyli on vain osoitus laiskuudesta ja että kun en mitään tee niin ei voi mitään rikkoakaan. Näin pintaraapaisuna omasta vittumaisuudestani. Eniten ottaa päähän tämä nerokas kierouteni että saako tarpeeksi moni käsiä siitä eläessäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän