Miehen voileivät ärsyttävät
Voita (siis oikeaa voita), rasvaista juustoa (kevyt ei kelpaa missään tapauksessa) ja meetvurstia pitää olla aina hänelle. Suuttuu vielä minulle jos en tuo kaupasta! Kauhean tuhlaavaista tuollainen, kolme päällistä samalla leivällä! Ja joskus vielä suolakurkkua jos sattuu olemaan. Itse laitan vain pikkuisen tuorejuustoa, viikonloppuisin hilloa.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muakin pelottaa kuinka nää miehet tappaa ittensä suolalla ja kovalla rasvalla.
Ei niihin kuole jos on normaalipainoinen ja ei ole korkea verenpaine.
Eikä kyllä ylipainoisenakaan eikä korkealla verenpaineella. Päinvastoin voita syömällä säästyy noilta vaivoilta.
Kyllä miehen peruskulutuskin voi olla tuhat kaloria päivässä enemmän kuin naisen, joten pitää olla syötävää enemmän. Syö itse vain niitä kevytjuusto hilloleipiä.
Ensin äiti kieltää syömästä mitä haluaa. Sitten tullaan aikuisiksi, ja pariudutaan. Aluksi kaikki miehenalussa on söpöä, jopa kuorsaus on ihanaa. Sitten mies "muuttuu". Kuorsauskin on erilaista kuin ennen. Nyt se ärsyttää. Mies ei osaa enää mitään. Ei syödä oikein, oikealla tavalla, tai oikeita asioita. Mies ei osaa pukeutua oikein. Haju on muuttunut. Alussa niin ihana pieni pömppömahakin on jotenkin muuttunut inhottavaksi röllykäksi, vaikka mies on pudottanut painoa. Vaimon vaatimuksesta tietenkin. Nyt mies on ajautunut kotoa äidin silmien alta vielä pahempaan kontrolliin. Sitten tuleekin se ero, koska mies on muuttunut niin paljon suhteen alusta että ällöttää.
Sama tapahtuu myös helposti toisin päin. Eli koskee molempia(ei kaikkia) sukupuolia
M42, 22 vuoden parisuhdekokemus saman kanssa.
Minä laitan leivän päälle 4-5 siivua keittokinkkua tai kalkkunaleikettä. Se on kevyttä ja proteiinia tarvitaan, lisäksi vihanneksia ainakin. Ehkä vähän juustoakin.
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan leivän päälle 4-5 siivua keittokinkkua tai kalkkunaleikettä. Se on kevyttä ja proteiinia tarvitaan, lisäksi vihanneksia ainakin. Ehkä vähän juustoakin.
Laittaisit mieluummin voita ja kananmunaa, olisi rasvan ja proteiinin suhde parempi eikä ole mitään ylimääräisiä lisäaineita.
Aa että.
Mitä luulette, onko ap mies joka tekeytyy naiseksi, odottaa että kaikki naiset tulevat puolustamaan hänen näkemystään ja sitten saapuu sattumalta miehenä paikalle kertomaan kuinka kaikki naiset on hirveitä justiinoita ja pirttihirmuja?
Pyllylleen meni.
Hitto kun mä saisin oman mieheni syömään edes voita, sellanen tuulen kaatama joka vetelee 15km lenkkejä harvase ilta. Mulla taas ruokahalua riittää 🥴
Ymmärrän jos on rahasta tiukkaa. Meillä eksä laittoi yhdelle leivälle puolet kinkusta niin ettei minulle ikinä jäänyt kun ei ollut rahaa ostaa lisää, samaten eilistä ruokaa ei suostunut syömään eli minä söin AINA vanhaa ruokaa ja hän uutta.
Siinä vaiheessa kun tulee mieleen että haluaisi kontrolloida toisen aikuisen ihmisen tekemisiä hänen omassa kodissaan, on hyvä aika vaihtaa kahteen erilliseen kotiin.
Mitä se minulle kuuluu mitä puolisoni tykkää syödä, jos minä en joudu ko. evästä valmistamaan?
Pääruoissa sama asia, sillä on viimeinen sana joka työpanoksensa käyttää kokkaamiseen. Muu perhe voi sitten päättää syökö vaiko onko syömättä. Tai haluaako kokata ensi kerralla itse.
Että oikeen hilloa viikonloppuisin. Hurjaa
"Laittaisit mieluummin voita ja kananmunaa, olisi rasvan ja proteiinin suhde parempi eikä ole mitään ylimääräisiä lisäaineita."
Voisin laittaakin. Kananmuna on myös tosi edullinen vaihtoehto, myös terveellinen ja täyttävä.
Ymmärräthän ap että voi, metukka ja juusto on siinä miehesi leivässä ne terveellisimmät osat toisin kuin hiilarihöttö leipä?
Minua ei pelkästään ärsytä vaan ahdistaa, kun valmiiksi kakkostyypin diabetesta sairastava mieheni syö aamiaiseksi muroja, vähintään neljä viipaletta leipää, keksejä ja pullaa. Nykyisin on jättänyt sentään pois vielä sokeripommijugurtit. Mutta hän on aikuinen ihminen ja olen tiennyt asian siitä saakka, kun aloimme tapailla ja viettää viikonloppuja yhdessä. Syömme nykyisin aamiaisen useimmiten erikseen, niin minun ei tarvitse ahdistua.
Minua ärsyttäisi ihan vietävästi jos puoliso olisi joku hiiri, joka nakertaisi voileivän päällä ”pikkuisen tuorejuustoa, viikonloppuisin hilloa”.
"Minua ei pelkästään ärsytä vaan ahdistaa, kun valmiiksi kakkostyypin diabetesta sairastava mieheni syö aamiaiseksi "
Tottumuksia on todella vaikeaa muuttaa. Lupaan kokoajan että lopetan valmisruokien syömisen, roskaruuan ja huonot hiilihydraatit sekä alan laihduttaa, mutta siitä ei vain kertakaikkiaan tule mitään. En jaksa kuin yhden päivän kerrallaan. Vaikka haluaisin niin lipsahdan aina.
Ihan jees leipä mutta verenpaineelle ja kolesterolille ei niin kovin hyvä juttu. Vanhempana sitten voipi tulla ongelmia noiden kanssa, tai eihän ne tunnu missään labrakokeista näkee, joten voivat olla jo koholla kumpikin.
Ei minua ärsyttäisi, ennemmin olisin vähän huolestunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittaisit mieluummin voita ja kananmunaa, olisi rasvan ja proteiinin suhde parempi eikä ole mitään ylimääräisiä lisäaineita.
Kananmuna maistuu paskulle, koostumus on oksettava ja haisee ihan vehkeelle, eli en syö niitä.
Miehen leipä kuulostaa herkulliselta. Minulle kelpaisi. Ehkä lisäisin jääsalaattia ja kurkkua.
N26