Teetkö kaalilaatikon munamaitoon vai miten?
Itse olen aina tehnyt munamaitoon, tulee hyvä kuohkea rakenne.
Jos et tee munamaitoon, lisäätkö vain maustunutta vettä vuokaan vai mitä?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Kaalilaatikko vaatii niin pitkän kypsennyksen ettei sitä oikein voi tehdä maitomunapohjaisena koska ehtii juoksettua pahasti niin että jää pelkät nesteet ja valkuaisaineet kiinnittyy pieninä kokkareina kaalipalasiin. Siinä tapauksessa että välttämättä haluaa munamaitoon, kaali pitäisi esikypsentää täysin ja tehdä gratiiniksi.
Niin se tehdäänkin että ensin haudutetaan kaalipata hyvin ja sitten vasta laitetaan vuokaan munamaiton kanssa. Ei kaalia raakana uuniin laiteta.
Äitini tekee usein kaalilaatikkoa, sekä munamaidolla että ilman. Mummoni teki aina munamaidolla.
Minä teen munsmaidolla.
Parempaa on kuin maidoton versio.
Js siirappia toki on mukana myös, kuten kaalipataankin lisään.
Kaalia, jauhelihaa, sipulia, valkosipulia, mausteita, kuohukermaa.
Muuta ei tarvita. Tulee älyttömän hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän tätä ohjetta ja mausta voimakkaammin.
https://yhteishyva.fi/reseptit/maukas-kaalilaatikko/recipe-4186
Tomaattisose ja liemikuutio on yhtä puistattava ajatus, kuin munamaitokin.
Kuulostat anorektikolta. Tuskin pidät mistään ruuasta.
Mä lisään aina tomaattimurskaa kaalipataani tai kaalilatikkooni.Eri
Kaalilaatikko ja kaalipata ovat kaksi eri ruokaa. En ole koskaan tehnyt kaalipataa kun en ymmärrä, että miksi sitä tekisin. Teen joko kaalikeittoa tai kaalilaatikkoa.
Kaalilaatikkoon tulee:kaali, riisi, jauheliha, vesi, lihaliemi, siirappi suola ja meirami.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän tätä ohjetta ja mausta voimakkaammin.
https://yhteishyva.fi/reseptit/maukas-kaalilaatikko/recipe-4186
Tomaattisose ja liemikuutio on yhtä puistattava ajatus, kuin munamaitokin.
Kuulostat anorektikolta. Tuskin pidät mistään ruuasta.
Mä lisään aina tomaattimurskaa kaalipataani tai kaalilatikkooni.Eri
Kaalilaatikko ja kaalipata ovat kaksi eri ruokaa. En ole koskaan tehnyt kaalipataa kun en ymmärrä, että miksi sitä tekisin. Teen joko kaalikeittoa tai kaalilaatikkoa.
Kaalilaatikkoon tulee:kaali, riisi, jauheliha, vesi, lihaliemi, siirappi suola ja meirami.
No miksi nyt ruokaa yleensä tehdään, siksi että saisi syötävää, siksi kaalipataakin tehdään.
Toi on sinun reseptisi tehdä kaalilaatikkoa, jotkut muut lisäävät munamaidon.
Perinteiseen kaalilaatikkoon munamaito todellakin kuuluu.
Kokeilin iltiksessä ollutta Lottien kaalilaatikkoa. Kyllä tuli hyvää. Kivasti mausteita joita laitoin kyllä isommin. Jauhelihaakin laitoin kaksin verroin. Nesteenä oli vesi.
Herrajestas, en ole koskaan kuullutkaan munamaidosta kaalilaatikossa!
Vierailija kirjoitti:
Onpas aneemisen ja steriilin näköinen tuo Snellun loota. Liian vähän haudutusta, mieluummin 150 astetta ja kaksi tuntia.
En ole koskaan kuullut, että kaalilaatikko tehtäisiin munamaitoon. Kuulostaa ihme sotkulle
Vierailija kirjoitti:
Herrajestas, en ole koskaan kuullutkaan munamaidosta kaalilaatikossa!
Missä säkissä olet elänyt?
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kuullut, että kaalilaatikko tehtäisiin munamaitoon. Kuulostaa ihme sotkulle
En ymmärrä miksi se kuulostaa ihmesotkulle, kuulostaako makaronilaatikkokin ihme sotkulle??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas aneemisen ja steriilin näköinen tuo Snellun loota. Liian vähän haudutusta, mieluummin 150 astetta ja kaksi tuntia.
itse keitän kaalia ihan kattilassa niinkuin kaalipadaksi, pannulla käyttämisen jälkeen, ja siitä sitten vasta uuniin kun on aikansa kypsynyt ja munamaidot päälle.
Tossa laitettiin suoraan pannulta vuokaan.
Laitan riisit raakana sekaan. Lisukkeeksi puolukkasurvosta.