Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

imetysfanaatikot :-(

Vierailija
04.08.2006 |

Mun poika on 7kk. Ei ole imenyt enää aikoihin. Olisin halunnut olla täysimettäjä sen 6kk ja sen jälkeen osaimettäjä. En kumminkaan hakenut apua imetysongelmiini kun kaikki nettisivut mitä luin imetyksestä olivat täynnä imetysfanaatikkojen kommentteja siitä kuinka vauvan kaa pitää olla 24h alasti ja imettää aina kun vauva niin haluaa ja kyllä se siitä kaikki vauvat imee ja saa tarpeeksi maitoa kunhan vaan imetätä imetät imetät... No nyt ketuttaa etten pyytänyt apua edes neuvolasta tai muualta, mutta syytän siitä kaikkia imetysfanaatikkoja. PRKL!!!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Imetysfanaatikot" , kuten sanot, ovat ihmisiä, joille imetys on tärkeää ja jotka haluavat sen onnistuvan. Ehkäpä he myös HANKKIVAT tietoa silloin, kun ongelmia tulee...

Vierailija
2/14 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi imetysfanaatikot osaa kyllä olla aika ärsyttäviä. Itselläni ei ole lapsia joten en tiedä imettämisestä mitään, mutta muutama kaveri joista osa imettänyt täysaikaisesti niin ne kyllä oli silloin imetyksen aikana ihan samanlaisia kuin ne helluntailaiset valistamassa jeesuksesta ja kyllä siinä varmasti vähemmästäkin menee korvat umpeen ja tulee uhka jos ei itsellä ihan luonnostaan joku niinkin tärkeä asia kuin imetys suju. Aloittaneelle vaan tsemppiä ja ihan varmasti pojastasi kasvaa hieno nuori mies! :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin väittää että minulla imetys on sujunut kuin luonnostaan, mitä ikinä sillä nyt tarkoitetaankin. Uuttahan se tottakai oli ekalla kerralla ja monesti mietti että mitäs nyt jne mutta muuten, no problem.

-2x7kk täysimettänyt ja sen jälkeen osittainimettäjä-

Vierailija
4/14 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

IMETYKSESTÄ EI SAA VALISTAA! Oppikaa se jo, senkin fanaatikot. Ei saa kertoa, miten imetys saattaa onnistua, koska se voi loukata. Tulee sanoa: älä huoli, teet niin tai näin, jokainen äiti on paras äiti lapselleen.

Vierailija
5/14 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen on kompastunut moni seksuaalivalistaja, tupakkavalistaja ja liikalihavuusvalistaja, miksipä siis ei imetysvalistaja

myös valistaja voi kehittyä valistamisessaan ja jokaisen valistajan on syytä tiedostaa ne rajat, jonka puitteissa voi toimia, jottei koko viesti vesity. Ennen kaikkea on huomattava, ettei huonosta valistamistavasta voi syyttää valistettavaa, vaan sen vastuun kanto kuuluu valistajalle itselleen. Vaikka sanoma olisi kuinka hyvä, se ei riitä, vaan täytyy oppia niita tapoja, kuinka saada sanoma kiinnostavaksi.

jos joku sanoo kokeneensa valistuksen negatiivisena, hän on sen silloin kokenut, eikä valistus ole onnistunut, silloin valistaja ottakoon peilin käteensä ja kysyköön miksi.

t: valistustyötä aikoinaan ammatikseen vuosia tehnyt

Vierailija
6/14 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen, joka ei tosiasiassa edes halua imettää, vaan hakee oikeutusta imettämättä jättämiseen.

Vierailija
7/14 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee luonnollisesta asiasta ahdistavaa, vaikeaa, hankalaa ja masentavaa. Itselle imetys ei ollut kummoinenkaan asia, vaan normaali tapa ruokkia vauva. Se oli vain OSA vauvan hoitoa, ihan yhtä lailla kuin vaipan vaihtaminen tai kylvetys. Kiinteiden aloittaminen 6 kk:n iässä ei ollut minulle mikään järisyttävä asia, jota olisi pitänyt vatvoa palstoilla ja itkeä täysimetyksen perään, samoin oli imetyksen lopettamisen kanssa. Se nyt vaan loppui, ihan samalla tavalla kuin loppui tutin käyttö (joo hui, meillä käytettiin tuttiakin!) ja vaippojen käyttö sitten myöhemmin. Ja minulle ja vauvalle äidinmaito oli vain ruokaa, ei mitään kummallista " elämän eliksiiriä" , joka suojelee kaikelta pahalta maailmassa, kuten nämä fanaatikot tuntuvat ajattelevan. Ja todellakin se oli äidinmaitoa, ei mitään " tissimaitoa" tai " ämmää" , eikä vauvani todellakaan " tisutellut" , vaan imi rintaa, enkä minä " antanut tissiä" vaan imetin. Enkä vouhkannut siitä jokaiselle tutulle ja tuntemattomalle.

Vierailija
8/14 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli alku hankalaa, vauva oli pieni eikä jaksanut imeä kunnolla, jouduin antamaan lisämaitoa, kauheaa siis ihan korviketta pullosta. Kun luin imetystukisivuja ja juttelin joidenkin ystävien kanssa, tuntui, että olen todella huono äiti, en edes lastani pystynyt ruokkimaan. Myöhemmin kun tyttö kasvoi ja maito alkoi riittää, siirryimme täysimetykseen, paitsi että ei kai se täysimetystä ollut kun kerran oli saanut pulloa aiemmin. Stressasin asiasta pitkään. Nyt olen ajatellut, että hyvä että tyttö osaa imeä pullosta, voin joskus jättää hänet isälle tai mummille hoitoon. Ja kyllä, annan välillä korviketta, esim. ruuhkabussissa jo vauva itkee nälkäänsä. Äidinmaito on parasta tottakai, mutta kai sitä maalaisjärkeäkin saa käyttää.

Vierailija
9/14 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä täältäkin palstalta löytyy vain " korvikefanaatikkoja" jotka haukkuvat kaikkia jotka uskaltavat antaa neuvoja imetyksestä (koska neuvoja ei ilmeisesti joillekkin saa antaa vaikka olisi pyydettykin) tai mainita täysimettävänsä 6 kk ikään.

Vierailija
10/14 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut korviketta 2kk iästä lähtien eikä ole keliakiaa eikä muitakaan vatsavaivoja ikinä ollut.

Vierailija
11/14 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin samoilla linjoilla. Minä myös olen imettänyt lapseni ja kun maito on loppunut, on otettu vastikkeet avuksi. Ihan ilman tunnontuskia. Tämä se näitä imetysfanaatikkoja ärsyttääkin. Heidän mielestään on hyvä äiti vain jos imettää ja imettää tuli maitoa tai ei. Ja maitoahan tulee luonnostaan, ei muuta kuin tissi suuhun. Ellei tule, se on äidin vika. Ei yritä tarpeeksi.

Mutta mitä sitten??? Mikä siinä niin häiritsee? Mitä ihmettä se muille kuuluu imettääkö vai ei? En ymmärrä mikä hinku näillä fanaatikoilla on käännyttää muita ihmisiä uskontoonsa. Kyllä me kaikki tiedetään imetyksen edut, ei pitäisi kuulua kenellekään minkä valinnan kukin tekee ja miksi. Ei imetys ennenkään niin yleistä ollut, joskus muinoin oli rikkaimmilla rouvilla imettäjät ja lapsilla ei ollut allergioista tietoakaan.

Minulle on sama vaikka joku elää vuosikaudet alasti tissi lapsen suussa. ei se minua haittaa. Ei tosiaankaan. Mutta ällöttää tämä jatkuva syyllistäminen. Kyllä nainen osaa olla susi toiselle naiselle!

Vierailija
12/14 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

" Onko se maalaisjärjen käyttämistä, että ehdoin tahdoin tuhoaa lapsensa suolinukan? Keliakia ei ole kiva juttu...:("

Ja tämäkö ei ole fanaattista pelottelua. Imetä sinä ihan rauhassa lapsesi, se on hieno valinta. Minun valintani oli pullo kaikkien kohdalla. Lapset ovat tällä hektellä terveitä ja reippaita tarhalaisia ja koululaisia, joilla ei ole allergioista mitään tietoa. Itselläni on muuten koivuallergia. Nyt jään odottelemaan saarnaasi.

Vierailija
13/14 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mun mielestä täältäkin palstalta löytyy vain " korvikefanaatikkoja" jotka haukkuvat kaikkia jotka uskaltavat antaa neuvoja imetyksestä (koska neuvoja ei ilmeisesti joillekkin saa antaa vaikka olisi pyydettykin) tai mainita täysimettävänsä 6 kk ikään.

Otetaan nyt sitten esimerkiksi tämä palsta, niin kuin sinäkin otit.

Tässpä sinulle imetysfanaatikkojen kommentteja:

Kaikki pystyy imettämään.

Kenelläkään ei lopu maito.

Kaikilla tulee riittävästi maitoa.

Imetä, imetä, imetä, vaikka 24/7 ja älä tee mitään muuta.

Jos et imetä, et rakasta lastasi.

Jos et imetä, olet laiska.

Jos et imetä, olet mukavuudenhaluinen ja itsekäs paska, jolle ei olisi pitänyt syntyä lapsia ollenkaan.

Pulloruokitut on aina allergisia ja sairaita.

Imetetyt lapset ei sairasta, eikä saa allergioita.

Tässä nyt vain jokunen esimerkki...

Vierailija
14/14 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan ja toisen lapsen kaa imetys sujui oiken loistavasti. Kolmanne kaa rupes imetys takkuamaan kun vauva oli 2kk vanha. Ja sanon ihan suoraan että imetysfanaatikot saivat todellakin minut karttamaan tukiryhmiä sun muita vastaavia paikkoja. Ei voinut mistään kysyä apua, heti leimataan ja tuputetaan. Todellakin tiesin mistä imetyksessä on kyse, jostain syystä se ei vain onnistunut ja sain niskaani täyden lastin p..... imetysfanaatikoilta. Ikäni on 30 joten ette voi leimat aainakaan ajattelemattomaksi teiniksi. Ja todellakaan en ole aiona lähipiirissäni joka on kokenut näin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme