Mitä olette tehneet matkustamisesta säästyneillä rahoilla ja matkojen suunnitteluun ennen käytetyllä ajalla?
En siis kysy niiltä, jotka eivät ennenkään ole matkustaneet. Itsellä raha polttelee taskuissa ja vapaa-ajan käytölle tulee mieleen paremmin ja huonommin mietittyjä vaihtoehtoja. Jotenkin tuntuu olevan paljon ylimääräistä energiaa, joka etsii suuntaansa. Onko muita?
Kommentit (17)
En mitään. Ne odottavat matkakassassa edelleen. Itse asiassa koronan aikana olen kartuttanut matkakassaa entisestään. Pääsee sitten koronan jälkeen tekemään kunnon matkan.
Sen matkan teen vasta sitten, kun rajoitukset ja karanteenit ovat poistuneet, koska muuten matkasta ei saa täyttä fiilistä.
Ennemminkin menetän rahaa kun ei saa matkustaa, ei ole pahemmin päivärahoja näkynyt.
Säästän unelmakohdetta varten. Ilmeisesti kun ensi kesänäkään ei pääse mihinkään, niin 3 vuoden säästöt riittävätkin juuri siihen, mikä on toiveissa.
Itselle on tullut lievä pakkomielle säästää kaikessa muussakin, ja käyn välillä ihailemassa tilin saldoa. En vain ole varma, mitä niillä rahoilla haluan tehdä. Ap
Autolana maksettiin nopeasti pois. Nyt säästetään tuleviin matkoihin. Haaveissa Costa Rica.
Ostin sijoituskaksion. Ei ne rahat pelkästään tietenkään riittäny, matkustamiseen on mennyt ehkä 10-12 000 € vuodessa, mutta nyt on motivaatiota venyttää penniä kaikessa muussakin.
Olen käynyt himppari-baarin päiväkahveilla. Juodaan mimosoja ja pinãcoladoja, pukeudutaan nahkaan ja lakataan pikkurillin kynsi sieväksi. Matkarahoilla voi kahvitella joka viikko, vaikka sit ihan ostaisi samalla torven huuhtelun. Niitä saa sieltä vessan puolelta.
Ollaan kotimaanmatkailtu Suomessa normaalia enemmän. Mökkejä, kylpylöitä.
Viimekesänä asfaltoitiin ja kivettiin piha ja rakennettiin kasvihuone. Loput sijoitettiin tulevia matkoja varten.
Tulevana kesänä - jos matkat ei onnistu vieläkään - uusimme ja laajennamme terassin
Osakkeita olen ostanut. Seurailen niitä päivittäin.