Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turun Yo-kylä kokemuksia?

Vierailija
26.01.2021 |

Sain asuntotarjouksen Ylioppilaskylästä, onko millainen paikka opiskelijalle? Rauhatonta?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsipuolella seinät oli aika paperia eli kaikki kuului läpi, se oli ennen sitä isoa remonttia. Epäilen silti onko äänieristystä parannettu.

Tämä oli niissä vanhoissa 70-luvulla rakennetuissa kuutioissa.

Vierailija
22/31 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asuin miehen kanssa Yo-kylän itäpuolella kaksiossa viime vuosikymmenen alkupuolella, joten kokemukseni voivat olla vähän vanhentuneita.

Alue oli aika rauhallinen, mikään bileiden meteli tms. ei tainnut koskaan häiritä. Yhdessä vaiheessa seinänaapurina oli ulkomaalainen pariskunta, joka toisinaan riiteli äänekkäästi, tai katsoivat yöaikaan jalkapalloa ja mesosivat, mutta mitään suurempaa häiriötä ei ollut. En tutustunut itse yhtään naapureihin, en tosin itsekään ollut tässä asiassa aktiivinen.

Se jäi mieleen, että lumisena talvena parkkipaikkaa ei aurattu juuri lainkaan, ainoastaan vähän ajoväyliä. Valtaosalla autot seisoo kuitenkin päiväsaikaankin parkissa, joten ruutuihin ei olisi edes päässyt. Jos halusi liikkeelle omalla autollaan, oli aika kova kaivaminen. Jotkut autot olivat hautautuneet aika syvälle. Mutta oma lumilapio oli tosiaan tärkeä.

Itse kävin yleensä Halisten S-Marketissa tai kauempana Prismassa, koska lähemmissä kaupoissa oli minusta silloin kallista ja huono valikoima. Mutta varmaan eri juttu esim. yhden hengen taloudella, jos vielä syödään yliopistolla joka päivä. Itse söin ja kokkailin paljon kotona.

Asunto oli siisti ja asiallinen, vaatehuone oli kiva. Pohja oli toimiva, kaksi ihmistä sai hyvin halutessaan rauhaa toisiltaan. Meillä oli oma pihakin, mutta siitä tuli vähän rasite, kun oltiin toisinaan pitkiä aikoja poissa, eikä meillä oikein ollut välineistöä sitä ihmeemmin hoitaa. Monien pihat olivat kyllä ruokottomassa kunnossa. Minusta asunto oli talvella aika kylmä, ja etenkin, jos pakkasilla unohti kylppärin oven auki yöksi, oli aamulla oltavat kuin jääkaapissa, kun tehokas ilmanvaihto imi koko asunnosta lämpimän ilman.

Kokonaisuutena sanoisin, että ainakin itäpuoli on minusta hyvä paikka asua opiskeluaikana. Toivottavasti en painottanut liikaa negatiivisia puolia, niitä on jotenkin helpompi listata kuin kivaa tunnelmaa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yo-kylä on ihana! Sinulle tulevat tutuiksi varmasti niin vaihtarikorttelit, kenkäpuu, hautuumaan tyty, emoalus kuin kampuskettukin :)

Ahaa. Mitä nämä ovat? T. Vuosi yo-kylässä.

Kyllä nämä selviävät tulevien vuosien saatossa ja sinustakin tulee vielä aito joukkilalainen ;)

Minä asuin viisi vuotta Yo-kylässä enkä tiedä noista mitään. Tai jonkun ketun näin sentään usein sielläpäin kulkevan.

Vierailija
24/31 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa viikottaiseen lenkkisaunaan orgioihin.

Vierailija
25/31 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies asui sitölä vuosikausia sitten.

Kolkko luhtitalo. Kahden soluasunto. Asunto sisältä ok. Havaitsin, että parkkipaikan saanti vaikeutui koko ajan. Onko se nyt jo mahdotonta!

Vierailija
26/31 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yo-kylä on ihana! Sinulle tulevat tutuiksi varmasti niin vaihtarikorttelit, kenkäpuu, hautuumaan tyty, emoalus kuin kampuskettukin :)

Sekä keskustan nistit ja juopot. Kaupunki sijoittaa sinne kaikki ongelmatapaukset, ruiskuja löytyy maasta jne.

Vierailija
27/31 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika muutti syksyllä tuonne soluasuntoon. Ihan OK hiljaiset kämppäkaverit, mutta yleiset tilat vaativat parin päivän siivoamisen. Ikä näkyy asunnoissa, itse asuin tuolla 90-luvulla eikä paljoa ole tapahtunut (tai no, nykyään soluasunnoissa on jokaisella oma jääkaappi, solussa on erillinen vessa kylppärin ohella, huoneisssa on ranskalainen parveke). Yo-Kylä itähän jyrätään kai alas joskus (lähi)tulevaisuudessa. Ihan OK asumista järkevään hintaan, varsinkin kun ottaa huomioon nettiyhteyden, veden ja sähkön kuuluvan hintaan

Vierailija
28/31 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ketjussa on saatettukin unohtaa fasaanit?! SKRÄÄK ja KÖÖK

Vierailija
29/31 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin jo 5 vuotta sitten pois Helsinkiin ja edelleen se tuntuu kodilta. <3 viihdyin.

Vierailija
30/31 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottiksen kievinkana ja ilmainen lounaskahvi <3 <3 <3[/quote]

<3

Vierailija
31/31 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvee paikka! Sotkunen ja kämppäni oli varmaan homeinen ku olin aina flunssassa ja kipeenä ja vaatteet haisi. Ei jatkoon. Onneksi muutin pois