Lääkäri ei kirjoittanut lähetettä
Aika outoa,onko se siltä pois?
Nyt joudun kustantamaan taas uuden lääkärin.
Pelkkä lausunto kun ei ole lähete.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on pois sieltä erikoissairaanhoidon resurseista, jos lähetekäytännöistä päättää potilas eikä lääkäri.
Vitut on. Kun käy yksityisellä.
No yksityisellä ei tarvitse sitä lähetettä erikoislääkärille, ajan saa ihan varaamalla.
Mihin yksityiseen psykiatrian poliklinikkaan ajattelit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on pois sieltä erikoissairaanhoidon resurseista, jos lähetekäytännöistä päättää potilas eikä lääkäri.
Vitut on. Kun käy yksityisellä.
No yksityisellä ei tarvitse sitä lähetettä erikoislääkärille, ajan saa ihan varaamalla.
Mihin yksityiseen psykiatrian poliklinikkaan ajattelit?
Ap (?) tuolla aiemmin esitti välihuutoja että tämä psykiatriakommentti ei ollut hänen. Mutta toki psykiatrin palveluja saa yksityiseltä samoin kuin poliltakin.
Lääkärin pitäisi olla ammattilainen. Hänen pitäisi tietää milloin on syytä laittaa lähete erikoislääkärille.
"Ei vaivata kirurgia, jos haluat konservatiivista hoitoa." Ei lääkäri tarkoittaa, että ei tutkita, jos et halua leikkakukseen?
Ei, en ole sanonut, että haluan leikattavaksi, vaan, että haluan, että vamma tutkitaan, koska ei ole parantunut. Ei ole minun vastuullani tietää, miten edetä. Lääkäri ei voi jättää tutkitmatta sen takia, että MINÄ en välttämättä halua leikkaukseen. Minulla on silti OIKEUS tietää vaatisiko vammani leikkausta vai voiko se paranuta ilman leikkausta.
Esimerkiksi Tampereella erään terveyskeskuksen lääkäri säästää AINA rahaa, eikä kirjoita lähetettä, vaikka olisi kyseessä mikä asia.
Tällä kertaa olen viisaampi ja teen suoraan muistutuksen terveydenhuollon vastaavalle johtajalle, jos en saa lähetettä erikoislääkärille.
Tämä sama ruljanssi on tämän saman lääkärin kanssa jatkutunut jo monta vuotta. Samaa on kertonut moni muu samasta lääkäristä. Kyllä tälle farssille on aika laittaa piste.
Lääkäri ei itse tiedä asiasta mitään, mutta ei myöskään kysy muilta lääkäreiltä neuvoa. Näin asiat eivät etene.