Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs pörssistä kannattaa ostaa?

Vierailija
26.01.2021 |

Millä osakkeella voi nyt tehdä hyvät voitot?

Kommentit (1918)

Vierailija
161/1918 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nimi on Endeavor, ja kirjoitetaan noin, ei siis Endeavour.

Vierailija
162/1918 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin alkaa, parin prosentin nousu jo ensimmäisten tuntien aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/1918 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuma on, että kun korona hellittää kevään kuluessa, rakennusala nytkähtää käyntiin. Olen ostanut Konetta ja aion sijoittaa myös terästeollisuuteen. .

Koneella on hyvä johto, joten siihen sijoittaminen ei voi mennä pieleen.

Kone on liian kallis tavalliselle ihmiselle. Jos sulla on varaa ostaa 100kpl koneen osaketta niin ei se lämmitä yhtään. Oli osake mikä hyvänsä niin osakkeita pitää olla tuhansia, että siitä hyötyy jotenkin.

Miten niin ei "lämmitä yhtään" Kyllä minulle kelpaa (ja lämmittää) ne 365,42 € nettona mikä tänä vuonna tulee.  Eli ei tarvitse olla tuhansia. Tänäkin vuonna saan 5 numeroisen summan osinkoina tililleni, ja olen "ihan tavallinen ihminen" joka on säästänyt ja sijoittanut palkastaan rahat.

Aika pirusti saa olla pätäkkää Koneen osakkeissa, että saa edes tuon verran kuppaisella 2.60% osinkotuotolla kun yksi osake maksaa päälle 66 euroa.

Ei tarvitse olla. minä olen koneen osakkeet ostanut alle 21 eurolla kipale. Siihen nähden mukava tuotto. Minulle tuli nettona 720 euroa koneesta.

Vierailija
164/1918 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pörssissä kannattaa sijoittaa semmosiin osakkeisiin, joita tänään ei halua kukaan, mutta joita huomenna haluavat kaikki.

Oikeastihan kyse on tuuripelistä.

Eräässä kokeilussa verrattiin pörssiammattilaisen, koululaisluokan ja apinan sijoituskykyjä.

Ammattilainen valitsi osakkeet tarkan analyysin mukaan, lapset valkkasivat osakkeita sen mukaan, mitkä vaikuttivat kivoilta ja apinalle oli järjestetty menetelmä, jonka avulla hänen ostamansa osakkeet arvottiin.

Testijakson lopussa kaikki olivat tappiolla, mutta vähiten rahaa oli menettänyt apina. Lapset olivat toisena. Huonoiten oli menestynyt sijoittamisen ammattilainen.

Ei ole.

Pitkällä aikavälillä pörssiin sijoittavat ovat aina voittaneet.

Vierailija
165/1918 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuma on, että kun korona hellittää kevään kuluessa, rakennusala nytkähtää käyntiin. Olen ostanut Konetta ja aion sijoittaa myös terästeollisuuteen. .

Koneella on hyvä johto, joten siihen sijoittaminen ei voi mennä pieleen.

Kone on liian kallis tavalliselle ihmiselle. Jos sulla on varaa ostaa 100kpl koneen osaketta niin ei se lämmitä yhtään. Oli osake mikä hyvänsä niin osakkeita pitää olla tuhansia, että siitä hyötyy jotenkin.

Miten niin ei "lämmitä yhtään" Kyllä minulle kelpaa (ja lämmittää) ne 365,42 € nettona mikä tänä vuonna tulee.  Eli ei tarvitse olla tuhansia. Tänäkin vuonna saan 5 numeroisen summan osinkoina tililleni, ja olen "ihan tavallinen ihminen" joka on säästänyt ja sijoittanut palkastaan rahat.

Aika pirusti saa olla pätäkkää Koneen osakkeissa, että saa edes tuon verran kuppaisella 2.60% osinkotuotolla kun yksi osake maksaa päälle 66 euroa.

Ei tarvitse olla. minä olen koneen osakkeet ostanut alle 21 eurolla kipale. Siihen nähden mukava tuotto. Minulle tuli nettona 720 euroa koneesta.

Entä sitten, nyt puhutaankin tästä hetkestä.

Vierailija
166/1918 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-2l maitoa

-1 reissumies

-500g oltermanni

-kanansuikaleita 400g

-ateriakastike sweet and sour

Vierailija
167/1918 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannabisalan osakkeet. Kyseessä on tulevaisuuden kasvuala kun kannabisrajoituksia puretaan jenkeissä ja todennäköisesti myös euroopassa.

Nyt korona-aikaan hotelli-ja lentoyhtiöt ovat hyvä sijoituskohde todennäköisten rebound-voittojen suhteen

Kannabiksen osalta juna on pääosin mennyt jo, mitään tuhansien prosenttien nousuja tuskin enää nähdään. Jättimäistä kasvua on tarjolla psykedeeliosakkeissa, joilla on tulevaisuudessa valtavat markkinat kunhan tuotanto saadaan käyntiin. Kannattaa olla alusta asti mukana edes pienellä summalla, sillä potentiaalia on.

Toinen hyvä kohde on sähköautofirmat, jotka tulevat väkisinkin nousemaan lakimuutosten myötä. Etenkin Kiinan markkinoilla on monta potentiaalista firmaa, joita ei ole hinnoitelu pilviin.

Kannabiksen osalta juna meni vasta jossain Redditin foorumilla, toinen juna on vielä tulossa.

Vierailija
168/1918 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pörssissä kannattaa sijoittaa semmosiin osakkeisiin, joita tänään ei halua kukaan, mutta joita huomenna haluavat kaikki.

Eräässä kokeilussa verrattiin pörssiammattilaisen, koululaisluokan ja apinan sijoituskykyjä.

Ammattilainen valitsi osakkeet tarkan analyysin mukaan, lapset valkkasivat osakkeita sen mukaan, mitkä vaikuttivat kivoilta ja apinalle oli järjestetty menetelmä, jonka avulla hänen ostamansa osakkeet arvottiin.

Testijakson lopussa kaikki olivat tappiolla, mutta vähiten rahaa oli menettänyt apina. Lapset olivat toisena. Huonoiten oli menestynyt sijoittamisen ammattilainen.

Ei ole.

Pitkällä aikavälillä pörssiin sijoittavat ovat aina voittaneet.

Hauska esimerkki, jostain syystä ei koskaan muisteta kertoa testijakson pituutta. Pari kuukautta ei kerro mitään, mutta jos tällä saa perusteltua itselleen rahojen makuuttamisen tilillä, niin eihän se ole minulta pois.

Vierailija
169/1918 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tätä Nokia jankutusta. Eikö ihmiset osaa siirtyä eteenpäin? Tänäänkin erittäin hyvien uutisten jälkeen osake nousi.... ja sitten laski. Päivän alkoi 4+ ja päättyi alle neljän.

Onneksi jätin taas ostamatta.. moni poltti näppinsä. Kyllä tiedostan, että pitkän aikavälin päätöksiä ne on, mutta Nokia on pettänyt jo 10 vuoden ajan.

Vierailija
170/1918 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valoen yhteistyö Sono Motorsin kanssa on tosi mielenkiintoinen

Vierailija
171/1918 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä ahneus on kasvanut hyvän pörssivuoden jälkeen. Vaikka sain 60% tuoton indeksirahastoista, sekään ei tunnu riittävän, kun katsoo miten esim. Tesla ja kryptot ovat nousseet vuoden aikana. Nyt olen syytänyt kovalla riskillä rahaa potentiaalisiin kasvuyrityksiin, enkä vähempään tyydy kuin 10x tuottoon. Saa nähdä missä vuoden päästä ollaan - tuskin kuitenkaan talletuskorolle tulen häviämään.

Vierailija
172/1918 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä ahneus on kasvanut hyvän pörssivuoden jälkeen. Vaikka sain 60% tuoton indeksirahastoista, sekään ei tunnu riittävän, kun katsoo miten esim. Tesla ja kryptot ovat nousseet vuoden aikana. Nyt olen syytänyt kovalla riskillä rahaa potentiaalisiin kasvuyrityksiin, enkä vähempään tyydy kuin 10x tuottoon. Saa nähdä missä vuoden päästä ollaan - tuskin kuitenkaan talletuskorolle tulen häviämään.

Tuolla kryptojen puolella on ihan hullu maailma kyllä. Sen jälkeen kun Dogecoin näytti mihin se pystyi, niin en tiedä enää, mihin uskoa.

Vierailija
173/1918 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Stockmannia. Ja Tulikiveä.

Vierailija
174/1918 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtautuisin suurella varauksella kaikkeen tässä ketjussa kirjoitettuun. Nää dillet pelaa, eivät sijoita. lottoava apina osuu ihan yhtä suurella varmuudella oikeisiin numeroihin.

Vierailija
175/1918 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulikivestä on tullut Pohjois-Euroopan kannattavin (ebitda) iso tulisijafirma, joten tällaista positiivista känneyhtiötä kannattaa ostaa ennen kuin suuri yleisö lähtee ostamaan:

Firma, ebitda 2019, ebitda 2020

Tulikivi, +8,4%, +12,7%

Nibe Stoves, +10,1%, +10,5%

Jøtul, +14,3%, +8,9% (Tulikiven kumppani)

Perjantaina 16.4.2021 Kauppalehti kirjoitti näin ja jutussa mainittiin Tulikivi:

"Tutkan alta paljastuvan pörssiyhtiön kurssi pomppaa herkästi, kun analyytikkoseuranta alkaa – Näin aloitusta voi ennakoida".

Tulee kaikkien aikojen osakkeen nousu, kun Inderes julkaisee Tulikivi-analyysinsä ja vihdoin tuhannet piensijoittajat huomaavat Tulikiven osakkeen.

Koronahyötyjät Rapala, Harvia, Kesko ja Fiskars antoivat jo posarit, joten onko tänään vuorossa koronasta suuresti hyötyvä Tulikivi. Tulikivi antoi edellisenkin posarin perjantaina (18.12.2020), joten suosittelen seuraamaan Tulikiveä tänään perjantaina sekä ensi viikon perjantaina (7.5.2021), jolloin saamme positiivisen Q1/2021-raportin.

Vierailija
176/1918 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin Nestettä korona dropissa 20 tonnilla ja myin vuoden vaihteessa 60 tonnilla. Alle vuodessa nettosin melkein 40 000 €. Ihan kiva bonari palkan päälle.

Ai, että myyntivoitoista ei tarvitse maksaa veroja? No TUO selittää nämä käsittämättömän ylioptimistiset tuotto-odotukset.

Vierailija
177/1918 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin tulee satumaisen rikkaaksi. Ei tarvitse onnistua lähellekkään noin eikä ole tarkoituskaan.

On ihan sopivaa sijoittaa niihin osakkeisiin mihin muutkin sijoittavat eli keskimäärin kuten apina sijoittaisi josta muodostuu lopulta pörssi-indeksi. Ajoittamisen merkitystä liioitellaan. Tärkeintä on aloittaa. Sitten kun varallisuutta on merkittävästi varallisuuden siirto pörssistä pois ja takaisin eli ajoittaminen voi onnistua kerran mutta siitäkin maksaa kovan hinnan veroina. Riittävän useaa kertaa ollakseen kannattavaa se ei voi onnistua. Piensijoittajauutiset jossa joku on myynyt jotakin ja ostanut jotakin on tauhkaa jolta kannattaa joko sulkea korvat tai antaa mennä korvien välistä. Pelkkää viihdearvoa.

Alkaa kuulostaa siltä, että pörssiin sijoittaminen on kuin omaan asuntoon sijoittamista. Voittoja ei voi kotiuttaa, koska ”jossain on kuitenkin asuttava”.

Vierailija
178/1918 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoa.

Vierailija
179/1918 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse olen tutkaillut, niin kaikki vaikuttaa olevan kuplahinnoissa. PE t pyörivät hirmulukemissa. Itse en osta mitään. Säästän mahdollista tulevaa dippiä varten, joka lienee tulossa vaikka taloudet ovat olleet letkuissa jo kauan ja nyt €U:n osalta etelän vetelät laitetaan vielä hengityskoneeseen kasvun aikaansaamiseksi. Pölhexistä kannattanee pysyä kaukana, politrukkiemme täysin älyvapaan toiminnan vuoksi.

Jalometalleja on tullut vähän hankittua, kun vekselivetoinen talous USA.ssa ja €U:ssa näyttää olevan uusi normaali. Tämä ei tule päättymään hyvin, ainakaan sinisilmäisten Pöhölän suhteen. Voin toki olla väärässäkin ja kaikki tekevät omat päätöksensä.

Vierailija
180/1918 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin Nestettä korona dropissa 20 tonnilla ja myin vuoden vaihteessa 60 tonnilla. Alle vuodessa nettosin melkein 40 000 €. Ihan kiva bonari palkan päälle.

Ai, että myyntivoitoista ei tarvitse maksaa veroja? No TUO selittää nämä käsittämättömän ylioptimistiset tuotto-odotukset.

Myyntivoitoista ei tarvitse maksaa veroja, jos on tehnyt tarpeeksi myyntitappioita joista voi tehdä vähennykset. ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä