Otan joskus naapurien postilaatikoista laskuja ja maksan ne
Vaikka olen köyhä opiskelija, tykkään tehdä hyvää 😊
N22
Kommentit (17)
Vaikka hyvällä asialla olet, niin et sie silti saa mennä kenenkään henkilökohtaisia kirjekuoria avaamaan. Voit olla kohta käräjillä.
Toivottavasti asut meidän naapurissa.
Voi kamala. Ajatus/ aloituksen trollaus perushyvä, mutta älä aliarvioi naapurin vittumaisuutta.
Rikot lakia kun varastat naapurisi postia.
https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-kirjesalaisuus
Aina ei hyvälläkään tarkoituksella ole oikeutettua tehdä typeryyksiä
Asut ilmeisesti maaseudulla kun pääset toisten postilaatikoista posteja kuikuilemaan.
Ymmärrätkö millaista vahinkoa saatat saada aikaan? Törkeää monin tavoin. Loukkaat kirjesalaisuutta, yksityisyydensuojaa ja sotket toisen raha-asiat ja kirjanpidon.
No onpa kiva. Naapuri on saanut aiheettoman laskun ja sen maksamalla sitoutat naapurisi johonkin jatkuvaan tilaukseen. Noita käsitellään sitten oikeussaleja myöten, kun teet sopimuksia toisen tietämättä. En tosin usko aloitukseen ollenkaan.
Olet valinnut rikollisen urasi harvinaisen fiksusti! :)
Et ole ainoa joka ilahduttaa naapureitaan. Mahtaa niitä ihmetyttää kun laskuja ei tule mistään. Toivottavasti eivät innostu tuhlaamaan.
Tuleeko jollain vielä paperilaskuja? Mulla menee kaikki e-laskuina :(
Jos on pakko kylvää rahaa naapurustoon, laita seteleitä kirjekuoriin ja jakele ne postilaatikoihin.
Onneksi meidän taloyhtiössä on lukolliset postilaatikot.
Vierailija kirjoitti:
Voi kamala. Ajatus/ aloituksen trollaus perushyvä, mutta älä aliarvioi naapurin vittumaisuutta.
Rikot lakia kun varastat naapurisi postia.
https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-kirjesalaisuus
Aina ei hyvälläkään tarkoituksella ole oikeutettua tehdä typeryyksiä
Kyllä, reilumpaa olisi käydä pyytämässä laskuja ihan face to face :D, kuin mennä aukomaan kirjeitä salaa.
Minä sen sijaan pudottelen rahakirjekuoria naapurin postiluukusta. Toivottavasti makselevat laskujaan, etteivät pane turhuuteen. Kävivät kyllä pari viikkoa sitten Tallinnassa, olisko rahat menneet siihen?
Oispa kiva saada ylimääräistä rahaa ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Asut ilmeisesti maaseudulla kun pääset toisten postilaatikoista posteja kuikuilemaan.
Just tollasten pitkänokkasten takia , meillekkin piti ostaa kallis lukollinen postilaatikko. Näpit irti toisten posteista , ÄLÄ ainakaan avaa niitä tai kadota.
Ethän tee tuota enää. Minä huolehdin muistisairaan äitini laskuista, ja kadonnut lasku aiheuttaisi paljon enemmän huolta ja vaivaa kuin hyötyä.
Tuutko käymään meidänkin postilaatikolla 😀, voisin jopa palkita sinua jotenkin vastapalvelukseksi.