Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nopeita apukeinoja ahdistukseen.

Vierailija
25.01.2021 |

Parhaat keinot saada ahdistus katoamaan edes hetkeksi ilman päihteitä tai lääkkeitä?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeminen auttaa minulla.

Vierailija
2/31 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikin kuuntelu. Hengittäminen syvään/meditaatio. Jonkun konkreettisen asian tekeminen kuten tiskaaminen tai lenkki. Soittaminen jollekkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmankos sua pännii

Vierailija
4/31 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnossa kävely tai reipas hikilenkki.

Vierailija
5/31 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö jotain tulista tai kirpeää karkkia tai laita kädet kylmään veteen. Näin elimistön huomio kiinnittyy muualle.

Vierailija
6/31 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kaipaisin vinkkejä. Jotenkin tämä kokoaikainen kotona oleminen pahentaa vaan ahdistusta ja kaipaisi vaihtelua arkeen. Jatkuvasti henkeä ahdistaa, mutta se onneksi loppuu, kun keksii tekemistä eikä liikaa keskity hengittämiseen.

Vierailija
7/31 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ahdistus äityy niin pahaksi, että tekee mieli vahingoittaa itseä, ota pakastimesta jotain kylmää (jääpaloja, pakastepussi, jäätelöpakkaus...) ja hiero ranteisiin. Auttaa tunteeseen, keho menee sokkiin ja stressitaso laskee vähän.

Vierailija
8/31 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jääkylmä suihku.

Lukemiset ym, ei onnistu jos oikeasti ahdistaa,tai musiikin kuuntelut koska ei pysty oleen edes paikallaan.

Vierailija
9/31 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauna.

Vierailija
10/31 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille raitis ilma ja kävely auttaa. Tai musiikin kuunteleminen. Mulla auttaa eniten rukous, hiljennyn ja rukoilen Jumala täyttää rauhalla ja levolla :)

Vierailija
11/31 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palleahengitys.

Kirjoita vihkoon kaikki mikä mielessä velloo. Joskus kirjotan muutaman rivin, joskus monta sivua.

Mulla auttaa nämä.

Vierailija
12/31 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tohon pari kunnon känniä ITSEKSEEN asioita pohtien auttaa. Kyllä ne lääkkeetkin päihteitä on pahimmasta päästä joten 0,5l jallua kahtena - neljänä iltana peräkkäin + sauna päälle kadottaa masennuksen.

Vierailija
13/31 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raju fyysinen rasitus, siis kroppa niin koville, että on ihan puhki.

Vierailija
14/31 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MDMA.

Poistaa isolla annoksella takuuvarmasti ahdistuksen n. kolmeksi tunniksi.

Vierailija
15/31 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mikä on mulla toiminu ahdistukseen on se, että lopetan sen, että yritän poistaa sen keinolla millä hyvänsä. Ja hyväksyn sen. Sanon itselleni, että ahdistuksesta huolimatta voin tehdä asioita. Nähdä ihmisiä. Nukkua. "Halaan" sitä ja sanon, että se saa olla olemassa. Turhaan olen yrittänyt taistella sitä vastaan.

Ja kuinka ollakaan, ahdistus on helpottanut. Mutta sen pitää antaa olla olemassa. Se pitää hyväksyä, sitä kohtaan pitää olla ymmärtäväinen.

Vierailija
16/31 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa mikä on mulla toiminu ahdistukseen on se, että lopetan sen, että yritän poistaa sen keinolla millä hyvänsä. Ja hyväksyn sen. Sanon itselleni, että ahdistuksesta huolimatta voin tehdä asioita. Nähdä ihmisiä. Nukkua. "Halaan" sitä ja sanon, että se saa olla olemassa. Turhaan olen yrittänyt taistella sitä vastaan.

Ja kuinka ollakaan, ahdistus on helpottanut. Mutta sen pitää antaa olla olemassa. Se pitää hyväksyä, sitä kohtaan pitää olla ymmärtäväinen.

Ja sen sanon vielä, että täytyy päästää irti siitä pelosta, että se tulee takaisin. Että kun taas joku päivä ahdistaa niin se ei pelota, vaan tietää, että pystyy toimimaan siitä huolimatta. Tunteitaan kun ei voi estää.

Vierailija
17/31 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöminen?

Vierailija
18/31 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävele ulkona ainakin puoli tuntia. Keskity, että hengität hyvin ja syvään. Kuuntele ympärillä olevia (toivottavasti luonnon) ääniä. Kun tulet kotiin, käy saunassa tai ota kuuma suihku. Mene sohvalle viltin alle.

Vierailija
19/31 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde lenkille. Juokse ja juokse ja juokse kuin cooperissa ja kun tuntuu pahalta, niin juokse vielä vähän lisää. Rankan suorituksen jälkeen olet saanut raitista ilmaa, kuntoilua sekä ahdistuksen pois. Nopea, raivokas lenkki.

Vierailija
20/31 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lääkitystä. Itselle ei toimi mikään muu. Ja alkoholi kyllä on pahin ahdistuksen aiheuttaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme