Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"maksimaalinen etätyösuositus" :D :D

Vierailija
25.01.2021 |

Parasta standuppia tämä hallituksen koronatiedottaminen.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle myös etätyöt, kiitos. Keväällä jo kokeiltiin, että nämä työt voi tehdä myös etänä.

T. Opettaja

Niin, etänä voi mökiltä lähetellä kerran viikossa Wilma-viestiä, jossa kertoo viikon koulutehtävät. Sitten voi palata viinitonkan ääreen. Joo, paluu etätöihin, kiitos, johan tässä joululomasta on kolme viikkoa ja hiihtolomaankin vielä neljä viikkoa. Kyllä nämä opettajien lomat ilman etätöitä on aivan liian vähäiset ja lyhyet.

No ei ollut minun eikä minun lasteni opettajien työtyyli tuo. Mutta toki huomasin, että liikunnanopettaja antoi koko keväässä yhden tehtävän, ja se oli siinä. En vanhempana arvostanut.

Mutta toivottavasti vastaisuudessa opettajien työskentelyä valvotaan paremmin. Ja varmasti nyt harjoittelukierroksen jälkeen homma keskimäärin hoitusikin jo aiempaa paremmin.

Vierailija
22/29 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pakkoa, ultimaattinen übersuositus etätyölle olisi parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työpaikalla keväällä tehtiin etätöitä. Mutta nyt ei enää saa tehdä etätöitä, sen sijaan kaikille tuli maskipakko ja läsnäolopakko. Turha koohkata, että korona pitää ottaa vakavasti, kun työnantaja on huomannut, että mitään riskiä siitä ei meille suht nuorille työntekijöille ei ole, niin siihen loppui etätyöt saman tien.

Vierailija
24/29 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitteko siis valmiuslain takaisin? Vain sen kautta voi määrätä etätyöPAKON.

En vain ymmärrä miksi se sama suositus pitää tuoda joka viikko eri sanaan yhdistettynä julkisuuteen. Kyllä jo nyt suositusta noudattaa ne jotka sitä aikoo noudattaa. Kaikki ovat jo täysin kyllästyneitä noihin tiedotustilaisuuksiin kun siellä ei koskaan sanota mitään uutta.

Pitäisi sitten seuraavan tiedotustilaisuuden kun pakko otetaan käyttöön tai rajoituksia lievennetään.

Vierailija
25/29 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritän olla mahdollisimman etäällä työstä. T. Jamppa.

Vierailija
26/29 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ainoa työntekijä joka ei ole suostunut tekemään päivääkään etänä, sai perheineen koronan. Heti kun se oli ohi - takaisin toimistolle. Siellä istuu ja ihmettelee valittaen yksinäisyyttä, kun me muut 10 ollaan oltu etänä kohta vuosi. Kulkee vielä junalla sekä bussilla.. Miksi ei voi olla kotona, edes puolta viikkoa??

Vierailija
27/29 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle myös etätyöt, kiitos. Keväällä jo kokeiltiin, että nämä työt voi tehdä myös etänä.

T. Opettaja

Niin, etänä voi mökiltä lähetellä kerran viikossa Wilma-viestiä, jossa kertoo viikon koulutehtävät. Sitten voi palata viinitonkan ääreen. Joo, paluu etätöihin, kiitos, johan tässä joululomasta on kolme viikkoa ja hiihtolomaankin vielä neljä viikkoa. Kyllä nämä opettajien lomat ilman etätöitä on aivan liian vähäiset ja lyhyet.

No ei ollut minun eikä minun lasteni opettajien työtyyli tuo. Mutta toki huomasin, että liikunnanopettaja antoi koko keväässä yhden tehtävän, ja se oli siinä. En vanhempana arvostanut.

Mutta toivottavasti vastaisuudessa opettajien työskentelyä valvotaan paremmin. Ja varmasti nyt harjoittelukierroksen jälkeen homma keskimäärin hoitusikin jo aiempaa paremmin.

Lukiossa ollaan jo oltu toista ja kolmattakin kierrosta etäopetuksessa. Paremmin hoituu kuin keväällä, mutta yhä edelleen opettaja saa ilmeisesti itse päättää, pitääkö tunnit vai ei. Kaikki eivät pidä, ehkä kaksi kolmasosaa tunneista pidetään, kun keväällä pidettiin yksi viidesosa.

Vierailija
28/29 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Opettaja

Lukiossa ollaan jo oltu toista ja kolmattakin kierrosta etäopetuksessa. Paremmin hoituu kuin keväällä, mutta yhä edelleen opettaja saa ilmeisesti itse päättää, pitääkö tunnit vai ei. Kaikki eivät pidä, ehkä kaksi kolmasosaa tunneista pidetään, kun keväällä pidettiin yksi viidesosa.

Tämä onkin uskomatonta, miten opettaja saa itse päättää pitääkö tunnit vai ei? Jos palkkaa maksetaan (vielä verovaroista) niin pitäisi olla itsestäänselvää että tunnit pidetään ja kunnollinen opetus annetaan, joko läsnä tai etänä.

Vierailija
29/29 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Opettaja

Tämä onkin uskomatonta, miten opettaja saa itse päättää pitääkö tunnit vai ei? Jos palkkaa maksetaan (vielä verovaroista) niin pitäisi olla itsestäänselvää että tunnit pidetään ja kunnollinen opetus annetaan, joko läsnä tai etänä.

No joo, olisihan se kieltämättä selkeintä, että joka ikinen tunti olisi teamsissä läsnäolopakolla. Mutta jos lukiolaisilla on hommana vaikkapa ainekirjoitus, joka palautetaan, niin tarpeetontahan se oikeasti on, että jokainen kirjoittaa sitä omaa ainettaan teams auki.

Itse äitinä en toivo, että kaikki tunnit ovat teamsissä. Kun etäopetuksessa olevia lapsia on useampi ja aikuisillakin omat työt, niin on oikeasti käytännöllistä, jos ruokatunteja saadaan pidettyä vähän samaan aikaan. Totta kai kouluikäiset osaavat mikrottaa oman annoksensa vaikka jokainen eri aikaankin, jos ne teamsit on todellakin jokaikinen ihan pakko pitää. Mutta on se tänne koteihin päin vähän joustamatonta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi