Lapseton, oletko miettinyt
Että ~14 miljardia vuotta sitten tapahtuneesta alkuräjähdyksestä alkaen miljoonat erilaiset elämän olomuodot ovat lisääntyneet tuona aikana ja lopputuloksena olet sinä? Lisääntymättömänä katkaiset sinuun johtaneen 14 miljardin vuoden lisääntymisputken. Kaikki loppuu sinuun.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
jeap. Paitsi, jos sisarukset tekevät lapsia.
Niin, mutta katkaiset oman lisääntymisputkesi, vaikka sisarukset lisääntyisivätkin.
Kaikki lajit kuolevat sukupuuttoon, koska minä en lisäänny? Mielenkiintoinen teoria. Haluaisin kuulla lisää siitä, miten voisin auttaa esim. perhosia lisääntymään. En halua ihmislasta, mutta perhoslapsi voisi olla kiva.
Lisäännyn kyllä vielä haudassakin, koiranputkena.
Eivät ihmiset ole universumin kannalta mitenkään erityisiä. Maailma välittää minusta tai potentiaalisista lapsistani tasan yhtä vähän kuin jostain avaruuspölyn hiukkasesta miljoonien valovuosien päässä. Mikään ei lopu minuun yhtään enempää kuin mihinkään muuhunkaan sattumanvaraiseen läjään alkeishiukkasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta katkaiset oman lisääntymisputkesi, vaikka sisarukset lisääntyisivätkin.
Niin, mutta minuun johtanut putki jatkuu kyllä niissä sisarusten lapsissa, eikö vain?
evvk vaikka loppuiskin. aurinkokin tulee joskus posahtamaan, kyllä kaikki loppuu johonkin. en minä lapsia rupea tänne vääntämään näin älyttömästä syystä.
2/5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä katkaisin lisääntymisputkeni jo 10 vuotta sitten. Tai lääkäri sen oikeasti teki.
T. Steriloitu M52
Olen miettinyt. Olen myös miettinyt, että lisääntymisputken on parasta katketakin minuun, sillä terveydentilani on sellainen, etten kykene lapsesta huolehtimaan.
Suomalaiset naiset kuihduttivat suomalaiset sukupuuttoon, todetaan muutaman kymmenen vuoden kuluttua. Kaikki tämä vain, koska kaikille naisille ei riittänyt omaa kehuskelumiestä, jolla kehuskella muille naisille.
Olen miettinyt. On jännittävä ajatus, että minulla on oltava esiäitejä maailman alkuun asti, jokaisen on synnyttänyt joku niin kauan kun suvullinen lisääntyminen on ollut olemassa. Mietin välillä, että millainen on ollut se äiti, joka on elänyt vaikka keskiajalla tai 100-luvulla tai 3000 eaa. Mutta en siltikään halua synnyttää, kuten eivät varmasti kaikki esiäitinikään halunneet, ovat joutuneet vain. Kiitos heille siitä silti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta minuun johtanut putki jatkuu kyllä niissä sisarusten lapsissa, eikö vain?
Ei. Edes identtiset kaksoset eivät ole ikinä geneettisesti täysin geneettisiä. Sinulla on täysin oma geneettinen sukujatkumo, mikä loppuu sinun lisääntymättömyyteesi.
Aika moni tässä maailmassa katkaisee omanlisääntymisputkensa vaikkapa kuolemalla ennenaikaisesti tai kyvyttömyytenä saada lapsia.
En ole miettinyt, mutta nyt kun asian noin esitit, tulee sellainen olo, että minäkin olen saanut jotain suurta ja merkittävää aikaiseksi. Hei, kiitos.
Mitäs kun minä halusin ja sain lapsen, mutta hän ei halua eikä aio hankkia lapsia?
Maailmassa on kuollut satojamiljoonia tai jopa miljardeja ihmisiä, jotka eivät ole lisääntyneet. Minä en usko, että minun lisääntymättömyyteni pahentaisi sen enempää kuin parantaisikaan tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Edes identtiset kaksoset eivät ole ikinä geneettisesti täysin geneettisiä. Sinulla on täysin oma geneettinen sukujatkumo, mikä loppuu sinun lisääntymättömyyteesi.
Mitä sitten? Kyllä aika moni muu lisäntyy silti. Elämä jatkuu.
No nyt mietin ja totesin ettei kiinnosta paskaakaan.
En ole miettinyt. Enkä ajatellut jatkossakaan miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuu tekee uuden haaran kuitenkin.