Minua ei oikeastaan kiinnosta muu kuin että saan olla kotona rauhassa ja pelata tietokoneella, sekä syödä pihviä/pizzaa kebabbia ja juoda limua
Miksi siis menisin töihin kun suomen yhteiskunta mahdollistaa tämän valinnan minulle? Ostan ruokakaupasta mitä haluan, rahaa jää puhelimen ja tietokoneen päivitykseen parin vuoden välein.
Nukun joka niin kuin haluan, ja tämän takia olen erittäin hyvin säilynyt vielä 35-vuotiaana. En dotaa tai polta.
Varsinkin talviaamuisin kovalla pakkasella on niin mukava herätä ja tietää ettei tarvitse lähteä minnekään.
Kaiken lisäksi en edes saisi mitään miellyttäviä töitä, vaan jotain ihan "paskahommia"
Olen nimittäin nyt jo noin 12 vuotta vain oleskellut.
Teenkö muka kovin väärin, kun ottaa huomioon ettei töitä vain riitä kaikille kuitenkaan? Työttömiä 500 000 ja avoimia paikkoja 25 000
Kommentit (34)
omavalmentaja ruoska. kirjoitti:
jahas, tarvitsisitko jotain reipashenkistä kannustamista työnhakuun? kämppä alta, rahattomaksi, sillan alle tai lehtilaatikkoon kortteraamaan. muonat roskiksista dyykkaamalla. kun vähissä vetimissä pakkastuulen ujelluksessa kuljeksit niin kummastipa alkaa työt maittamaan!
kyllä 1800 luvulla kaiki oli parmmin.
🤯👹
Tätä kohti ollaan menossa, sossueläteille tulee kylmää kyytiä kunhan valta vaihtuu. Raha ei riitä,se on selvää. Nauttikaa nyt niin kauan kuin voitte.
ei pidä syyttää pelaajaa vaan peliä. jos pelin säännöt mahdollistavat tämän elämän tyylin niin anna mennä. näin teen myös itse.
Vierailija kirjoitti:
jahas, tarvitsisitko jotain reipashenkistä kannustamista työnhakuun? kämppä alta, rahattomaksi, sillan alle tai lehtilaatikkoon kortteraamaan. muonat roskiksista dyykkaamalla. kun vähissä vetimissä pakkastuulen ujelluksessa kuljeksit niin kummastipa alkaa työt maittamaan!
🤯👹Tätä kohti ollaan menossa, sossueläteille tulee kylmää kyytiä kunhan valta vaihtuu. Raha ei riitä,se on selvää. Nauttikaa nyt niin kauan kuin voitte.
Jos kaikki voidaan automatisoida pois, niin tulevaisuuden ekonomia perustuu ilmaiseen rahan jakamiseen tavalla tai toisella.
Vierailija kirjoitti:
🤯👹Tätä kohti ollaan menossa, sossueläteille tulee kylmää kyytiä kunhan valta vaihtuu. Raha ei riitä,se on selvää. Nauttikaa nyt niin kauan kuin voitte.
teillä ei ole ikinä muuta tarjottavaa kuin "ootappa sitten ja sitten ja SITTEN kun sitä ja tätä". teillä ei ole pokkaa tehdä niin kuin minä ja ap tekee koska te murrutte sosiaalisen paineen alla. älkää huoliko, kyllä se mitali odottaa teitä kuolinvuoteella kun teitte koko elämänne töitä muille! bää bää
No jos tuollainen elämä tyydyttää sun henkiset ja fyysiset tarpeet, niin sehän on sitten just sulle sopiva elämä. Monet haluavat elämältä muutakin, ja onneksi meilläkin on siihen mahdollisuus. Jokaiselle kykyjensä mukaan.
Itse olen myös työtön mutta ihan työkunnon ja oman oikeustajuni perusteella teen välillä hanttihommia keikkafirmaan. Jää niistä vähän ylimääräistä käteen.
Jos vaan istut kotona kaiket päivät olet 45v rapakunnossa ja 60v haudassa.
Mun mielestä ihan ok. Niin kuin sanoit kaikille ei riitä töitä ja hyvä että annat tilaa sille jonka sipuli ei kestäisi kotona olemista.
Itse tein hulluna töitä burnouttiin asti ja nyt teen kotoa käsin just sen verran kun sipuli kestää. En elä yhteiskunnan tuilla, vaan työni elättää minut. Samaa rataa jatkaen en olisi enää hengissä.
Yhteiskunta on suuressa murroksessa, digitalisaatio vähentää töitä entisestäänkin, talouskasvu taantuu, eikä töitä tule enää koskaan riittämään kaikille. Tarvitaan uusia ja erilaisia tapoja suhtautua työhon ja elämään yleensäkin.
Leppoisa elämä ja vähempään tyytyminen ovat hyvä asia. Ihminen on niin paljon muutakin kuin koneiston osa.
Muttta kyllähän tostakin pitäisi kääriä fyffet. SUomen suuurin katsomo helsingin ydinkeskustaan, videotykiltä neglannin valioliigan ja nh lllän matseja videotykiltä isollle katsomolle ja sormisyötävää hampurilaisia, burritokseja, pizzaaa ja kaljaa hyvin viiihtyvälle yleisölle sopuhintaaan.
Juu et tee mun mielestä koska työpaikkoja muutenkin vähän ja vaikeaa sellaisten työllistyä jotka haluaisi niin hyvä että semmoiset joita ei yhtään kiinnosta niin ei hae..
Palkat ovat liian korkeita. Niin kauan kuin palkkoihin ei saada joustoa on työttömien turha kilpailla niistä työpaikoista mitä riittää sille viidelle prosentille. Hukkaan heitettyä energiaa. Mieluumin nauttii elämästä työttömänä sen minkä voi.
Vierailija kirjoitti:
Palkat ovat liian korkeita. Niin kauan kuin palkkoihin ei saada joustoa on työttömien turha kilpailla niistä työpaikoista mitä riittää sille viidelle prosentille. Hukkaan heitettyä energiaa. Mieluumin nauttii elämästä työttömänä sen minkä voi.
Nii ei sitä oikein milllän siivousfirmallla voi muuta kuin ehkää että jätttää tyyliin jonkun suklaan aina ylllätykseksi johtajan työpöydälle voi erottua. Ehkä jotttkut puolivalmistutottteeet jostaiin kantttiinista mikä on keskeisellä paikalla keskelllä arkipäivää josta on helppo hakea ja nopea lämmmittää ja on toretta ja ravitsevaaa ja tekee kyllläiseksi.
🤯👹