Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haluaa kosia, minun kosinta ei käy..

Vierailija
25.01.2021 |

Mistä tämä typerä perinne kumpuaa, että se on miehen homma kosia ja nainen odottaa sitä ja suostuu heti kun vaan mies on valmis? Eli me naiset ollaan aina valmiita, se on miehen osa päättää koska on itse valmis - ja sitten kihloihin. En olisi uskonut törmääväni tällaiseen raikkaaseen tuulahdukseen viime vuosituhannelta, mutta kas, tässä ollaan!

Olemme vähän alle nelikymppinen pariskunta, yhdessäoloa takana viitisen vuotta. Meillä menee hyvin, viihdytään yhdessä ja kaikki natsaa, rakastan häntä ja hän minua. Ei olla kihloissa, mutta tämä ei ole siksi etten minä haluaisi. Kuukausi sitten pienessä humalassa sanoin miehelle, että mentäisiinkö vaikka kihloihin ja mietittäisiin avioliittoa, kun on tämä yhteinen asuntolaina ja kaikkea. Mies sanoi, että haluaa kanssani naimisiin, mutta haluaa kosia itse ja aika / paikka ei ollut oikea juuri silloin. Meni hieman maku tähän koko kihlautumiseen: miten se on jotenkin hänen päätöksensä? Tulee mieleen sellainen tunkkainen vanha sukupuolirooliasetelma, missä nainen on haaveillut prinsessahäistä ja -mekosta koko elämänsä ja odottaa kynsiään syöden hetkeä, jolloin mies(kin) on valmis ja kosii ihanan sormuksen kanssa. Miksi se on jotenkin miesten oikeus ja me naiset vaan odotellaan koska miehet on valmiita? Tai että saa vähän niinkuin pakit, kun itse kysyy tätä vaikka mieskin sanoo olevansa minusta ja suhteesta varma ja valmis avioon?

Ei ole kesähäitä tulossa :D

Ärsyttää tämä asetelma!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea valitus.

Vierailija
2/32 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kosin, mutta olin valmis venkoiluun ja olisin lähtenyt lätkimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpasko miehen " perinteisyys" silloin kun aloitte deittailla...eli odotitko hänen maksavan treffeillä, avaavan ovet jne. Kelpaako miehen " perinteinen" rooli, kun pitää kantaa jotain painavaa, remontoida jne.

Vierailija
4/32 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosikaa yhtä aikaa niin että veri lentää. Siitä se alkaa, onni ja autuus.

Vierailija
5/32 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies haluaa kosia" = mies ei missään nimessä halua kosia, eikä myöntyä sinun kosintaasi. Mutta kun nyt kerran ehdit kosia, piti miehen keksiä joku hätävalhe, millä päästä pinteestä ilman riitaa.

Vierailija
6/32 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on klassinen esimerkki kysymyksestä, johon käytännössä on miehen kannalta vain vääriä ja hiukan vähemmän vääriä vastauksia. Jos mies sanoo ei, siitä tulee kakkendaalia niskaan. Jos taas kyllä, alkaa nainen miettiä että suostuikohan se nyt vain minun mielikseni. Jos sanoo ehkä, mutta odottaa kunnes aika on oikea, nainen ajattelee, että miksi se nyt on noin epävarma, ei se taida oikeasti rakastaakaan, taitaa olla vähän munatonkin.

Vierailija
7/32 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää menkö naimisiin, ongelma ratkaistu.

Vierailija
8/32 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas ärsyttää katsoa miten hääohjelmissa morsiamet toitottavat, että tämä on HÄNEN päivänsä. Hän määrää. Hänen toiveensa ovat tärkeimmät. Miehen on suostuttava ( ja maksettava) jostain pinkistä tylliunelmasta. Aikuiset naiset haluavat leikkiä prinsessoja. Siinä olisi meillä naisilla peiliin katsomisen paikka.

Vierailija
9/32 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet sanoo noin, koska mitään kosintaa ei koskaan tule. Turhaan odottelet. Jos mies on tyytyväinen nykyiseen menoon ja on nakittanut sut yhteiseen lainaan, miksi pitäisi naimisiin mennä?

Vierailija
10/32 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ole vielä edes naimisissa mutta nalkutus alkoi jo.

Vierailija
11/32 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille selvinpäin suoraan, että paikka ei ole oikea nyt ja minä teen tämä nyt sinä senkin vanhollinen. Siihen polvilleen ja kysyt suoraan tuletko miehekseni? Jos sanoo ei tai muuta shaibaa, niin jätä se sika.

Vierailija
12/32 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan niin samaa mieltä. Koska tasa-arvosta niin puhutaan, niin kaipa sitä voi kosia kuka tahansa. Kosin sitten karkauspäivänä. Arkinen kosinta, kun kysäisin, että mitäs mieltä olet, jos mentäis naimisiin. Mies vastasi kyllä ja varattiinkin sitten maistraattiaika kuukauden päähän. 

No eikös kaverini siihen sitten vinkumaan, että mistä tiedät, että mies oikeasti halus naimisiin, kun en odottanut miehen kosintaa. Että nyt raahaan kuulemma miehen väkisin naimisiin. No, 25 vuotta tulee avioliittoa täyteen tänä keväänä, joten kärsivällinen on mies ollut ja lapatossu, kun on naimisissa väkisin pysynyt näin pitkään. Odotan tässä, koska kaverini ennustus toteutuu, että mies lähtee, kun eihän kukaan mies suostu naisen kosintaan vapaaehtoisesti ja halua naimisiin, ellei saa itse kosia.

Joten eroa odotellessa....

Vierailija
13/32 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään olisi suostunut mihinkään kännissä soperrettuun kosintaan.

Vierailija
14/32 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aikoinaan niin samaa mieltä. Koska tasa-arvosta niin puhutaan, niin kaipa sitä voi kosia kuka tahansa. Kosin sitten karkauspäivänä. Arkinen kosinta, kun kysäisin, että mitäs mieltä olet, jos mentäis naimisiin. Mies vastasi kyllä ja varattiinkin sitten maistraattiaika kuukauden päähän. 

No eikös kaverini siihen sitten vinkumaan, että mistä tiedät, että mies oikeasti halus naimisiin, kun en odottanut miehen kosintaa. Että nyt raahaan kuulemma miehen väkisin naimisiin. No, 25 vuotta tulee avioliittoa täyteen tänä keväänä, joten kärsivällinen on mies ollut ja lapatossu, kun on naimisissa väkisin pysynyt näin pitkään. Odotan tässä, koska kaverini ennustus toteutuu, että mies lähtee, kun eihän kukaan mies suostu naisen kosintaan vapaaehtoisesti ja halua naimisiin, ellei saa itse kosia.

Joten eroa odotellessa....

Jos ei sen taso riitä parempaan, niin ei se lähde. Miehet joilla ei ole hyviä vaihtoehtoja jäävät.

Vierailija
15/32 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos antaisit sen kosia ja happily ever after, pusi pusi ja no hard feelings settii?

Vierailija
16/32 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette ole vielä edes naimisissa mutta nalkutus alkoi jo.

Tästähän on olemassa vanha vitsikin. Mies istuu sohvalla tv:n ääressä ja sanoo vaimolle: tuotko yhden oluen, se alkaa kohta. No, mies saa oluensa. Kuluu jonkin aikaa ja mies pyytää udelleen olutta, koska se alkaa kohta. Vaimo nyrpeänä tuo toisen oluen ja sanoo: Sinä se et sitten ikinä tee mitään muuta kuin katsot sitä iänikuista urheilua sohvalla ja kittaat olutta! Johon mies huokaa: No niin, nyt se alkoi.

Vierailija
17/32 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halua sinun kanssasi naimisiin.

Vierailija
18/32 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi mikä unelmakosinta! Humalassa sanoo, että mennään naimisiin kun on tämä asuntolainakin. Eikö mies ansainnut yhtään romanttisempaa kosintaa?

Vierailija
19/32 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oikea nainen kävelee vastaan niin kosinta tapahtuu kahdessa viikossa ja niillä, jotka ei oo lapsia halunneet on lapsikin jo tulossa. Olet varmaan tehnyt tiettäväksi haluavasi avioon. Jos mies aattelisi samoin, olisi hän viidessä vuodessa kosinut.

Mikä ratkaisuksi. Oottelet kunnes ehkä joskus pitkin hampain kosii, leroatte koska äijä löytää uuden tai päätät erosta itse. Pidä erittäin todennäköisenä vaihtoehtona, että sua vedätetään.

Vierailija
20/32 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan riippumatta kosijan sukupuolesta ei kenenkään pitäisi myöntyä humalassa tehtyyn kosintaan. Tässä tapauksessa mies ehkä käytti tätä perinteistä asetelmaa perusteena, kun ei halunnut loukata kieltäytymällä humalaan vedoten. Yök. Mies ansaitsee parempaa.