Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut ihmiset puhuu todella hitaasti??

Vierailija
25.01.2021 |

Meillä on töissä yksi asiantuntija, jonka puhe on aivan uskomattoman laahaavaa. Sen lisäksi, että hän puhuu hitaasti, hän myös toistaa kaiken sanomansa vähän eri sanoin monta, monta kertaa. Vaikka hänet keskeyttää, hän jatkaa puheenvuoron saatuaan siitä, mihin jäi. 😫 Hän on fiksu ja hyvä työssään, vaikka siinäkin vähän hidas, mutta tämä puhetapa on ihan uskomattoman raivostuttava!

Voitte varmaan kuvitella, minkälaisia meidän Zoom-palaverit on. Kesto on kolmikertainen aina kun hän on mukana ja tehokkuus nolla. Todella rasittavaa. Hän tuhlaa kaikkien muiden työaikaa eikä piittaa siitä vähääkään! 😣

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai syy on vain se, että ollaan erilaisia. Toiset on kaikessa vähän hitaita ja se on rasittavaa. Just mietin tänään yhtä työkaveria, joka on ihan asiallinen ja rauhallinen tyyppi. Ihan mukavakin. Mutta toimii kaikessa tosi hitaasti. Tuntuu ajattelevan, että mikäs kiire tässä on valmiissa maailmassa. Kun kaikki tapahtuu niin, että katellaan, katellaan, katellaan ja mietitään vielä vähän ja yritetään sitten pikku hiljaa tehdä jotain, niin mulla menee hermo!

Vierailija
2/25 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai syy on vain se, että ollaan erilaisia. Toiset on kaikessa vähän hitaita ja se on rasittavaa. Just mietin tänään yhtä työkaveria, joka on ihan asiallinen ja rauhallinen tyyppi. Ihan mukavakin. Mutta toimii kaikessa tosi hitaasti. Tuntuu ajattelevan, että mikäs kiire tässä on valmiissa maailmassa. Kun kaikki tapahtuu niin, että katellaan, katellaan, katellaan ja mietitään vielä vähän ja yritetään sitten pikku hiljaa tehdä jotain, niin mulla menee hermo!

Joo siis mä en tajua tätä ympäriinsä haahuilua yhtään. Ja tämä mun työkaveri lisäksi valittaa koko ajan, että hänellä on ihan liikaa töitä ja joutuu tekemään niitä yökaudet ja kaikki viikonloput, kun töissä ei koskaan ehdi saada kaikkea valmiiksi. Niin minkähän takia?! 🙄

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu ja hidas? Taitaa olla sun päässä nyt vikaa.

Vierailija
4/25 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan harjoittelussa toimistossa, jossa oli jäljellä yksi suojatyöpaikkasihteeri. Työskentelin pääasiassa hänen kanssaan. Kun hän jäi kesälomalle, tein yksin kaikki hommat. Lounaan jälkeen pomo tuli ihmettelemään, miten olin ehtinyt tehdä suojatyöpaikkasihteerin kahden viikon työt muutamassa tunnissa. Naurahdin, kun luulin, että hän vitsaili. Ei vitsaillut. Ja ne ei todellakaan olleet mitään vaativia hommia vaan perus paperinpyörittelyä.

Näitä hitaita ihmisiä on todellakin vaikea ymmärtää. Onkohan taustalla joku häiriö aivoissa? Ei tämäkään ihminen tyhmä ollut, ainoastaan kuolettavan hidas kaikessa, mitä teki.

Vierailija
5/25 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on käynyt mitään asiantuntijoiden (ei siis viihdyttäjien, teatterialan tms. Vaan asiantuntijoiden) esiintymiskurssia, niin niillä pääviresti on aina että p u h u h i t a a m m i n j a P i d ä t a u k o j a .

Toinen viesti on se, että koska ihmiset muistavat keskimäärin 30% kuulemastaan, kaikki tärkeät asiat pitää toistaa vähintään kolmeen kertaan. Neljään jos yleisö on tavallista pässimpää.

Vierailija
6/25 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten puhuu Paavo Väyrynen? Hitaasti mutta viisaasti.

Vierailija
7/25 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen tällä hetkellä ja yksi opettajista on juuri tällainen.. Puhuu hitaaaasti ja siihen päälle pitää vielä töksäyttäviä taukoja LAUSEIDEN KESKELLÄ! Sitten vielä välillä kysyy, että eihän hän etene liian nopeasti. Kukaan ei tietenkään kehtaa sanoa, että PÄINVASTOIN. Tekisi mieli ravistella hitaita ihmisiä. Kivittäkää mut.

Vierailija
8/25 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten puhuu Paavo Väyrynen? Hitaasti mutta viisaasti.

Viisauteen en kommentoi, mutta ei hän minusta erityisen hitaasti puhu. Ehkä olen vain joutunut tottumaan oikeasti hitaisiin. Se on kyllä tuskaa. :D

Vierailija
9/25 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko joku erilaisuus se hitaus. Tai toisto.

Onko toistavat ihmiset jotenkin levy jumissa ja toistavat samaa. Asperger?

Vierailija
10/25 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin puhuu hitaasti, kuin että joka toinen sana on "niinku".

Vierailija
11/25 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta tekee sen.

Vierailija
12/25 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi youtubessa on säädin jolla voi nopeuttaa puhetta, siinä on monta nopeutusvaihtoehtoa. Voi myös hidastaa.

Vierailija
13/25 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän pitää sinua aivan saatanan tyhmänä ja siksi toistaa ja puhuu hitaasti että jopa sinun kaltaisesi umpitollo ymmärtäisi.

Vierailija
14/25 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut joutuvat hapuilemaan sanoja pidempään kuin toiset. Itsekin puhun mieluummin tasaisen rauhallisesti, vaikka luontainen puhetapani onkin sairaannopee, katkonainen ja rönsyilevä. Äärimmäinen ulkoinen hitauteni johtuu äärimmäisestä sisäsyntyisestä levottomuudesta :D

Vierailija
15/25 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tällaisen siivoojan, jonka jokainen liike on kuin hidastetusta elokuvasta. Olen miettinyt miten reagoisi, jos tulipalo syttyisi ja paikalta pitäisi juosta pois.

Vierailija
16/25 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tällaisen siivoojan, jonka jokainen liike on kuin hidastetusta elokuvasta. Olen miettinyt miten reagoisi, jos tulipalo syttyisi ja paikalta pitäisi juosta pois.

Masennus näkyy kirjaimellisesti ihmisen hidastumisena. Ajatukset ja tosiaan jopa kävely ja eleet hidastuvat. Juuri näiden takia masennus on sairaus, vakavakin.

Vierailija
17/25 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nää hitaat, joilla se on vaan joku persoonan piirre (?) tai jotain eikä mikään sairaus. Tajuaako ne edes olevansa hitaita? Mun kokemuksen mukaan ei, koska olen itsekin kuullut näiltä ihmisiltä kysymyksen, että etenenkö liian nopeasti. Siinä kohtaa tekee yleensä mieli kuristaa se ihminen... 😣

Vierailija
18/25 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi youtubessa on säädin jolla voi nopeuttaa puhetta, siinä on monta nopeutusvaihtoehtoa. Voi myös hidastaa.

Tämä!!! Nyt etäopetuksen aikana katson aina jälkikäteen hitaiden opettajien luennot just siksi, että ne voi katsoa 1.5-kertaisella nopeudella. Se hidas ilmaisu tappaa motivaation hetkessä ja luennoista jää suurin osa kuulematta, kun ei kerta kaikkiaan pysty keskittymään siihnen loputtomaan jaanaukseen. Lauseen alettua saa odottaa pointtia vartin verran.

Vierailija
19/25 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hidas ja SELKEÄ puhetapa voi johtaa pitkälle.

Vierailija
20/25 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hidas ja SELKEÄ puhetapa voi johtaa pitkälle.

Et selkeästi ymmärtänyt avauksen aihetta.