Mä en jaksa enää tätä yksinäistä ruutuelämää! Ei ihmiskontakteja, ei menoja, kukaan ei vastaa, ei tapahdu mitään.
Välillä tulee fiilis että elämä on vain niillä jotka ovat jo rikkaita, ovat jo verkostoissa.
Minulla on jo pitkään ollut fyysinen pahoinvointia tästä yksinäisyydestä, juhlien ja lomien puutteesta. Mä oon yrittänyt niin paljon kaikenäköistä.
kaipaisin iltamenojam järjestltoimintaa, jotain mitä odottaa.
Kommentit (77)
Maaliskuusta lähtien olen ollut täysin yksin kotona. Pari kertaa kuukaudessa käyn lähikaupassa ostamassa kahden viikon ruuat, joka neljäs kuukausi apteekissa. Kotona poljen kuntopyörää, katson telkkaria ja olen netissä. Tv pappa 66v
Miten teillä ei pää räjähtää monotooniseen elämään?
Jaksakaa nyt vielä vähän. Minäkin olen ollut enimmäkseen yksin kotona, käyn kaupassa ja apteekissa sekä terveydenhuollossa. Viime kesänä kävin kaksi kertaa terassilla kahvilla ja tapasin paria ystävää. Kävin viimeksi kampaajalla elokuussa. Onhan tämä tylsää välillä mutta eiköhän ne rokotukset nyt tämän vuoden aikana tule. Jatkan siis elokuvien ja sarjojen katsomista, lukemista ja somessa ja puhelimessa roikkumista.
Ihme porukkaa. Kyllä mun ystävät vastaavat ihan normaalisti puhelimeen, soittelevat ja nähdään. Just olin neljä päivää reissussa, näin useitakin ystäviä. Mitä sitä kotona jatkuvasti kökkimään, päähän siinä räjähtäisi.
Miten ajattelit lopettaa jaksamisen? Ihmisen on joskus pakko jaksaa paljon vaikeampiakin asioita. Meillä on hyvät kodit, ruokaa enemmän kuin jaksaa syödä, lämmitys ja sähkö ja kaikki tietotekniikan mukavuudet. En kehtaisi kamalasti valittaa, kun koko maailma kärsii, ja suurin osa vielä paljon enemmän kuin suomalaiset.
Olen ollut kohta vuoden yksin kotona, koska kuulun koronan suhteen riskiryhmään. Tämä on ollut elämäni parasta aikaa. Ei ole tarvinnut nähdä työkavereita, eikä ihmisiä muutenkaan.
Toivottavasti tämä tilanne jatkuu mahdollisimman pitkään, etten joudu kärsimään itseään tuputtavista ekstroverteistä, kuten ennen koronaa.
Aivan sama fiilis! En jaksaisi tätä ruutuelämää enää hetkeäkään. Töissä 8h ruutua. Ilta ruudun äärellä. Harrastukset ruudulla. Yhteydenpito ihmisiin ruudun avulla. Ei jaksa. Tahdon jo normaaliin arkeen takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Ihme porukkaa. Kyllä mun ystävät vastaavat ihan normaalisti puhelimeen, soittelevat ja nähdään. Just olin neljä päivää reissussa, näin useitakin ystäviä. Mitä sitä kotona jatkuvasti kökkimään, päähän siinä räjähtäisi.
no en tiedä mitä ystäviä sinulla on. Mun suku, läheiset, entiset työkaverit, ystävät jne jne jne kaikki ovat tuppisuita eikä kukaan ikinä jaksa sosialisoida. Whatappissa 40 keskustelua ei viikkoihin yksikään niistä ole aktiivinen. Ainoastaan mä on se joka aina kyselee muiden perässä.
hyvä sulle kun on eläviä ihmisiä elämässä! Mä voisin ihan hyvin hautausmaalle muuttaa, mikään ei muuttuisi, yhtä hiljaista porukka siellä on kun elämässäni.
Vierailija kirjoitti:
"kukaaan ei vastaa". Toi on jo loukkaus. Mun maailmasssa kaikki toimii pelkkien systeeemien mukaan, jokainen ihminen on robotti.
En sanoisi, et ihan jokaine. Mut tyhjii taului on paljo.
Sincc
Katsokaa varmuuden vuoksi etukäteen menoinfoja, harrastuspaikkoja ja ilmoituksia tapahtumista, koska vaikka osa olisi verkossa voit jatkaa keskustelua skypessä mahdollisesti ja ehkä tapaat jonkun uuden. Osa on varmaan livenä, kun tulee sopiva väli.
En yhtään jaksa valittavaa ja vaativaa ihmistä nyt kun vaan pitää kaikkien kestää tätä tylsyyttä.
En jaksa minäkään. Helsingissä kaikki on peruttu. On ollut jo pari kuukatta. Alan olla ihan kypsä tähän totaaliseen tylsyyteen.
Enpä olisi uskonut, että vielä joku päivä raivoan siitä, että kun joku museo on kiinni, enkä pääse sinne.
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa varmuuden vuoksi etukäteen menoinfoja, harrastuspaikkoja ja ilmoituksia tapahtumista, koska vaikka osa olisi verkossa voit jatkaa keskustelua skypessä mahdollisesti ja ehkä tapaat jonkun uuden. Osa on varmaan livenä, kun tulee sopiva väli.
Mä en halua enää mitään mikä on verkossa! Olen saanut yliannostuksen sitä lajia jo. Haluan paikan päälle ja livetapahtumiin. Mieluiten nyt heti paikalla!
Vierailija kirjoitti:
Räjähtämisestä en tiedä mutta viimeiset pari-kolme kuukautta olen itkenyt ihan joka päivä. Välillä myös herään omaan itkuuni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Räjähtämisestä en tiedä mutta viimeiset pari-kolme kuukautta olen itkenyt ihan joka päivä. Välillä myös herään omaan itkuuni.
Muakin itkettää ja mieli on maassa koko ajan.
Osta koulutettu tai kouluta koronakoira ja nuuhki deitit.
Koronarajoitukset ovat tuhonneet minun elämäni, mietin itsemurhaa päivittäin. Maaseudulla elävät eivät tätä voi ymmärtää kun ei rajoitukset heitä koske.
Kaupunkilaisilta on otettu elämä kokonaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Koronarajoitukset ovat tuhonneet minun elämäni, mietin itsemurhaa päivittäin. Maaseudulla elävät eivät tätä voi ymmärtää kun ei rajoitukset heitä koske.
Näin on. Just katsoin olisiko Stadissa joitain menoja minne mennä mutta kaikki olikin peruttu tammikuun loppuun asti. Tuntui, että kun sen luin, sisälläni särkyi jotakin.
Alan olla jo todella ahdistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Just katsoin olisiko Stadissa joitain menoja minne mennä mutta kaikki olikin peruttu tammikuun loppuun asti. Tuntui, että kun sen luin, sisälläni särkyi jotakin.
Alan olla jo todella ahdistunut.
Mikset kouluta koronakoiraa. Tai kehitä konenäköä detektoimaan kaikkia viruksia molekyylitasolla koiran tasoisesti tai kvanttisensoria havaitsemaan syljestä virtsasta tai hengityksestä virusten resonansseja spinejä ja spesifiaiä valoherkkyyksiä. Jotkut kehittää appseja josta tekoäly havaitsee äänestä onko koronikko.
"kukaaan ei vastaa". Toi on jo loukkaus. Mun maailmasssa kaikki toimii pelkkien systeeemien mukaan, jokainen ihminen on robotti.