Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä vapaus, kun ei käytä enää meikkivoidetta

Vierailija
25.01.2021 |

Eikä mitään muutakaan ihomeikkiä.

Ei tarvitse varoa sadetta, ei nenän niistämistä, ei sitä että paitojen ja takkien kaulukset ja huivit tahriintuu, voi raapia nenää tai otsaa ilman pelkoa, että pohja menee pilalle.

Onko muita, jotka lakanneet myös käyttämästä meikkivoidetta? Oletteko iloinneet yhtälailla elämän helpottumisesta? Itse olin aivan liian pitkään meikkivoiteen orja. Nyt tunnen olevani vapaa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en oo käyttäny varmaan kymmeneen vuoteen. Viimeks teininä. Käytän kuitenkin silmien alle tummiin silmänalusiin, ja punertavaan nenään peitevoidetta ja sit puuteria. Mutta en oo ikinä joutunut varomaan nuita sun luettelemia asioita.

Vierailija
2/21 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin ennen paljon meikkiä, koska töissä piti olla huoliteltu. Se tarkoitti sitä, ettei naama kiiltänyt, ollut finnejä, käytettiin huulipunaa ja poskipunaa jne. 

Sittemmin menin uudestaan opiskelemaan, enkä opiskeluaikana enää käyttänyt kuin ripsiväriä. Totuin siihen niin, etten nykyään edes omista mitään muita meikkejä kuin ripsivärin. Ja kyllä, on todella puhtaampi olo. Nyt vielä tämän koronan ja maskien kanssa olisi todella ällöttävä olo, jos naama olisi täynnä meikkiä ja siihen päälle laittaisin ihoa hautomaan jonkun maskin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuo meikkivoiteen varominen on aina ollut se syy, etten voi käyttää sitä päivittäin. Minua häiritsee suunnattomasti se, etten voi niistää nenääni rauhassa. En voi sietää kulunutta meikkivoidetta, näyttää yhtä kamalalta kuin punoittava naama.

Vierailija
4/21 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt korona-aikaan en ole juuri käyttänyt meikkiä, mihin vaikuttaa myös se, että kärsin pahasta kasvoihottumasta aina välillä. Parempi antaa ihon nyt levätä kunnolla. Harvassa on tosin sitten ne kokoukset, missä kehtaan pitää kameraa päällä, koska näytän läppärin kameran kuvassa todella kauhealta (siis paljon pahemmalta kuin peilissä).

Vierailija
5/21 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa jos meikittömyys tarkoittaa vapautta niin olen ollut vapaa jo 29 vuotta👏

Vierailija
6/21 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan piilotellut punoittavaa naamaani. Itsetuntoni on kohdillaan.

Vierailija
7/21 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käyttänyt ekaan 40 vuoteen elämääni paitsi teininä kokeilin. Mutta nyt olen innostunut meikkaamisesta ja se tuntuu tosi mukavalta. Joka-aamuinen taiteiluhetki.

Vierailija
8/21 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä meikittömyyden kampanjoita.

Vierailija
9/21 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttu on käyttää tarpeeksi ohutta meikkivoidetta, niin ei haittaa nenänniistot ym. Sen tarkoitus on tasoittaa väriä eikä peittää ihoa. Se suojaa ihoa viimalta ym, mulla ainakin naama kuivuu ilman.

Käytän edelleen eikä maski haittaa, maski koko ajan töissä.

Vierailija
10/21 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun ainakaan tarvitse meikkivoidetta "varoa", kun käytän pitkäkestoista, tahraamatonta sorttia.

Vierailija
11/21 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuo meikkivoiteen varominen on aina ollut se syy, etten voi käyttää sitä päivittäin. Minua häiritsee suunnattomasti se, etten voi niistää nenääni rauhassa. En voi sietää kulunutta meikkivoidetta, näyttää yhtä kamalalta kuin punoittava naama.

Eikai nyt nenää tarvitse niistellä pitkin päivää?

Vierailija
12/21 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kyllä tarvii, kun nenä vuotaa ihan jatkuvasti, mutta ei se estä meikkivoiteen käyttöä. Olen käyttänyt sitä miltei päivittäin n. 45 vuoden ajan. Jopa viime syksynä, kun sain sytostaattihoitoja ja olin ihan raato, piti aamuisin saada meikit naamaan, että näytin omasta mielestäni terveemmältä. Yksi tuttava sanoikin minut nähdessään, että et kyllä näytä yhtään sairaalta. Ei varmaan edes uskonut, että saan rankkoja hoitoja.

Vierailija
13/21 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kyllä tarvii, kun nenä vuotaa ihan jatkuvasti, mutta ei se estä meikkivoiteen käyttöä. Olen käyttänyt sitä miltei päivittäin n. 45 vuoden ajan. Jopa viime syksynä, kun sain sytostaattihoitoja ja olin ihan raato, piti aamuisin saada meikit naamaan, että näytin omasta mielestäni terveemmältä. Yksi tuttava sanoikin minut nähdessään, että et kyllä näytä yhtään sairaalta. Ei varmaan edes uskonut, että saan rankkoja hoitoja.

Aijaa, harmi. Eikö mitkään nenäsumutteetkaan auta vai ootko kokeillut?

Vierailija
14/21 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijaa, harmi. Eikö mitkään nenäsumutteetkaan auta vai ootko kokeillut?

Niitähän kannattaakin käyttää päivittäin.

Vierailija
15/21 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia maskeja, heh, te sillä meikkivoiteella oikein teette, jos on vapauttavaa olla ilman ja niistäminen tmv sotkee sen?

Lumenen CC-voidetta sävyssä light laitan pisaran poskille+otsaan, ei siitä kyllä mitään vapautusta kaipaa eikä mene nassu pilalle vaikka niistäisikin.

Vierailija
16/21 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo käyttänyt enää vuosiin. Sotkeeko joku vielä naamaansa sellaista? Hyi. Ne haiseekin ihan hirveeltä, hajusteettomia on vaikee löytää. Ja usein, vaikka on "hajusteeton" niin silti haisee. Ja musta aina tuntui, että naama oli likainen kun oli meikkivoidetta. Ja sen poispeseminen....

Vierailija
17/21 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan elämässäni käyttänyt meikkivoidetta. Olen ollut onnekas, sillä mulla on tosi tasainen ja hyvä iho, enkä siten tarvitse sen pintaan kuin hieman puuteria kiiltoa peittämään. Ripsaria ja kulmakynää laitan kyllä, mutta iholle en levitä mitään.

On muuten iljettävää, kun kaupassa sovittaa jotakin vaatetta ja huomaa, että edellinen sovittaja on pyyhkinyt meikkinsä sen pääntiehen. Hyh.

Vierailija
18/21 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohuesti laittaa ja kaunis on. Tasainen väri. Kukerruksia on jonniin verran kaikilla. Huulipuna on kauniimpi, kun on kasvot tasavärillä. Suojaa pakkasella ja viimalla. Homssuisen näköistä, jos on ripsari pelkästään.

Vierailija
19/21 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän meikkivoidetta silloin kun huvittaa ja/tai on jotain menoa. En ole huomannut eroa vapaudessani oli meikkivoidetta tai ei. Ihan älytön ajatuskin 😂

Vierailija
20/21 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttu on käyttää tarpeeksi ohutta meikkivoidetta, niin ei haittaa nenänniistot ym. Sen tarkoitus on tasoittaa väriä eikä peittää ihoa. Se suojaa ihoa viimalta ym, mulla ainakin naama kuivuu ilman.

Käytän edelleen eikä maski haittaa, maski koko ajan töissä.

Mikä idea tässä siis on, tarpeeksi ohutta? Minun meikkivoiteeni _on_ ohutta, eikä voi vähääkään niistää nenää. Ei kasvoja voi hierasta vähääkään jos on meikkivoidetta, ette taida itse vaan tajuta miltä se nenänpielestä kulunut meikki näyttää.

Nenäni on sellainen, että se vuotaa aina, ikuisesti, aamen, ja samanlainen oli mummini nokka :D En voi lähteä minnekään ilman nenäliinapakettia repussa.