Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mirtazapiini unilääkkeenä?

Vierailija
25.01.2021 |

Mulle määrättiin unettomuuteen. Onko kokemuksia? Painonnousu pelottaa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa nukkumiseen mutta vaikuttaa vielä aamulla ja paino nousee. Mulla tuli 2kk 10kg painoa lisää. En suosittele kenellekkään. Kumma kun näitä sysätään nykyään jokaiselle ja bentsot kielletään

Vierailija
2/25 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää ruokahalua kovasti, joten tarkkana saa olla. Nukutti kyllä hyvin (ja mikä oudointa, pienemmällä annoksella vielä paremmin) mutta koko ajan oli nälkä. Nykyisin "väärinkäytän" antihistamiinia, sekin nukuttaa mutta ei lihota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon käyttänyt 2v ongelmitta. Mulla ei toimi toi pienempi annos, otan 30mg iltaisin. Ei vaikuta enää aamulla. Paino pysynyt samana.

Isoin ongelma mulla oli, että ei nopeuttanut nukahtamista (auttaa kyllä pysymään unessa). Jos nukahtaminen venyi, niin lääke meni jalkoihin eli levottomat jalat oireita, jotka sitten valvottivat pitkään.

Nyt mirtazapiinin lisänä melatonin 6mg ja ketipinor 25mg ja tämä on toimiva yhdistelmä. Nukahdan nopeasti ja nukun yön hyvin.

Kannattaa muistaa, että ei lääke lihota vaan syömäsi ruoka. Toki huonovointisena ei jaksa ehkä keskittyä painonhallintaan. Pidä ruokailutottumukset samana niin ei painoaan nouse.

Vierailija
4/25 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino ei nouse yhdelläkään miespuolisella.

Jos olet nainen, alat varmaan ahmimaan heti kun lääkäri antaa luvan lääkkeeseen , aina voi syyttää lääkettä.

Vierailija
5/25 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukahan tua painon nousun on keksinyt ??? tietenkin paino nousee jos niitä aamuin päivinkin napsit etkä lenkille viitsi lähteä. minulla ainakin laskee kun sain päivä rytmini takaisin nyt jaksan jopa lenkkeillä

Vierailija
6/25 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin 15g. Kyllä se nosti minulla ruokahalua sen lisäksi että toki auttoi nukahtamisongelmaan. Vuosi sitten lopetin käytön ja nyt olen taas normipainossa.

Vierailija
7/25 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä lisäsi makeanhimoa ja sitä kautta paino alkoi nousta. Lisäksi vähän tokkurainen olo päivällä. Ketipinor on mielestäni paras unilääke 25mg tai 50mg annoksella.

Vierailija
8/25 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttoi nukahtamiseen, mutta aiheutti mulle levottomat jalat ja oli pakko lopettaa käyttö muutamien kuukausien käytön jälkeen.

Vierailija
9/25 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttoi nukkumaan, mutta teki pohjattoman nälän. Lihoin 20kg.

Vierailija
10/25 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lisännyt painoa. Otan 1/3 tabletin ja hyvin auttaa nukahtamiseen. Välillä olen ollut myös pitkiä aikoja ottamatta Mirtaa.

Vierailija
11/25 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä aiheesta on jo sata aloitusta.

Vierailija
12/25 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtatsapiinin univaikutus pienemmällä annoksella johtuu siitä, että pienellä annoksella aivojen histamiinireseptoreja salpaava vaikutus on hallitsevin. Jos lääkettä käytetään isompana annoksena sen muut reseptorivaikutukset alkavat peittää histamiinireseptorien uneliaisuutta välittävää vaikutusta.

Mitä painonnousuun tulee, pienemmillä annoksilla vaikutus painoon pitäisi olla melko vähäinen. Lisäksi on otettava huomioon, että myös unettomuus ja väsymys lisäävät näläntunnetta ja yli tarpeen syömistä ilman lääkettäkin. Kolmanneksi on muistettava, että lääkkeidenkin kanssa terveelliset elintavat ehkäisevät painon liiallista nousua.

T. Farmaseutti

Vierailija
13/25 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se suoraan painoa lisää, mutta nälän tunnetta paljonkin. Eli alat syömään enemmän -> lihoaminen.

Vierailija
14/25 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lihonut, mutta vatsa oli sekaisin koko sen ajan melkein kun niitä söin, olisiko ollut joku 7 kk... Auttoi kyllä nukkumiseen. 

Vierailija
15/25 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

7,5mg toimii mulla hyvin eikä lihota. Olen ollut huomaavinani että aiheuttaa painajaisia. Käytän tarvittaessa, en säännöllisesti. Ketipinor taas on h El vetistä.

Aiheuttaa sähköiskuja, nuku siinä sitten. Olen kuullut että ne sähköiskut voi jäädä päälle ja jotkut ovat sitten päätyneet im. Että näin.

Vierailija
16/25 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin kuin tukki ja paisuin kuin pulla. Jatkuva nälkä!

Doksepiini toimii mulla paljon paremmin. Nukuttava vaikutus hieman huonompi kuin mirtazapiinissa, mutta ei toisaalta lisää ruokahaluakaan.

Vierailija
17/25 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetus voi olla hankalaa jos pitkään käyttänyt.

Vierailija
18/25 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin joskus nuorempana. Seuraavana päivänä olin aina äkäinen ja masentunut ja makeanhimo oli tajuton. Yhdeltä istumalta saattoi mennä 20 eurolla makeaa. Se ei tosin haitannut koska olin alipainon puolella silloin.

Olin syönyt viikon verran kun sain päähäni vetää kaikki käsillä olevat pillerit viinan kera ja heräsin yöllä halvaantuneena kaulasta alaspäin, onneksi palauduin. En ole koskenut sen jälkeen.

Niin joo, itse unettomuuteen auttoi ehkä kahtena ensimmäisenä yönä.

Muista että nuo on mielialalääkkeitä joista voi saada sivuvaikutuksia.

Vierailija
19/25 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamut olin tosi tokkurassa, mutta auttoi kyllä nukkumaan.

Kysyin apteekkarilta tuosta painonnoususta, ja hän lohdutti että ei se paino itsestään nouse vaan kyllä se kalorit ihan itse tungetaan alas. 😅 Mulla ei noussut paino yhtään loppujenlopuksi.

Vierailija
20/25 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomannut  mitään vaikutusta ruokahaluun tai painoon. Uni kyllä tuli, mutta alussa olin aamuisin tokkurainen. Ensimmäisinä päivinä olin vähän sumussa puoleen päivään asti, mutta tätä kesti vain noin viikon. Kun elämäntilanne koheni enkä enää tarvinnut apua nukkumiseen, ei ollut myöskään mitään ongelmaa jättää lääkettä pois, ei siis tullut mitään vieroitusoireita tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi