Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikääntyminen ahdistaa, 36v tänä vuonna, muita surullisia?

Vierailija
25.01.2021 |

Itku.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että pitäisi opiskella ja tehdä töitä vuosia, jotta saisi saman mitä 18v nainen saa hetken haaroja levittämällä?

Ap

Ongelmasi on asenteessasi, ei iässäsi.

Vierailija
42/60 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 46 eikä ikääntymistä ole ollenkaan! (Omasta mielestä). On pikkutaapero lapset, kiinnostava työ, treenaan maratonille, opiskelen kieliä, olen hyvässä kunnossa ja kroppa urheilullinen.

Mutta mullakin oli kyllä joku ”haikea” vanhenemisen tunne siinä 35v iässä mutta kesti vain hetken.

Ap, tuo menee ohi. Keksi tavoitteita elämääsi. Sillä saat virtaa, opit uutta.

Jotkut alkaa jo tosiaan 40v iästä eteenpäin luovuttamaan, siis tyyliin ”kuolemaa odotellessa”.

Ihmisen elinikä keskimäärin taitaa olla 84 v joten kannattaa huomioida että on pitkä aika odotella jos nyt sen aloittaa! :)

No tavoitteena on rikas mies, mutta hankalaa kun 4 lasta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 46 eikä ikääntymistä ole ollenkaan! (Omasta mielestä). On pikkutaapero lapset, kiinnostava työ, treenaan maratonille, opiskelen kieliä, olen hyvässä kunnossa ja kroppa urheilullinen.

Mutta mullakin oli kyllä joku ”haikea” vanhenemisen tunne siinä 35v iässä mutta kesti vain hetken.

Jotkut alkaa jo tosiaan 40v iästä eteenpäin luovuttamaan, siis tyyliin ”kuolemaa odotellessa”.

Ihmisen elinikä keskimäärin taitaa olla 84 v joten kannattaa huomioida että on pitkä aika odotella jos nyt sen aloittaa! :)

Enkä ole koskaan ymmärtänyt maratonin ideaa, maksat osallistumismaksun että juokset reillu 40km.

Minä maksaisin, että ei tarvitse juosta.

Ap

Vierailija
44/60 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No mitä jos tavoittelet varakkuutta itse, niin minäkin olen tehnyt (ja on useampi lapsi myös) t. Se 46v

Vierailija
45/60 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkä ole koskaan ymmärtänyt maratonin ideaa, maksat osallistumismaksun että juokset reillu 40km.

Minä maksaisin, että ei tarvitse juosta.

Ap

No idea voi olla vaikka se että maratoonari on loistokunnossa, hoikka ja terve. Sohvaperuna ei mitään tästä.

Vierailija
46/60 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No mitä jos tavoittelet varakkuutta itse, niin minäkin olen tehnyt (ja on useampi lapsi myös) t. Se 46v

Olen vuosia hakenut työtä, eipä onnistu työttömänä kerätä omaisuutta.

Eli ainoa vaihtoehto on mies. Tai vaikka nainenkin, miksi ei? Ap

Vierailija
47/60 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n on pakko olla joku miestrolli joka yrittää saada nuoret naiset myymään itseään setämiehille. Inhottavaa.

Vierailija
48/60 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on moneen junaan.

Itse en voisi arvostaa itseäni, jos koulutuksen ja omalla työllä itseni elättämisen sijaan olisin hankkinut rahaa tarjoamalla seksiä sugar daddyille sun muille hyväksikäyttäjille.

Dubait sun muut orjatyövoimalla pystytetyt täysin keinotekoiset paikat ei kiinnosta. Itse tienatuilla rahoilla on päässyt reissaamaan muutenkin ihan tarpeeksi.

Vierailija
49/60 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n on pakko olla joku miestrolli joka yrittää saada nuoret naiset myymään itseään setämiehille. Inhottavaa.

Olen ihan normi äiti. Ap

Vierailija
50/60 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriiseilin vuosi sitten, kun täytin 35. Tuntui, että tämä on tässä ja olen täys ikäloppu. Täytän 36 muutaman viikon päästä ja olo on rauhallinen. Kaikki mitä tarvitsen, on tässä nyt.

Vierailija
51/60 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ai jaa, aikasemmassa ketjussa sulla oli vaan kolme lasta. Mistäs toi neljäs yhtäkkiä pullahti.

Vierailija
52/60 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu tuo ikä. Sitä tulee kokoajan lisää. Itse 44 vuotias. Ei ahdistaa yhtään!

Vierailija
53/60 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan normi äiti. Ap

Sori, mutta et ihan normi äidiltä vaikuta. Sen verran olen näitä kommenttejasi lukenut, ja olen kiitollinen siitä ettet ole kumpikaan omista tyttäristäni. Onnea sen rikkaan miehen metsästykseen, voi olla pikkasen vaikeeta neljän lapsen kanssa.

Vierailija
54/60 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös täyttämässä 36 tänä vuonna ja elämä tuntuu erittäin miellyttävältä. Olen löytänyt uuden alan, jossa opinnot ovat vielä kesken ja työtilanne on hyvä. Itse työ on kuitenkin raskasta, mutta antoisaa. Lapsi on kivassa iässä, ei enää tarvitse äitiä 24/7 ja reviiri laajenee. Avioero on lusittu muutama vuosi takaperin, koska en halunnut enempää jälkeläisiä. Välit ovat exään ihan hyvät ja yhteistyökykyiset. Kaunis en ollut edes nuorena enkä ole osannut lisätä matkoja Dubaihin rikkaan miehen kanssa edes haavelistalleni. Elämäni on tasaista ja harmonista. Ymmärrän kyllä, että suuri osa tästä on ihan vain onnellisten sattumien summaa. Olen myös persoonaltani rauhaa ja rutiineita rakastava ja olen tyytyväinen aika simppeleistä asioista. En ole seksikäs enkä jännittävä, en ollut nuorenakaan. Toisaalta minulla ei ole juuri koskaan tylsää itseni kanssa. Joku toinen varmaan kuolisi tylsyyteen tässä arjessa. Vaikka tilanne on nyt tämä, niin noin 10 vuotta sitten kriiseilin itse oman elämäni ja tulevaisuuden suunnitelmieni kanssa.

Vierailija
55/60 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan normi äiti. Ap

Sori, mutta et ihan normi äidiltä vaikuta. Sen verran olen näitä kommenttejasi lukenut, ja olen kiitollinen siitä ettet ole kumpikaan omista tyttäristäni. Onnea sen rikkaan miehen metsästykseen, voi olla pikkasen vaikeeta neljän lapsen kanssa.

Kai se pitää olla tavoitteita. Ap

Vierailija
56/60 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä myös ikää 35 mikä ahdistaa, sillä käsittää elämän olevan ohi ilman että se kunnolla edes alkoi. Mutta ajattelen positiivisesti; kuolema on taas astetta lähempänä.

Pakko sanoa ihan oikeasti kuoleman porteilla käyneenä: olipa lapsellinen kommentti. Noin voi sanoa vain ihminen, jolle kuolema on joku kaukainen, etäinen ja epätodellinen satu.

Mikään ei ole ollut elämässäni suurempi helpotus kuin päästä palaamaan takaisin elävien kirjoihin ja ihan tavalliseen arkeen. Nyt olen 39-vuotias ja kiitollinen jokaisesta päivästä.

Olen ollut vaikeasti sairaana ihan parikymppisestä lähtien, jonka takia elämä on hyvin pitkälti mennytkin ohi. Olen tosiaan 35, ei juurikaan työhistoriaa, ei parisuhteita, ei ystävyyssuhteita, opiskelen tällä hetkellä ensimmäistä tutkintoa tosin ei mitään tietoa kuntoudunko koskaan normaalitilaan tai tulenko edes saamaan työpaikkaa. Kirjoituksestasi huokuu se, että elämä on ollut edes jollain tasolla hyvää, ja siksi kuoleman porteilla käyminen on ollut tuollainen kokemus; elävien kirjoihin palaaminen on epäilemättä tuntunut mukavalta. Pelkään kuolemaa, mutta en toisaalta ole varma missä määrin olen "elävien kirjoissakaan" tällä hetkellä...

Vierailija
57/60 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on säälittävä ukko, jota vituttaa jos 35v naiset on täysin tyytyväisiä elämäänsä, varsinkin jos ovat sinkkuja, eivätkä edes halua miestä.

Vierailija
58/60 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullistahan se on. Se, että 35-vuotias kuvittelee nähneensä kaiken nähtävissä olevan, ja kuvittelee olevansa ikääntynyt.

Miksi omaan piikkiin ei voi reissata (pl. korona-aika), vai onko tämä mahdollisesti tytöistä haaveilevan miehen provo?

kysyy yli viiskymppinen (joka ei koe olevansa ikääntynyt)?

Ei rahaa reissata :( jos olisin 20v niin se olisi helppoa ilman rahaakin.

Ap

Mitäpä jos koittaisit tienata matkarahat ihan omalla työllä? Myös uuden koulutuksen ja ammatin hankkiminen on vielä iässäsi  mahdollista, jos nykyinen on sellainen joka ei työllistä tai palkat on liian pienet että saisit haluamasi elintason.

Ja tuo vanhuuden valittaminen on aivan turhaa. Siinä kuluu vaan koko ajan hukkaan aikaa, jolloin olet kuitenkin nuorempi kuin ensi vuonna, tai 10 vuoden päästä. 10 vuotta kuluu, ehkä tullut joku krooninen sairaus tai rajoite tai ainakin esivaihdevuosivaivat piinaa, ja mietit kuinka hienoa olisi kun olisit kuten olit 36-vuotiaana, terve ja paljon kauniimpikin kuin nyt. Mutta mitä teit kun olit 36? Märehdit olevinaan vanhaa ikääsi tekemättä aktiivisesti mitään olojesi parantamiseksi.

Ai että pitäisi opiskella ja tehdä töitä vuosia, jotta saisi saman mitä 18v nainen saa hetken haaroja levittämällä?

Ap

Tämä.

Vierailija
59/60 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasku on noista ikävuosista lähtien hyvinkin jyrkkää etenkin naisilla. Sellaista se elämä on. Kohta on toisten vuoro, kun mullat kutsuvat.

Vierailija
60/60 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt eka laihduttaisit ne 40 kiloa, ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme