Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikääntyminen ahdistaa, 36v tänä vuonna, muita surullisia?

Vierailija
25.01.2021 |

Itku.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö tehnyt tänään jo yhden aloituksen aiheesta? Vai poistettiinko se?

Vierailija
22/60 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikolla 53 vuotta, eikä enää ahdista. Joskus aikoinaan otti aivoon, kun tuli neljäkymmentä vuotta täyteen, mutta sen jälkeen, kun lakkasin miettimästä tällaisia, ei ole enää vaivannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ahdistaa, 40 viime vuonna.

Vierailija
24/60 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja eikä ole varaa matkustaa :( pitäisi olla nuori ja kaunis että pääsisi edes Dubaihin

Ap

Myös juuri täyttänyt 36-v vähän joo kriiseilen mutta en paljoa. Lapset on tehty, Dubai ja moni muu paikka nähty. Hyvää elämä on ollut ja toivottavasti on jatkossakin.

Vierailija
25/60 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkea tapaus tämä ap. Onnellisuus on kiinni hänellä vain ulkoisissa asioissa ja materiassa. Ja tuo vielä että miehen piikkiin pitäisi päästä matkustelemaan. Itse sinä onnellisuutesi luot ja ei kukaan sitä lautasella naaman eteen kanna.

Vierailija
26/60 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit olla myös 56, joten ajattele positiivisesti!

Vierailija
27/60 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täytän 39(!) ja on ihan loistava ikä. En oo vanha vielä mutta en enää mikään teinikään.

Vierailija
28/60 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on joku äijä.

Vierailija
29/60 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täytän 31,eikä tosiaankaan tunne että olisin tän ikäinen, harmittaa että nuoruus ja kauneus mennyt hukkaan, tiedostan sen etten ole myöskään niin vanha, silti, monilla mun ikäisillä, mies ja lapset, kysytään että onko lapsia, se tuntuu pahalta ja se että lapset sanoo täti tai joku ulkopuolinen, tuolla täti menee...

Vierailija
30/60 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höpsis, Ap! Häntä pystyyn, oikein hyvässä iässä olet ja todellakin voit tehdä vielä vaikka mitä! :)

Oma tarinani: 36-vuotiaana olin työtön ja sekundaarista lapsettomuuttakin oli takana jonkin aikaa. Ei ollut kovin hilpeät fiilikset. Mietin alan vaihtoa tosissani, mikä kyllä keljutti, koska olin kouluttautunut pitkälle. Sitten yllättäen eräänä päivänä mulle soitettiin aiemmasta työpaikastani ja tarjottiin unelmaduunia! Ja parin päivän päästä siitä sain sähköpostia, että olisin päässyt myös toiseen työpaikkaan, johon olin vähän aikaisemmin hakenut ja käynyt haastattelussa. Valitsin kuitenkin tuon ekan, ja siellä olen edelleen nyt 10 vuotta myöhemmin. Viihdyn ja ura on hyvällä mallilla. Ja saatiin se iltatähtikin vielä, kun ikää oli 40+ :)

Vierailija
31/60 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullistahan se on. Se, että 35-vuotias kuvittelee nähneensä kaiken nähtävissä olevan, ja kuvittelee olevansa ikääntynyt.

Miksi omaan piikkiin ei voi reissata (pl. korona-aika), vai onko tämä mahdollisesti tytöistä haaveilevan miehen provo?

kysyy yli viiskymppinen (joka ei koe olevansa ikääntynyt)?

Ei rahaa reissata :( jos olisin 20v niin se olisi helppoa ilman rahaakin.

Ap

Mitäpä jos koittaisit tienata matkarahat ihan omalla työllä? Myös uuden koulutuksen ja ammatin hankkiminen on vielä iässäsi  mahdollista, jos nykyinen on sellainen joka ei työllistä tai palkat on liian pienet että saisit haluamasi elintason.

Ja tuo vanhuuden valittaminen on aivan turhaa. Siinä kuluu vaan koko ajan hukkaan aikaa, jolloin olet kuitenkin nuorempi kuin ensi vuonna, tai 10 vuoden päästä. 10 vuotta kuluu, ehkä tullut joku krooninen sairaus tai rajoite tai ainakin esivaihdevuosivaivat piinaa, ja mietit kuinka hienoa olisi kun olisit kuten olit 36-vuotiaana, terve ja paljon kauniimpikin kuin nyt. Mutta mitä teit kun olit 36? Märehdit olevinaan vanhaa ikääsi tekemättä aktiivisesti mitään olojesi parantamiseksi.

Vierailija
32/60 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täytän tällä viikolla 50 ja on suorastaan hilpeä olo, kun on niin paljon kaikkea kivaa edessä. Löysin passelin muuntokoulutuksen, johon haen maaliskuussa. Jos en pääse, niin jatkan tätä hommaa tai keksin jotain muuta. Lapsetkin alkaa jo kohta olla omillaan, niin ei tarvi niiden takia suunnitella aikataulujaan.

Voihan sitä murehtia ihan iästä riippumatta, mutta kaiken uuden suunnittelu on paljon hauskempaa.

Vierailija
33/60 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullistahan se on. Se, että 35-vuotias kuvittelee nähneensä kaiken nähtävissä olevan, ja kuvittelee olevansa ikääntynyt.

Miksi omaan piikkiin ei voi reissata (pl. korona-aika), vai onko tämä mahdollisesti tytöistä haaveilevan miehen provo?

kysyy yli viiskymppinen (joka ei koe olevansa ikääntynyt)?

Ei rahaa reissata :( jos olisin 20v niin se olisi helppoa ilman rahaakin.

Ap

Mitäpä jos koittaisit tienata matkarahat ihan omalla työllä? Myös uuden koulutuksen ja ammatin hankkiminen on vielä iässäsi  mahdollista, jos nykyinen on sellainen joka ei työllistä tai palkat on liian pienet että saisit haluamasi elintason.

Ja tuo vanhuuden valittaminen on aivan turhaa. Siinä kuluu vaan koko ajan hukkaan aikaa, jolloin olet kuitenkin nuorempi kuin ensi vuonna, tai 10 vuoden päästä. 10 vuotta kuluu, ehkä tullut joku krooninen sairaus tai rajoite tai ainakin esivaihdevuosivaivat piinaa, ja mietit kuinka hienoa olisi kun olisit kuten olit 36-vuotiaana, terve ja paljon kauniimpikin kuin nyt. Mutta mitä teit kun olit 36? Märehdit olevinaan vanhaa ikääsi tekemättä aktiivisesti mitään olojesi parantamiseksi.

Ai että pitäisi opiskella ja tehdä töitä vuosia, jotta saisi saman mitä 18v nainen saa hetken haaroja levittämällä?

Ap

Vierailija
34/60 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tulee 35 täyteen tänä vuonna. Eikä ahdista yhtään. Olen myös kokenut työttömyyttä ja yksinäisyyttä, mutta itse pitää kantaa vastuu ja selvitä tuollaisten yli. Koulututin itseäni ja hain aktiivisesti töitä, lopulta hanttihommien jälkeen sain unelmaduunin. Itse elätän itseni ja reissaan silloin, kun siihen on varaa. En edes kehtaisi elää jonkun toisen kustannuksella, minulle on tärkeää selvitä itse. Ap vaikuttaa pikkuisen laiskalta ja ilmeisesti odottaa, että yhteiskunta etsii AP:lle miljonäärin. 36 vuotta on vielä todella nuori, jos ei nykyisellä koulutuksella saa töitä, opiskelemaan muuta ammattia ja hankkimaan oma elintaso ihan itse. Se tulee viemään muutaman vuoden ja työtä, jotta sen saavuttaa, mutta se on ihan mahdollista. Se vaatii vain itseltä vaivannäköä. 

Vierailija
35/60 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 36-vuotiaana vuoden ikäinen taapero, en silloin vielä surrut ikääntymistä, mutta nyt, 42 v... 😭 Toivon, että tämä kriisi menee nopeasti ohi, koska eihän tässä vielä vanha ole, ja elämässä on vaikka mitä koettavaa jäljellä!

Vierailija
36/60 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 37-vuotias ja juuri suunnittelen uusia koulutuksia ja uusien tuulien ottamista työelämässä. Tässähän on vielä 30 vuotta työelämää edessä, kaikkea ehtii vielä. Lapsetkin on nyt tehty joten nythän vaan helpottaa! No nuorin on vielä uhmaikäinen, mutta on tää jo helpompaa kuin vaikka lapsivuodeaikana xD

Nyt tuntuu kivalta miettiä näitä, kun itsevarmuutta on niin paljon enemmän kuin 20-vuotiaana. Voi lähteä rennommin kokeilemaan asioita, kun ei tunnu siltä, että koko oma tulevaisuus olisi pelissä.

Vierailija
37/60 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, itse täytän kohta 36, eikä ole kyllä yhtään tuollainen olo. Komppaan aiempaa "Kaikki on asenteesta kiinni, toki sairastumisille tai fyysisille esteille ei voi mitään, mutta jos perusterve ihminen valittaa 35- vuotiaana elämänsä olevan ohi niin vika on kyllä omassa asenteessa." -kommenttia.

Vierailija
38/60 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli 36-vuotiaana vuoden ikäinen taapero, en silloin vielä surrut ikääntymistä, mutta nyt, 42 v... 😭 Toivon, että tämä kriisi menee nopeasti ohi, koska eihän tässä vielä vanha ole, ja elämässä on vaikka mitä koettavaa jäljellä!

Välillä mietin, pitäisikö tehdä viides lapsi.

Ap

Vierailija
39/60 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä myös ikää 35 mikä ahdistaa, sillä käsittää elämän olevan ohi ilman että se kunnolla edes alkoi. Mutta ajattelen positiivisesti; kuolema on taas astetta lähempänä.

Pakko sanoa ihan oikeasti kuoleman porteilla käyneenä: olipa lapsellinen kommentti. Noin voi sanoa vain ihminen, jolle kuolema on joku kaukainen, etäinen ja epätodellinen satu.

Mikään ei ole ollut elämässäni suurempi helpotus kuin päästä palaamaan takaisin elävien kirjoihin ja ihan tavalliseen arkeen. Nyt olen 39-vuotias ja kiitollinen jokaisesta päivästä.

Vierailija
40/60 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 46 eikä ikääntymistä ole ollenkaan! (Omasta mielestä). On pikkutaapero lapset, kiinnostava työ, treenaan maratonille, opiskelen kieliä, olen hyvässä kunnossa ja kroppa urheilullinen.

Mutta mullakin oli kyllä joku ”haikea” vanhenemisen tunne siinä 35v iässä mutta kesti vain hetken.

Ap, tuo menee ohi. Keksi tavoitteita elämääsi. Sillä saat virtaa, opit uutta.

Jotkut alkaa jo tosiaan 40v iästä eteenpäin luovuttamaan, siis tyyliin ”kuolemaa odotellessa”.

Ihmisen elinikä keskimäärin taitaa olla 84 v joten kannattaa huomioida että on pitkä aika odotella jos nyt sen aloittaa! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi