Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entä kun ei huolita mihinkään opiskelemaan?

Vierailija
25.01.2021 |

Taas eräs lapseni kaveri äiti kertoi, kuinka opiskeli lähihoitajaksi. Sanoi mulle, että sinähän voisit myös opiskella. Mutta entä kun ei huolita mihinkään. T. Ammattivalittaja

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vain hakemuksia sisään. Joihinkin amiksiin pääsee ns. tarveharkinnan kautta.

Vierailija
2/24 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukut? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten yrität työvoimakoulutukseen.

Vierailija
4/24 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt vain hakemuksia sisään. Joihinkin amiksiin pääsee ns. tarveharkinnan kautta.

Mä olen laittanutkin. Mutta kun on kohta 50v, monisairas, joka on joutunut keskeyttämään monta opiskelua, kun ei ole pärjännyt, niin ei kukaan enää huoli opiskelemaan. Ap

Vierailija
5/24 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä oikeasti haluaisit opiskella, niin olisit tehnyt sen jo kauan sitten. Sä olisit opiskellut (vaikka ihan itseksesi siellä ja jättänyt vauvapalstailun) kirjanpitoa, josta olisi oikeasti hyötyä miehesi yrtityksessä.

Vierailija
6/24 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sä oikeasti haluaisit opiskella, niin olisit tehnyt sen jo kauan sitten. Sä olisit opiskellut (vaikka ihan itseksesi siellä ja jättänyt vauvapalstailun) kirjanpitoa, josta olisi oikeasti hyötyä miehesi yrtityksessä.

Minkä mä sille voin, että vaikka kuinka yritän opiskella, niin en ymmärrä? Mä hain työharjoitteluihin eri kirjanpitofirmoihin enkä mihinkään päässyt. Ja firman kirjanpidon hoitaa kirjanpitäjä joka on ammattilainen. Ja miksi puhut vain mieheni yrityksestä, kun omistan tästä 30%.Ap

Vierailija
7/24 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ottaa pieniä askelia oikeaan suuntaan, on muutamassa vuodessa edistynyt jo huimasti. Itsellänikin on ollut vaikeuksia, mutta olen siitä huolimatta tehnyt edes jotakin, ja pikkuhiljaa voi päästä paremmalle tolalle. Jos yksi koulu jää kesken, kannattaa mennä vaikka töihin ja miettiä sen aikaa mitä haluaisi tehdä. Katkeroituminen ei auta yhtään.

Vierailija
8/24 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä mä sille voin, että vaikka kuinka yritän opiskella, niin en ymmärrä? Mä hain työharjoitteluihin eri kirjanpitofirmoihin enkä mihinkään päässyt. Ja firman kirjanpidon hoitaa kirjanpitäjä joka on ammattilainen. Ja miksi puhut vain mieheni yrityksestä, kun omistan tästä 30%.Ap

Mitä me täällä palstallakaan sille voimme, että olet vajaaälyinen? Te maksatte turhasta kirjanpitäjälle, kun sinäkin sitä voisit tehdä. Sitä paitsi ne kirjanpito-ohjelmat on täysin automatisoituja nykyään. Ei edes tarvitse laskea mitään, kun kone laskee sun puolesta. Sun tarvii vain syöttää luvut oikeisiin sarakkeisiin. (Debet ja kredit)

Vierailija
9/24 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku avoimen ammattokorkean kurssi talousasioista ja kirjanpidosta, olisiko hyvä? Voisi tehdä etänä.

Vierailija
10/24 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noihinkaan niin vain päästä. Useampi hylky tullut.

Vierailija
11/24 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä me täällä palstallakaan sille voimme, että olet vajaaälyinen? Te maksatte turhasta kirjanpitäjälle, kun sinäkin sitä voisit tehdä. Sitä paitsi ne kirjanpito-ohjelmat on täysin automatisoituja nykyään. Ei edes tarvitse laskea mitään, kun kone laskee sun puolesta. Sun tarvii vain syöttää luvut oikeisiin sarakkeisiin. (Debet ja kredit)

Silloin tehtiin kirjanpito itse, kun oli toiminimi. Nyt kun on osakeyhtiö, niin sen tekee kirjanpitäjä. Ap

Vierailija
12/24 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei noihinkaan niin vain päästä. Useampi hylky tullut.

Mulle on myös tullut mm lähihoitaja ja pph koulutuksiin. Ap

Vierailija
13/24 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö hae opiskelemaan, koska arvelet, että sinua ei huolita mihinkään?

Vierailija
14/24 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hoitaa yrityksenne myyntiä ja markkinointia? Kuka hoitaa sosiaalista mediaa? Kuka tekee ja päivittää kotisivuja? Jos ei kukaan, niin se on sun tehtävä.

Vierailija
15/24 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö hae opiskelemaan, koska arvelet, että sinua ei huolita mihinkään?

Tottakai haen. Ap

Vierailija
16/24 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen laittanutkin. Mutta kun on kohta 50v, monisairas, joka on joutunut keskeyttämään monta opiskelua, kun ei ole pärjännyt, niin ei kukaan enää huoli opiskelemaan. Ap

Vastasit jo omaan kysymykseesi. Avoimessa yliopistossa voi muuten kuka tahansa opiskella oman mielenkiinnon mukaan, sen kun ilmoittautuu ja maksaa kurssimaksut. Tietenkään noista ei saa varsinaista tutkintotodistusta, mutta yleissivistyksen ja yleishyödyllisyyden vuoksi voi aina lukea sitä sun tätä. Btw, jos itsekin tiedät ettet kykene suorittamaan opintoja loppuun niin miksi edes hakisit uudestaan ns. virallisiin opintoihin?

Vierailija
17/24 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka hoitaa yrityksenne myyntiä ja markkinointia? Kuka hoitaa sosiaalista mediaa? Kuka tekee ja päivittää kotisivuja? Jos ei kukaan, niin se on sun tehtävä.

Mieheni. Ei hän niitä minun tehtäväksi anna. Ap

Vierailija
18/24 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajan tehtävistä monet voi sun fyysisellä kunnolla olla haastavia, valitettavasti. Toki silläkin nimikkeellä voi tehdä monenlaista, ja tiedänkin monia fyysisesti sairaita/vammaisia, jotka ovat löytäneet paikkansa työelämässä lähihoitajan tutkinnolla.

Jos taas miettisi, mikä olisi sulle hyöydyllistä, niin suosittelisin merkonomitutkintoa. Sieltä saisit monia hyödyllisiä taitoja oman yrityksenne käyttöön, ja jos tekisit työssäoppimisjaksoja muissa yrityksissä, voisit saada jalkaa ovenrakoon TAI huomata, että ei se (työ)elämä muillakaan niin auvoisaa ole.

Vierailija
19/24 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasit jo omaan kysymykseesi. Avoimessa yliopistossa voi muuten kuka tahansa opiskella oman mielenkiinnon mukaan, sen kun ilmoittautuu ja maksaa kurssimaksut. Tietenkään noista ei saa varsinaista tutkintotodistusta, mutta yleissivistyksen ja yleishyödyllisyyden vuoksi voi aina lukea sitä sun tätä. Btw, jos itsekin tiedät ettet kykene suorittamaan opintoja loppuun niin miksi edes hakisit uudestaan ns. virallisiin opintoihin?

Mä olen vaan halunnut, että olisin saanut jonkun tutkinnon suoritettua, siksi olen niihin hakenut. Onhan niistä toki jotain apua ollut vaikka en mitään tutkintoa ole suorittanutkaan. Yhteen aikaan kävin mm jotain tietokonekursseja. Ap

Vierailija
20/24 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajan tehtävistä monet voi sun fyysisellä kunnolla olla haastavia, valitettavasti. Toki silläkin nimikkeellä voi tehdä monenlaista, ja tiedänkin monia fyysisesti sairaita/vammaisia, jotka ovat löytäneet paikkansa työelämässä lähihoitajan tutkinnolla.

Jos taas miettisi, mikä olisi sulle hyöydyllistä, niin suosittelisin merkonomitutkintoa. Sieltä saisit monia hyödyllisiä taitoja oman yrityksenne käyttöön, ja jos tekisit työssäoppimisjaksoja muissa yrityksissä, voisit saada jalkaa ovenrakoon TAI huomata, että ei se (työ)elämä muillakaan niin auvoisaa ole.

Olen yrittänyt suorittaa useasti merkonomin tutkintoa. On ollut mulle liian vaikea. Viimeksi yritin sitä n 8v sitten. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän