Oletko saanut koronan? Miltä tuntuu?
Miltä koronan sairastaminen tuntui, verrattuna flunssaan tai influenssaan? Vai oletko jopa saanut sen viruksen, mutta ollut oireeton niin, ettet olisi tiennyt koko tartunnasta ilman testissä käyntiä.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli helmikuun lopussa viime vuonna. Järkyttävä särky ja kuume, voimattomuus, päänsärky, silmien särky, hengitysvaikeudet, ripuli jne. Toivuin pahimmasta, ja töissä olen ollut.
Oireet eivät ole poistuneet kokonaisuudessaan missään vaiheessa, tulee aina muutama viikko kun särkee hulluna, väsyttää pohjattomasti, lämpöä mulla on ollut lähes tulkoon koko ajan 37.4, siis siitä helmikuusta lähtien.Edelleen vedän astmalääkettä öisin kun ei pysty hengittämään.
Teet varmaan istumatyötä. Noilla oireilla ei pärjäisi fyysisessä työssä.
Vierailija kirjoitti:
Vähän lämpöä (38) pari päivää. Hajuaisti oli pois pari viikkoa. Sairastin keväällä.
Suksyllä sairastuin influenssaan ja se oli jotain aivan kamalaa ihan alusta asti. Kuume yli 2 viikkoa ja oli 41 astetta pahimmillaan ja muuten 39 ja 40. Niin hirveä päönsärky, että melkein taju lähti. Pyörrytti ja oksetti ebkä voinut nousta sängystä. Lopulta oksensin ja sairaalaan viikoksi. Jälkitautina keuhkoputki ja poskiontelot tulessa, myös sarveiskalvo tulehtui. Olin poikki 2 kk ja vasta nyt jaksan kävellä kunnolla.
pomo ei meinannu ymmärtää että mulla menee sairaalareissun jälkeen vielä 4 viikkoa työkyvyttömänä.
Koronassa mietin oonko kipee, influenssassa mietin lähteekö henki.
Mikset ottanut influenssarokotusta?
Sain sen todennäklisesti vuosi sitten ulkomaanmatkalta. Aluksi oli kuin rajumpi flunssa, mutta tuli myös iho- ja vatsaoireita. Sitten tuli keuhkotulehdus, joka kesti ja kesti, eikä antiboootti eikä astmalääke tehonnut. Oli tosi raskasta väsymystä. Oli alilämpöä koko ajan. N 4 kk päästä keuhko-oireet loppuivat, mutta tuli kurkkukipua. Sitten tuli niveltulehdus. Sitten tuli neurologisia oireita. Veriarvoni mitattiin silloin alkukeväästä ja muutama kk sitten ja minulla on edelleen taudin seurauksena tullut tromboosi eli kohonnut riski veritulppiin. Nyt on kuukauden ajan ollut oireetonta vihdoin. Tosin välillä on ollut muitakin jaksoja, että olen luullut parantuneeni, mutta sitten on tullut tass jotakin, joten en vielä ole varma, olisiko tämä nyt vihdoin ohi.
Kuulun yhteen riskiryhmistä, joten saan ehkä rokotuksen keväällä, koska minulla ei ole positiivista koronatestiä.
Vierailija kirjoitti:
Sain sen todennäklisesti vuosi sitten ulkomaanmatkalta. Aluksi oli kuin rajumpi flunssa, mutta tuli myös iho- ja vatsaoireita. Sitten tuli keuhkotulehdus, joka kesti ja kesti, eikä antiboootti eikä astmalääke tehonnut. Oli tosi raskasta väsymystä. Oli alilämpöä koko ajan. N 4 kk päästä keuhko-oireet loppuivat, mutta tuli kurkkukipua. Sitten tuli niveltulehdus. Sitten tuli neurologisia oireita. Veriarvoni mitattiin silloin alkukeväästä ja muutama kk sitten ja minulla on edelleen taudin seurauksena tullut tromboosi eli kohonnut riski veritulppiin. Nyt on kuukauden ajan ollut oireetonta vihdoin. Tosin välillä on ollut muitakin jaksoja, että olen luullut parantuneeni, mutta sitten on tullut tass jotakin, joten en vielä ole varma, olisiko tämä nyt vihdoin ohi.
Kuulun yhteen riskiryhmistä, joten saan ehkä rokotuksen keväällä, koska minulla ei ole positiivista koronatestiä.
Kaksi kaveriani sai sen samaan aikaan ja heillä oli kuin kova flunssa, mihin kuului myös yskää, ja aivan järjettömän raskas väsymys niin, ettei meinannut pysyä jalkeilla. Molemmilla on ollut vielä vajaa vuosi sen jälkeen, kun ollaan viimeksi puhuttu, niveloireita. Toisella löytyi vielä puolisen vuotta myöhemmin jälkikäteen vasta-aineita koronalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulun yhteen riskiryhmistä, joten saan ehkä rokotuksen keväällä, koska minulla ei ole positiivista koronatestiä.Kaksi kaveriani sai sen samaan aikaan ja heillä oli kuin kova flunssa, mihin kuului myös yskää, ja aivan järjettömän raskas väsymys niin, ettei meinannut pysyä jalkeilla. Molemmilla on ollut vielä vajaa vuosi sen jälkeen, kun ollaan viimeksi puhuttu, niveloireita. Toisella löytyi vielä puolisen vuotta myöhemmin jälkikäteen vasta-aineita koronalle.
Vielä kommenttina, että olemme helsinkiläisiä nelikymppisiä naisia, joilla on puolisot ja lapsia väliltä 5-16 v. Erikoista on, että ainoastaan me kolme naista saimme tämän taudin. Kukaan muu perheissämme ei sairastunut, siis ollut mitään oireita missään vaiheessa. Erittäin outoa.
Vierailija kirjoitti:
Vähän lämpöä (38) pari päivää. Hajuaisti oli pois pari viikkoa. Sairastin keväällä.
Suksyllä sairastuin influenssaan ja se oli jotain aivan kamalaa ihan alusta asti. Kuume yli 2 viikkoa ja oli 41 astetta pahimmillaan ja muuten 39 ja 40. Niin hirveä päönsärky, että melkein taju lähti. Pyörrytti ja oksetti ebkä voinut nousta sängystä. Lopulta oksensin ja sairaalaan viikoksi. Jälkitautina keuhkoputki ja poskiontelot tulessa, myös sarveiskalvo tulehtui. Olin poikki 2 kk ja vasta nyt jaksan kävellä kunnolla.
pomo ei meinannu ymmärtää että mulla menee sairaalareissun jälkeen vielä 4 viikkoa työkyvyttömänä.
Tänä kautena koko maailmassa on influenssaa esiintynyt tosi vähän. Siihen nähden vauvapalstalaisissa on hämmentävän paljon sellaisia, joilla on ollut superraju influenssa tänä syksynä. Iso osa influenssatapauksista ei kai edes joudu sairaalaan, joten kuinkahan moni tällä kaudella on edes ollut influenssan takia sairaalassa? Toki voi olla, että ne molemmat jotka ovat olleet, sattuvat olemaan aktiivisia palstailijoita ja kirjoittavat kokemuksistaan moneen ketjuun, mutta jotain jännää tässä kyllä on.
Jännää on, että täältä hysteerikkojen palstalta ei löydy tämän enempää vaikeaa koronaa ja pikittynyttä koronaa.
Haju- ja makuaisti olivat poissa n. viikon, jonka jälkeen alkoivat palailla. Parina päivänä koski vähän lihaksiin. Eli aikas helpolla selvisin. Sairastin joulukuussa, ja puoliso selvisi ilman tartuntaa.
Itsellä ei ole ollut mutta nyt peloissaan. Kävelin jonkun vanhuksen ohi huusi minulle varo mene kauempaa?! Miksi. ><
Vierailija kirjoitti:
Jännää on, että täältä hysteerikkojen palstalta ei löydy tämän enempää vaikeaa koronaa ja pikittynyttä koronaa.
Teho-osastolla tai ruumishuoneella makoillessa on ihan muut asiat mielessä kuin vauvapalstalle kirjoittelu.
Samanlainen ilmiö kuin laskuvarjokauppiaalla. Kukaan ei ole ikinä tullut valittamaan varjosta joka ei auennut.