Sanoin töissä että tekisi mieli pumppernikkeliä. Kukaan ei tiennyt
Kommentit (19)
Hassua, että aikuinen haluaa pumpernikkeliä.
No, se on tietynlainen sokerikuorrutettu pipari, oikeastaan. En ole nähnyt niitä myynnissä sen jälkeen kun olin lapsi 1970-luvulla.
Munkin tekee joskus mieli pumpernikkeliä ja kyllä niitä saa vielä :)
Tokmannilla oli iso laari täynnä niitä.
Lapsuudesta muistan, miten herkullisilta näyttivät, mutta maku ei ollut niin hyvä mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
No, se on tietynlainen sokerikuorrutettu pipari, oikeastaan. En ole nähnyt niitä myynnissä sen jälkeen kun olin lapsi 1970-luvulla.
1980-luvulla oli ihan yleistä ja konditoriassa olen nähnyt alle vuosi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä on ollut myynnissä koko ajan. Nykyisin kuorrute on ohkaisempi ja pipari kovempi kuin ennen. Mutta löytyy jopa lakritsikuorrutuksella.
Lapsena söin, eikä sen jälkeen ole tehnyt mieli! Parempiakin herkkuja on.
Lapsena tuli noita syötyä. Näkyy niitä vieläkin kaupoissa, mutta en ole aikuisiällä niitä enää syönyt.
Eipä ole tullut syötyä pitkään aikaan vaikka olivat joskus suosikkeja. Oli jo mennyt muistotkin mappi ö:n.
Keskieurooppalainen Pumpernickel onkin sitten hapanta ruisleipää. Ihan kelvollista, mutta ei kannata jättää jälkkäriksi.
Vierailija kirjoitti:
MITÄ ne ovat
Lue ketju. Ovaalinmuotoinen iso pipari, joka on kokonaan kuorrutettu joko pinkillä tai valkoisella sokerikuorrutteella. Yksinkertaista.
Muumi-pumpernikkeleitä on myynnissä ainakin K-kaupoissa. Mun lapset luuli, että on joku "äidin hassu sana", oli pakko ostaa ja näyttää, että oikea sana se on ja tuote.
Lapsena jaksoi nuolla sen pinkin kuorrutuksen pois ja syodä sitten "pipari" osuuden maitoon kasteltuna.
Vierailija kirjoitti:
MITÄ ne ovat
https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/satumaista-pumpernikkeli-110g-punai…
Katsoin äsken K-Ruokasovelluksesta, niin ainakin meidän lähicitymarketissa on viittä eri pumpernikkelituotetta.
😁