Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko kolmoishermosärkyä olla vain lievänä

Vierailija
24.01.2021 |

Eli otsikossa kysymys... vai onkohan kolmoishermosärky aina sellainen tosi kova kipukohtaus? Minulla kasvoissa toispuoleisesti kipua, sellaista tuikkivaa ja välillä poskilihaksen kohdalla myös tuntemuksia Ja nenän pielen kohdalla myös kipua. Tämä kipu on kuitenkin kestettävää. On häiritsevää, mutta kestettävissä ilman särkylääkkeitä...

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/18 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa minuakin.

Vierailija
4/18 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli, eikä niin lievääkään, noita hermoja pitkin säteilevää kipua johon ei särkylääke toiminut. Kipu loppui hammaslääkärin tuolissa, en osannut yhdistää vaivaa aluksi lainkaan hampaisiin.

Vierailija
5/18 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli, eikä niin lievääkään, noita hermoja pitkin säteilevää kipua johon ei särkylääke toiminut. Kipu loppui hammaslääkärin tuolissa, en osannut yhdistää vaivaa aluksi lainkaan hampaisiin.

Mitä hampaista sitten löytyi? Mitä hammaslääkäri teki, että sai kivun loppumaan?

Ja oliko sinulla millaista kipua? Asteikolla 1-10?

Vierailija
6/18 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hampaista sitten löytyi? Mitä hammaslääkäri teki, että sai kivun loppumaan?

Juuri ap:n kuvailemaa hermoja pitkin vihlovaa, sähköiskumaista ja kohtausmaista. Välillä kasvojen puutumista. Loppuvaiheessa alkoi särky paikantua hampaisiin, mutta en lääkärille mennessäkään tiennyt, mikä hampaista aiheutti oireen. Hampaan ydin oli tulehtunut ja se juurihoidettiin. Lopuksi särki niin kovasti, että ei saanut enää nukuttua.

Vierailija
7/18 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri ap:n kuvailemaa hermoja pitkin vihlovaa, sähköiskumaista ja kohtausmaista. Välillä kasvojen puutumista. Loppuvaiheessa alkoi särky paikantua hampaisiin, mutta en lääkärille mennessäkään tiennyt, mikä hampaista aiheutti oireen. Hampaan ydin oli tulehtunut ja se juurihoidettiin. Lopuksi särki niin kovasti, että ei saanut enää nukuttua.

Täällä kohtalotoveri. Itse en osannut alkuun paikantaa särkyä hampaaseen. Juurihoito tehtiin.

Vierailija
8/18 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kohtalotoveri. Itse en osannut alkuun paikantaa särkyä hampaaseen. Juurihoito tehtiin.

Oliko teillä tuntemuksia nenän pielessä? Ihan konkreeettista kipua/paineentunnetta?

Minulta on (tuolta puolelta missä kipu on) poistettu juurihoidettu hammas. Implanttia en monien eri syiden takia sinne ikinä laittanut (hampaan poistosta on reilu vuosi aikaa).

Vierailija
9/18 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko teillä tuntemuksia nenän pielessä? Ihan konkreeettista kipua/paineentunnetta?

Minulta on (tuolta puolelta missä kipu on) poistettu juurihoidettu hammas. Implanttia en monien eri syiden takia sinne ikinä laittanut (hampaan poistosta on reilu vuosi aikaa).

Oli välillä, välillä enemmän ihan silmän seudulla jopa. Kipua pahensi makuuasennossa oleminen, kun kohdistui kai enemmän painetta. Voikohan olla jossain muussa hampaassakin tulehdusta?

Vierailija
10/18 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että voi. Kolmoishermosärky 1 maailman kivuliaimmista. Itse olin valmis ennemmin kuolemaan

Vierailija
11/18 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä kyllä sanotaan, että se on ihan sietämätöntä ja halvaannuttavaa. Mutta olen miettinyt ihan samaa, kun on tuollaista toispuoleista kasvokipua, välillä kovempana ja välillä lievempänä, kohtauksittain. Hampaita epäilin ensin, mutta niissä ei ollut mitään vaikka 2 rtg-kuvaakin otettiin.

Vierailija
12/18 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös noita sähköiskumaisia tuikkivia kipuja. Hamm.lääk ei ole löytänyt syytä. Niin, että kuten aina sanovat: katsellaan, seuraillaan jne. Haluaisin kyllä tietää syyn, koska kivut eivät ole normaalia. Minulle lääk. ehdotti jopa botoxia kasvoihin, kun se rentouttaa kuulema ihanasti. Sanoin, et minun kasvoihin ei laiteta piikkejä, sehän on hermomyrkky. Ja sitäpaitsi mummu kuoli ALS:iin, joten jos on periytynyt minulle, lihakset halvautuu ihan pyytämättäkin!

Vierailija
13/18 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaamalla hermosärkyä, sen tuntomerkit kyllä osuvat näihin sähkötuikkauksiin kasvojen alueella. Ja yksittäinen tuikkaus on kyllä kova ja luihin ja ytimiin menevä isku.

Olen huomannut, että ulkoilun jälkeen erityisesti tulee. Ilmeisesti tuuli ja viima voi yllyttää. Suojaan kyllä huivilla kasvoja, mutta ei se taida auttaa. Hamm.lääk.arveli kolmoishermosärkyä.

Vierailija
14/18 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
15/18 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hyvä kuulla, että muitakin askarruttaa tämä asia. Siis, vertaistukea.

Vierailija
16/18 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipu oli koko oikean puolen nenänsyrjän, korvan, ohimon, hampaiden kohdalta sähköisku, välillä lievempiä mutta paheni, riippuu mikä aiheuttaa. Hampaiden juuret painoi. Oli vaikea löytää hammaslääkäri joka suostui poistamaan edestä ja sivulta nuorelta ihmiseltä terveitä hampaita. Ja silta siihen kohtaan. Ei voinut muuta. 😓

Sitä kipua ei kestä, täysin invalidisoivaa. Jollain tullut poskiontelon tulehduksesta.

Vierailija
17/18 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kipua alhaalla alaleuassa ja painontunnetta,siis selvä kipukohta useita kuukausia. Hammaslääkärin perustarkastuksessa ei päälisin puolin näkynyt mitään eritystä, mutta kunnon röntgenkuvissa oli kahden hampaan juurissa tulehdus joka vaati oikein erikoishammaslääkärin hoidon ja monia käyntejä. Pienten hampaiden juuret oli tosi pitkät. ( olen jo iäkäs, oli muistaakseni joskus juurihoidetut hampaat) .. ongelma loppui.

Vierailija
18/18 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet avoimin mielin liikkeellä, niin kokeile homeopaattisia yhdistelmävalmistetta, maksaa n 17€.