Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu, että kaikki raskaana olevat on kauhean vaivasia...

Vierailija
04.08.2006 |

Onko ketään muita kuten minä, jotka ovat selvinneet raskaudesta ilman viikkokausien (itse asiassa ilman päivänkään) sairaslomia, valitusta, arkielämän " pysähtymistä" , nalkutusta ja avuttomuutta?

Tunnen itseni ihan ulkopuoliseksi kun voin raskaana ollessani niin HYVIN, tosin en edes esikoista odottaessa osannut pelätä jokaista vihlaisua tai nippaisua, ajattelin vaan että kyllä luonto hoitaa. Samoin urheilin loppuun asti, tein kotitöitä enkä pakottanut miestäni palvelemaan minua, koska voin itse hyvin ja halusin toimia mahdollisimman normaalisti.

Olen kai sitten surkea äiti kun en ollut hysteerisenä pelosta koko ajan.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sujui loistavasti ja olin tosi tyytyväinen elämääni. Sitten tuli kaikenlaisia raskauden aiheuttamia oheissairauksia, joiden diagnsosointiin ja oikean hoidon löytämiseen kului aikaa.

En kuitenkaan sen viidenkään kuukauden iakana alajtellut että ihanaa kun olen tällainen loistotyyppi, joka ei turhista kitise. VAAN ajattelin, että onpas mulla käynyt tosi hyvä mäihä, kun ei okseta tms!!!

Vierailija
22/36 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan eri tavalla, kun mietin aina etukäteen, mitä teen missäkin kun laatta lentää.. (varmuuden vuoksi pidin muovipusseja mukana)

20 päivässä oksentaminen on pienehkö sosiaalinen ongelma..

valivalivali - niinkö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nautin siitä ihan täysillä ja luulin, että seuraavakin olisi ollut samanlainen... Enkä tietenkään voinut ymmärtää niitä jotka valittivat vaivoistaan. Toisessa raskaudessa iski järkyttävä pahoinvointi, oksensin 12 vkoa lähes kaiken mitä söinkin, ja olinkin tiputuksessa. Kun pahoinvointi helpotti, meni hyvin pari viikkoa, minkä jälkeen mulla laukesi spondylolisteesi, joka sai aikaan hirveät selkäkivut. Ja ne selkäkivut ovat näin reilu vuosi synnytyksen jälkeen yhä jäljellä, joskin lievempinä, mutta yhä varsin kivuliaina.

Vierailija
24/36 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin todella hyvin, koko ajan oli mukavaa olla raskaana kunhan pahoinvointi loppui (ja se oli todella kamalaa aikaa kyllä, kuusi viikkoa oksensin kaiken ja olin niin heikossa kunnossa etten tahtonut jaksaa nousta sängystä edes vessaan). Liitoskipuja oli mutta ne hävisivät kun jaksoin sitkeästi liikkua. Mieleen jäi kuitenkin että oli IHANAA olla raskaana ja voin kauhean hyvin.

Mutta tämä toinen raskaus (alkoi 10kk synnytyksen jälkeen) onkin ollut ihan erilainen. On ollut supisteluja, iskiasvaivaa, kamalaa väsymystä ja niin edelleen. Koko ajan on joutunut valittamaan, ja mihinkä sitä muualle valittaisin kun vauvapalstalle. En minä ainakaan lähiympäristöä näillä vaivoilla ilahduta :) Että perspektiiviä voi hakea myös siitä... vauvapalstoilla muut ymmärtävät.

Varmasti sillä että liikkuu aktiivisesti jne. on tekemistä sen kanssa että voiko hyvin. Kaikilla ei vaan ole mahdollisuutta. Nyt jo, kun yksi 1,5-vuotias pyörii täällä jaloissa, huomaa että en pystykään harrastamaan kävelyä joka auttaisi iskiaaseen koska 1,5-vuotias haluaa leikkiä pihalla eikä istua rattaissa kun äiti kävelee. Joudun siis kyykistelemään ja kumartelemaan paljon, mikä taas aiheuttaa supistelua ja lisää iskiasvaivoja. Mutta minkäs teet?

Iltaisin, kun mies on kotona ja ehtisin lenkkeillä, en ehdikään koska joudun kaivamaan esille kannettavan tietokoneen ja ryhtymään töihin! Mulla kun on täysipäiväinen kotityö tässä lapsenhoidon rinnalla. Ja sekin on pakko tehdä nykyisin sohvalla tai sängyssä maaten, koska tuo iskiasvaiva pahenee heti kun yritän tehdä tuolilla istuen.

Eli " turhan" valittamiseenkin voi olla ihan syitä... Asiat ei aina ole niin yksinkertaisia.

Ja ainakin mua ottaa päähän valittaa näistä asioista, paljon mieluummin voisin hyvin raskausaikana!

Vierailija
25/36 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ei katsos voi saada tahdon voimalla, joskus asiat vaan menee huonosti, halusi tai ei. Jos sulle sanottais, että joudut vuodelepoon, riskeeraisitko siltikin vauvan hengen urheilemalla normaalisti? Itselläni jatkuvat supistelut rajoittavat elämää niin, että jaksan kävellä korkeintaan 50 metriä ja silläkin välillä pitää pysähdellä. Olisihan se hienoa jos voisi liikkua normaalisti, mutta entä jos ei voi? Tuskin ne valittajat valittaa ihan turhasta, ehkä sinäkin tiedät jos eteesi vielä sattuu vaikea raskaus. Niitäkin kun on olemassa.

Vierailija
26/36 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:n pointin sikäli, että osa äideistä kyllä valittaa ihan turhaakin, just tällaisia kommentteja kuin nro 11 osuvasti kuvaili odotus-palstalla olevan. Haetaan extrahuomiota. Odotuspalstalla varmaan osaksi seura tekee kaltaisekseen, vaikka oma vointi olisikin oikein hyvä, niin alkaa kuvitella kaiken maailman kremppoja kun kerran muillakin on. Se ikään kuin " kuuluu asiaan" .

Mutta tietenkin raskaudet on erilaisia, joten kaikki ei todellakaan " valita turhaan" .

Minulla itsellä on nyt loistavasta voinnista huolimatta vaikeuksia sikiön terveyden kanssa, ja nyt kun niitä " todellisia ongelmia" ilmeni, niin eipä niitä tee mieli mennä mihinkään odotus-palstalle mennä valittamaan, ne valitukset siellä tuntuu lähinnä naurettavilta.

Vierailija
27/36 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo koossa: 1. ei tee raskaustestiä, vaan " tietää" äidinvaistolla olevansa raskaana. 2. Helppo raskaus, eikä " valita pikkuasioista" .3. Alatiesynnyty (eikä siitäkään valita, yhtään). Ja siitä se jatkuu, loputtomiin...

Vierailija
28/36 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän osaasa niistä vaivoista (mm. supistukset, hemoglobiini, sokeriarvot) ja niistä valittamisessa on taustalla huoli lapsen hyvinvoinnista / hyvin ennenaikaisesta synnytyksestä jne.

Vierailija
29/36 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap,

Olet erittäin hyvä ellet täydellinen. Hyvä hyvä sinä!! Saat 10pistettä ja papukaijan merkin! Olet suorastaan erinomainen, ja kaikki on vain ja ainoastaan sinun omaa ansiotasi!

Jospa vielä tekisit kuitenki pari lasta lisää? Kun noin vähällä pääset ja ehkä vähän kokemusmaailmasikin tällä saralla lisääntyisi!

Minä myös olin noin täydellinen kahen ensimmäisen raskauden jälkeen, mutta menipä jauhot suuhun kahen seuraavan raskauden aikana. en enää ollutkaan se superhyper hyvä odottaja. Vakavaksi naaman veti ku oli henki mennä.

Vierailija
30/36 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettava olo on jatkunut tässä jo parisen viikkoa. Voi yäks, mikä olo. Mutta eihän tätä nyt edes lasketa kun en kerran ole joutunut edes oksentamaan vielä.. Ja sitä mä kyllä inhoan yli kaiken.

Enpä valita väsymystäkään, nukahdan muuten vain istuvalteni. Ja haukottelen niin paljon että kuulen kommentteja yövalvomisistani..

Vierailija
31/36 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen palstan nimi on odotus-palsta. Tottakai he käy siellä juttelemassa odotukseen liittyvistä asioista. Ei kai siellä ole tarkoitus kaikkia asioita kertoa. Ei se tarkoita, ettei heillä olis muuta elämää :D Hassua, että joku luulee noin! :D :D :D

Vierailija
32/36 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä pikkuasioista valittavia hysteerikkoja on olemassa ja sellaiset ihmiset valittavat ihan ilman mitään syytä.

Ennenaikaiset supistukset tai kohdunsuun liian aikainenavautuminen, iskias, pahoinvointi ja muut raskausvaivat on asia erikseen.

Hysteerikko valittaa ennenaikaisista supistuksista raskausviikolla 2 ja hakee lääkäriltä sairaslomaa, ja muistaa kertoa kaupan kassallekin kuinka vaativaa raskaana oleminen on. Ja lisäksi pitää huolen siitä ettei tee mitään kotitöitä ja sen jälkeen tulee palstalle valittamaan kun mies on laittanut astiat vääriin kaappeihin tiskauksen jälkeen ja jättänyt imuroidessaan pölypalleron sohvan alle...

Vierailija
33/36 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu jo aivan erilaiselta. Kyllä ne ihmisen paikat viimeistään tässävaiheessa alkaa kolottamaan jo ennen 30 raskausviikkoa jopa. Meinaan vaan, että raskauksien määrä vaikuttaa kyllä huomattavasti olotilaan.

Vierailija
34/36 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onhan se helpompi vittuilla kun ajattelee noin...

Vierailija
35/36 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ap antoi mielikuvan että hän on ainoa joka ei valita ja tuntee itsensä ulkopuoliseksi sen takia.

Vierailija
36/36 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti työskentelet kaupan kassalla, kun olet heitä kohdannut.

Vierailija:

Kyllä niitä pikkuasioista valittavia hysteerikkoja on olemassa ja sellaiset ihmiset valittavat ihan ilman mitään syytä.

Ennenaikaiset supistukset tai kohdunsuun liian aikainenavautuminen, iskias, pahoinvointi ja muut raskausvaivat on asia erikseen.

Hysteerikko valittaa ennenaikaisista supistuksista raskausviikolla 2 ja hakee lääkäriltä sairaslomaa, ja muistaa kertoa kaupan kassallekin kuinka vaativaa raskaana oleminen on. Ja lisäksi pitää huolen siitä ettei tee mitään kotitöitä ja sen jälkeen tulee palstalle valittamaan kun mies on laittanut astiat vääriin kaappeihin tiskauksen jälkeen ja jättänyt imuroidessaan pölypalleron sohvan alle...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän