Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Passaako teidän miehet lapsiaan??

Vierailija
24.01.2021 |

Alkaa mennä hermot kun mies passaa 8v lastaan.
Tekee aamupalat, etsii vaatteet vaikka olis heitelty mihin.
Laturit ja puhelimetkin on tietysti etittävä ettei vaan tuu paha mieli kun ei löydy.

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Ei tuo ole passaamista.

Vierailija
2/82 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastaa lastaan. Ihana isä <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella ei ole?

Kyllä tuon ikäisen pitää tietää mihin on tavaransa jättänyt ja miten voileipä tehdään.

Tietenkin pidetään huoli että aamupala syödän ja että ulos ja kouluun mennään asianmukaisissa varusteissa. Ap

Vierailija
4/82 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etippä ap itellesi mies, jolla ei ole lapsia. Parempi teille kaikille. Aikuinen nainen mustasukkainen kahdeksanvuotiaalle...

Vierailija
5/82 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella ei ole?

Kyllä tuon ikäisen pitää tietää mihin on tavaransa jättänyt ja miten voileipä tehdään.

Tietenkin pidetään huoli että aamupala syödän ja että ulos ja kouluun mennään asianmukaisissa varusteissa. Ap

Taidat olla orjapiiskuri. Onneksi iskä välittää.

Vierailija
6/82 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tällaista on ilmassa ja nuo ovat jo 15 ja 18v

Vierailija
7/82 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Tuon ikäinen vasta harjoittelee.

Etsi itsellesi toinen mies, jos lapset häiritsee. Älä pilaa viattomien lasten elämää. Syyttömiä he tilanteeseen ovat.

Vierailija
8/82 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole orjapiiskuri ja itsellänikin on lapsia.

Oletteko oikeesti sitä mieltä että 8v saa levitellä vaatteet ja tavarat ympäri asuntoa ja muut etsivät. Jos puhelimesta loppuu virta pitää äkkiä löytää laturi ettei peli katkea.

Apua! Ap

Vierailija
9/82 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsia ”passaavat” sekä lapsen isä että äiti, jos passaamisella tarkoitetaan lapsesta huolehtimista.

Vierailija
10/82 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Kyllä tuon ikäisen pitää tietää mihin on tavaransa jättänyt ja miten voileipä tehdään."

kuulostaa tyyliin sirpalaamaselta.......

Vierailija
11/82 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä liittyy huolehtimiseen? Itse olen todella tarkka ja suojeleva, vaatteet pitää silti viikonloppuaamuna etsiä itse.

Kouluun ja päiväkotiin kyllä haen ne.

Kenenkään latureita en etsi, ei siihen kuole jos virta loppuu ellei ole kouluun lähdössä. Ap

Vierailija
12/82 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä liittyy huolehtimiseen? Itse olen todella tarkka ja suojeleva, vaatteet pitää silti viikonloppuaamuna etsiä itse.

Kouluun ja päiväkotiin kyllä haen ne.

Kenenkään latureita en etsi, ei siihen kuole jos virta loppuu ellei ole kouluun lähdössä. Ap

Onko miehen lapsi teillä vain joka toinen viikonloppu?

Vierailija
13/82 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passaa. Esikoiselleen eli 10v kannetaan kaikki eteen, 8v taas saa suoriutua kaikesta ihan yksin...onkin paljon reippaampi ja onatoimisempi.

Yhteinen lapsemme saa paljon ”normaalimman” huolenpidon eli opastusta ja huolehtimista ja asioita oikeasti opetellaan yhdessä.

Vierailija
14/82 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin ensin sanoa, että kyllä passaa, mutta kun luin ap: esimerkin, niin ei passaa. Antaa lasten huolehtia omista asioistaa. Sitten aina jotain unohtuu ja lasten äiti tulee linjoja pitkin.

Vierailija
15/82 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi nyt tehdä itsensä oikeasti tarpeelliseksi suhteessaan.

Kai tiesit ryhtyessäsi, että olet korkeintaan vahva kakkonen miehen asteikossa.

Lapset nyt vain ovat ykkösiä, koska heistä on pidettävä huolta.

8-vuotias on vielä pieni ja tuo on miehen yksi tapa osoittaa hellyyttä, huolehtimalla, että lapsen perusasiat tulevat hoidetuiksi, eikä hän joudu pulaan vaan voi luottaa isäänsä.

Jos tämä harmittaa puolisoa, kannattaa miettiä, onko oikeassa paikassa. Jos suunnittelet omia lapsia (ellei niitä vielä ole) näet ainakin, että tämä mies on hyvå isä.

Rakentamalla mustasukkaisuusmuureja jo tuossa vaiheessa, kun lapsi on vielä noin nuori, petaat tosi ikäviä aikoja myös itsellesi, jos jäät tähän huusholliin. Hyvät suhteet puolison lapseen on raknnettava nyt kun se vielä on mahdollista. Murrosiässä on turha aloittaa.

Vierailija
16/82 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itseasiassa teen tuota välillä lukiolaiselleni. Ei sillä, ettei hän itse osaisi ja pärjäisi: joskus kun ollut viikon yksin kotona, on talo täydellisessä kunnossa, pyykit pesty, imuroitu, riskit hoidettu, kaupassa käyty jne, mutta minulle tämä on 'tykkäämistä'. Kyse lienee siitä, että opettaako lapsen osaavaksi, jota myös hemmotellaan vaiko passiiviseksi vaatijaksi. Toki arjessa fine line.

Vierailija
17/82 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai opetetaan miten tulee toimia.

Opetan myös tietyissä tilanteissa että pitää täysin itse ratkaista ongelma jos ei ole vaikka lautasta voileivän alle.

Miten nykylapset ikinä oppii mitenkään itsenäiseksi jos siihen ei opeteta??

Meidän teini tuli rippileiriltä kotiin ja kertoi että oli ainut joka osasi käyttää kahvinkeitintä ja astianpesukonetta, muut huusivat hänet apuun! Ap

Vierailija
18/82 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8-vuotias on vielä pieni ja tuo on miehen yksi tapa osoittaa hellyyttä, huolehtimalla, että lapsen perusasiat tulevat hoidetuiksi, eikä hän joudu pulaan vaan voi luottaa isäänsä.

Jos tämä harmittaa puolisoa, kannattaa miettiä, onko oikeassa paikassa. Jos suunnittelet omia lapsia (ellei niitä vielä ole) näet ainakin, että tämä mies on hyvå isä.

Rakentamalla mustasukkaisuusmuureja jo tuossa vaiheessa, kun lapsi on vielä noin nuori, petaat tosi ikäviä aikoja myös itsellesi, jos jäät tähän huusholliin. Hyvät suhteet puolison lapseen on raknnettava nyt kun se vielä on mahdollista. Murrosiässä on turha aloittaa.

Miten tämä vastaus liittyy aloitukseen?

Ohis

Vierailija
19/82 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon parempi noin päin kuin ettei huolehtisi ollenkaan. Niinsanottu passaaminen ei tarkoita etteikö lapsi itse osaisi tai pystyisi jotakin tekemään vaan välittää huolenpitoa ja rakkautta. Eri asia sitten jos lasta estettäisiin tekemästä mitään itse mutta tässä siitä ei taida olla kyse. Muistan aina jo edesmenneen isäni laittaman helmivellin ja ruoat ollessani jo vähän isompanakin kipeänä kotona, isän huolehtivaisuus on yksi parhaimpia muistojani. Silti olen nuoresta saakka ollut itsenäinen ja muutin aikaisin kotoa.

Asun ulkomailla ja täällä vanhemmat passaavat enemmän kuin mihin on suomalaisittain totuttu. Silti lapset osaavat kyllä tehdä itsekin, mutta välit ovat huolehtivaiset ja lämpimät. Myös lapset oppivat siinä auttamista ja sitä ettei kaikesta tarvitse aina selvitä yksin vaikka periaatteessa osaisikin. Itse ole yrittänyt pitää tasapainoa tässä asiassa, niinsanotusti passaan paikallisen tavan mukaan mutta myös kannustan tekemään itse ja monesti olen yllättynyt kun lapset auttavat minua tai muita jossain asiassa pyytämättä.

Kun suomalaisessa koulussa herkästi kiusataan jos ei näytä olevansa isompi, itsenäinen ja vahva, täällä jo alakoululaiset tulevat apuun jos luokassa jollain on jotain erityistä ja otetaan ryhmään mukaan. Esimerkiksi lapseni ei alussa uskaltanut mennä itse luokkaan. Suomessa olisi varmaan ilkuttu, täällä luokan muut tytöt tulivat kädestä pitäen hakemaan ja ottivat seuraansa ja kauempaa katsellessani näyttivät hymyillen peukkua että hyvin menee. Tämä on välittämistä, huolenpitoa ja yhteisöllisyyttä.

Vierailija
20/82 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo vahva kakkonen on erittäin lapsellinen määritelmä. Vanhemmuus ja rakkaussuhde ovat täysin eri asioita, eikä siten verrattavissa. Täysin tarpeetonta.

Asiasta sinänsä olen samaa mieltä: lasta opetetaan pärjäämään ja osaamaan step by step, oman kehitysasteen mukaan. Hemmotellakin voi. Itse saatan tehdä yläkoululaisellekin iltapalan. Eikä kyse ole osaamisesta: hän pystyy tekemään ja tekeekin välillä oikean ruoan perheelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi