Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKS tyrkkyjen pitää jakaa jatkuvasti arkeaan sosiaalisessa mediassa?

Vierailija
24.01.2021 |

Voisko tuon ainutkertaisen elämän käyttää johonkin pikkaisen fiksumpana, kuin ”tykkYsten” keräilyyn. Huh - hoitaa tätä yksinkertaisuuden ja typeryyden määrää mikä maailmassa on.

Terv. Lyyli-täti

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Some antaa sille alustan, ja siellä saa jokainen jakaa, mitä haluaa. Itse voit valita, ketä seuraat. Miksi ihmeessä seuraat ihmisiä, joiden päivitykset ärsyttävät sinua?

Vaikkei seuraisi yhtäkään julkkista somessa, näihin tyrkkyihin törmää pakostakin, jos yhtään seuraa mitään mediaa. Esimerkiksi ip-lehtien hehkuttamat "isot" uutiset ja otsikot ja paljastuvat lähes säännöllisesti julkkistyrkkyjen somepäivityksiksi.

Sitä saa mitä tilaa...Lehdet tekee otsikoista ihmisistä, jotka kiinnostaa.

Vierailija
22/66 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha sanoa että kelaa vain yli.

Kaikki tuo tyrkytys levittää itsekeskeisyyttä ja narsismia yhteiskuntaan.

Erityisen huolissani olen teineistä, jotka yrittävät sitten matkia noita ja esiintyä jonain prinsessoina ja ovat tosi alttiita tuollaisille malleille.

Nimenomaan. Osoittaa vain kapeakatseisuutta sanoa, että älä välitä.

Minkälaisen roolimallin nuo tyrkyt antavat nuorille tytöille?

Voi pelasta minut tämän yhteiskunnan narsismilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erityisen huolissani olen teineistä, jotka yrittävät sitten matkia noita ja esiintyä jonain prinsessoina ja ovat tosi alttiita tuollaisille malleille.

Ja missä on ne henkilöt, jotka on vastuussa niistä nuorista? Ne on siellä nuoren kotona, joiden loputon tehtävä on olla niiden nuorten puolella ja puhua näistäkin asioista.

Vierailija
24/66 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi välität mitä ääliöt puuhaa ellet ole kateellinen?

Jaaha, kateuskortti vedettiin esiin jo viidennessä viestissä, huoh!

Vierailija
25/66 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi jonkun Sanna Marininkin täytyy koko ajan tyrkyttää itseään jossain twitteissä. Riittäis ihan hyvin valtioneuvoston tiedotustilaisuudet.

Tätä se on kun sometyrkyt pääsevät johtaviin asemiin.

Miksi kaikki on vaan minä minä minä koko ajan? Kyllä se väsyttää.

On sairasta, mutta tavallaan ajallemme oireista, että jopa pääministeri harrastaa tuollaista itsensä tyrkyttämistä.

Ei eroa mitenkään näistä Saara Aalloista ja Siepeistä.

Sairaan mallin antavat nämä nuorille tytöille. Huolissani olen, kun vaatimattomuutta pudän itse kuitenkin hyveenä.

Ja sitä, että vaikka auttaisi muita. Nämä koko ajan pyrkivät korostamaan omaa menestystään.

Vierailija
26/66 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin turha sanoa että kelaa yli?!?

Juuri siten voi vaikuttaa! OLEMALLA KLIKKAAMATTA JA SEURAAMATTA TYPERYKSIÄ. Jokainen meistä. Sitä pitäisi kasvatuksessa ja koulutuksessa korostaa, että jokainen meistä ja etenkin suurena massana yhdessä pystymme vaikuttamaan sisältöihin.

Kysyntä luo tarjontaa.

Vierailija
27/66 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen vastuulla näiden tyrkkyjen kasvatus on ollut? Mistä he on saanut sen esimerkin? Lapsia palvotaan toisena päivätyönään ja kaikessa on kyse vain heistä, että heille saadaan koko ajan kiva olo.

Vanhemmat pelastakaa meidät tämän yhteiskunnan narsismilta.

Vierailija
28/66 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Kun nämä tyrkyt vieläpä opettavat vain itsekeskeisiä arvoja nuorillemme.

Ei ikinä muiden, esim. heikompien ja vanhusten auttamista jne.

Vierailija
29/66 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekevät sillä rahaa ja ehkä kuvittelevat että ovat jotenkin erikoisempia tai kiinnostavampia kuin muut ihmiset? Moni mies noita seuraa ihan sen takia vaan että joku on hyvännäköinen ja näkevätkö itsensä sitten mahdollisena kumppanina jossakin suhteessa. Samoin nuoret seuraa näitä ja yrittää matkia esim. ulkonäköä jne. 

Postasin kissakuvan, kuvittelenko olevani erikoinen? 🙄

Vierailija
30/66 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on kyllä ihan totta, että nuoret saa oudon kuvan aikuisuudesta. Mieheni teinitytär, 19 v , on masentunut siksi, että hänellä ei ole niin paljon tykkääjiä kuin kollain somekuningattarella, vaikka on omien sanojensa mukaan paremman näköinenkin! Tyttö myös pyysi isältään rahaa rintojensuurennukseen. Huulia on jo pistetty.

Onhan tämä aivan sairasta menoa. Tyttö käyttää hirveästi aikaa ja energiaa oman ulkonäkönsä muokkaamiseen jonkun idolinsa suuntaan ja käyttää aikaansa valokuvien ottamiseen itsestään ja oman somekanavan ylläpitoon.

Niin surullista. Tuo on kai harrastus siinä missä muutkin, en minä sitä, mutta ei se näytä tytölle iloa tai onnistumisen elämyksiä tuottavan.

Vierailija
31/66 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri siten voi vaikuttaa! OLEMALLA KLIKKAAMATTA JA SEURAAMATTA TYPERYKSIÄ. Jokainen meistä. Sitä pitäisi kasvatuksessa ja koulutuksessa korostaa, että jokainen meistä ja etenkin suurena massana yhdessä pystymme vaikuttamaan sisältöihin.

Kysyntä luo tarjontaa.

No kyllä sinä teinit tiedät. Koko heidän sosiaalinen elämänsä rakentuu sille, mitä kaverit tekevät ja tekevät perässä.

Haluaisin suojella heitä tuolta tyrkkyjen maailmalta, jotteivät itse kasva sellaisiksi. Mutta miten sen oikein teen, kun ympäröivä virtuaalitodellisuus on sellainen kuin se on?

Vierailija
32/66 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat niin reilusti ;-)

Vierailija
33/66 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi onkaan parempi, elää OMAA elämäänsä, vai haukkua muiden elämää kuten ap tekee?

Kuka jaksaa negatiivisia ihmisiä!

Vierailija
34/66 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ohje tuo, että kelaa yli!

Itselläni on ystävä, joka kuvaa jatkuvasti itseään ja arkeaan nettiin. En seuraa, mutta olen ollut usein vieressä, kun hän tekee sitä. Jotenkin inhottavaa, että kun on seurassa, esiintyy ja puhuu kameralle ja jakaa asiansa kenelle tahansa. Häiritsee todella.

Taidanpa kelata tosiaan ohi koko tyypin...

Vierailija
35/66 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyntä luo tarjontaa.

No kyllä sinä teinit tiedät. Koko heidän sosiaalinen elämänsä rakentuu sille, mitä kaverit tekevät ja tekevät perässä.

Haluaisin suojella heitä tuolta tyrkkyjen maailmalta, jotteivät itse kasva sellaisiksi. Mutta miten sen oikein teen, kun ympäröivä virtuaalitodellisuus on sellainen kuin se on?

Olisikohan sinun syytä käydä juttelemassa jonkun kanssa? Tuollaisen tarpeen takaa löytyy todennäköisesti jonkin asteinen ahdistuminen, neuroosi, pakkomielle tms.

Vierailija
36/66 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata seurata jos noin ahdistaa. Käytä aikasi paremmin, opettele vaikka oikeinkirjoitusta.

Vierailija
37/66 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on kyllä ihan totta, että nuoret saa oudon kuvan aikuisuudesta. Mieheni teinitytär, 19 v , on masentunut siksi, että hänellä ei ole niin paljon tykkääjiä kuin kollain somekuningattarella, vaikka on omien sanojensa mukaan paremman näköinenkin! Tyttö myös pyysi isältään rahaa rintojensuurennukseen. Huulia on jo pistetty.

Onhan tämä aivan sairasta menoa. Tyttö käyttää hirveästi aikaa ja energiaa oman ulkonäkönsä muokkaamiseen jonkun idolinsa suuntaan ja käyttää aikaansa valokuvien ottamiseen itsestään ja oman somekanavan ylläpitoon.

Niin surullista. Tuo on kai harrastus siinä missä muutkin, en minä sitä, mutta ei se näytä tytölle iloa tai onnistumisen elämyksiä tuottavan.

Sydämelliset kiitokset, että jaoit kokemuksesi.

Kyse on nimenomaan teinien hyvinvoinnista. Tämä pinnallinen somejuttu ja tyrkyttäminen on niin sairasta, ja sitä harrastavat monet pääministeriä myöten. Maaninen pakkomielle tuoda itseään esiin koko ajan.

Ihmisen hyvinvoinnille on parempi olla altruistinen, mutta koko aikamme ihailee narsismia ja tekee normaaleistakin ihmisistä tuollaisia tyrkkyjä. Sairasta.

Vierailija
38/66 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä yksityisasiat pistäisi pitääyksityisinä, kuten ennen vanhaan. Se olisi omalle pääkopalle pitkässä juoksussa paljon parempi. Näistä avautumisesta ei seuraa kuin isoja ongelmia. Julkisuus on valitettavasti semmoista. Äly hoi.

En minäkään ymmärrä miksi ihmiset levittää kaiken julkiseksi vaikka mihin.

Sillä tienaa moninkertaisesti kaupan kassaan verrattuna.

Vierailija
39/66 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ohje tuo, että kelaa yli!

Itselläni on ystävä, joka kuvaa jatkuvasti itseään ja arkeaan nettiin. En seuraa, mutta olen ollut usein vieressä, kun hän tekee sitä. Jotenkin inhottavaa, että kun on seurassa, esiintyy ja puhuu kameralle ja jakaa asiansa kenelle tahansa. Häiritsee todella.

Taidanpa kelata tosiaan ohi koko tyypin...

Kyllä minä osaan kelata yli, mutta tyttäreni ei, koska on niin olennainen osa kaveriporukkaa. Heistä olen huolissani. Ja siitä mallista, jonka nuo tyrkyt antavat.

Vierailija
40/66 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyntä luo tarjontaa.

Tarjoat heille virikkeitä siellä oikeassa elämässä, olet läsnä, pidät keskusteluyhteyden kunnossa. Näytät heille esimerkkiä, esim kierrärtys, hyväntekeväisyys ja vapaaehtoistyöt, jne vaihtoehtoja löytyy kyllä, mutta se vaatii itseltäkin muuta kuin somen seuraamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme