Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon käytätte vuodessa omiin

Vierailija
05.08.2008 |

vaatteisiinne? Minä laskeskelin, että noin 4000 euroa ja ostan siis varmaan keskimäärin aika paljon vaatteita, eli tuolla summalla ehkä 50 vaatekappaletta, keskihintaisia. Kiinnostaisi vain tietää, että miten muilla. Ja mieluiten ne, jotka siis ostavat uusia vaatteita, kun kirpputorilöytöjen tekijöiden kanssa vertailu on vähän vaikeaa...

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut mikään himoshoppaaja

Vierailija
2/28 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkiin menee 200-300 €.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minulla on hieman addiktio tuohon ostamiseen. Aina kun menen kauppaan, jotain myös löydän ja usein vähän enemmänkin kuin jotain... Mietin juuri, että niillä rahoilla voisi tehdä muutakin, kun en mä ennätä edes pitämään kaikkia hankintojani, joista hyvänä esimerkkinä yli 200 euroa maksanut juhlamekko, jolle ei ole vielä kertaakaan ollut tarvetta...

Ap.

Vierailija
4/28 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnassa mukana 130 euron talvitakki. Eli muihin vaatteisin meni alle satanen. Mitä sitä turhia ostamaan kun entisetkin on ihan hyviä Viime vuonna ostin yhdet kengät 70 eurolla, joka vuosi en kenkiä osta ollenkaan. Pyrin ostamaan vaatteita ulkomailta, jossa ovat halvempia. Suomesta ostan vain "täydennystä" eli t-paitoja ja alusvaatteita ym.

Mitä teidän kengille tapahtuu kun vuodessa menee tuollaisia summia kenkiin?

Vierailija
5/28 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee 200 euroa siihen, että avaan vaateliikkeen oven :-). Mäkin ostan aika paljon vaatteistani ulkomailta, mutta se ei ole kyllä tuonut minkäänlaista säästöä...

Ap.

Vierailija
6/28 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on oikea maa (esim. USA), oikea merkki ja vielä alennusaika. Samoin Suomessa ostan ne alushousutkin alennuksesta. Hyvä säästökeino on, kun ei edes mene kaupungille eli lähellekään vaatekauppoja.

T: vitonenko se oli

Vierailija
7/28 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään himoshoppaaja, ostan lähinnä vain tarpeeseen. Enkä osta kirppareilta.

Vierailija
8/28 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin laitat ne kaikki vaatteet, 50 kappaletta vuodessa? Säilytätkö kaikki?

Vierailija
9/28 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ostan aika vähän ja lähinnä tarpeeseen. Saatan jostain vuodesta selvitä alle satasella, mutta jos tarvitsee vaikka uuden juhlavaatteen, takin tai kenkiä, budjetti pomppaa satasiin vuodessa.

Vierailija
10/28 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole edes mikään himoshoppaaja, itse asiassa vihaan vaatteiden ostamista, mutta yleensä aina ne mitä ostan ovat ns. merkkivaatteita, ja maksavatkin sitten enemmän. harvemmin esim. ostan mitään mikä maksaa alle 50 (paitsi jotkut espritin perus t-paidat)

Vierailija
11/28 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1200-1500 € vuodessa + kengät ja laukut (harvemmin tosin) päälle. Ostan liian usein vaatteita mielestäni ja olen yrittänyt rajoittaa..

Vierailija
12/28 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tallessa. Meillä on kohtuukokoinen asunto: osa vaatehuoneessa, osa lapsenhuoneessa (kun siellä on isot kiinteät kaapit) ja osa eteisen takkikaapissa ja loput kodinhoitohuoneessa, kun sielläkin on sopivaa säilytystilaa. Mutta vaatteita on kieltämättä todella paljon ja sitten mulla aikoja, jolloin tulee käytettyä vain muutamaa. Välillä sitten taas tulee kausia, että oikein muistaa miettiä ja kokeilla ja yhdistellä niin, että tulee käytettyä useampiakin.

Mutta mä vaan jotenkin aina rakastun niihin vaatteisiin siellä kaupassa ja pahaksi onneksi olen sen mallinen, että melkein kaikki sopiikin mulle...

Ap.

Vierailija
13/28 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin 6000e omiin vaatteisiin, kosmetiikkaan ja kampaajaan eli liikaa!! En osaa eritellä, mitä pelkkiin vaatteisiin menisi.

Vierailija
14/28 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostan keskimäärin 1 t-paidan, 1 housut, kengät tai takki tmv. sukkia ja kalsareita ja rintsikat.

Joka vuosi en osta farkkuja, takkia, kenkiä vaan aina vasta kun edelliset menee rikki. Ostan vaan laadukasta tavaraa, joten ei ihan heti mene rikki.

Vierailija
15/28 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa'a..sanoisin että ehkä satasen (ostan ns. halpiksia tai kirpparilta). Voi olla, että hieman isommalla summalla tulee osteltua kun menen pian töihin.

Vierailija
16/28 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai pari menee. Inhoan vaatteiden ostamista ja onneksi työni on sellainen että siinä on ihan yks lysti miten on pukeutunut. Koetan kuitenkin pitää itseni sellaisessa vaatetuksessa että on edes muutamia "ihmisten ilmoilla" käynti vaatteita.

Vierailija
17/28 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvaatteetkin maksaa helposti 400-500 eur/setti, ainakin jos laskee kengät mukaan.

Vapaa-aikana mennäänkin sitten yleensä aika vanhoissa sporttisissa vaatteissa, mutta kyllä noistakin ostoksista helposti kertyy iso lasku. Joku tekninen kuoritakki jo yksin maksaa 300 eur, hyvät kengät satkun jne.

Vierailija
18/28 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä tonni ja olen ostanut todella paljon mutta ulkomailta missä hinnat on ihan toiset. Esim 3 upeaa nahkalaukkkua ja niihin sopivat kengät yht. alle 300€ (ei mitään halpismerkkejä vaan ns paremmista liikkeistä, tosin ei täyshintaisia) . Paitoja, housuja, 2 jakkupukua, pari t-paitaa, pari kesäriepua, jakku... taitaa jäädä alle tonnin yhteensä noiden kenkien ja laukkujen kanssa! Koruihin mennyt n 300€ (ei rihkamaa)

Vierailija
19/28 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodessa ostan varmaan

* kolmet farkut n. 250€

* alusvaatteita n. 300 eurolla

* sukkia ja sukkiksia n. 300 eurolla

* paitoja varmaan 20 yhteensä, keskihinta voi olla vaikka 40 egeä = 800€

* takki per vuosi 300€

* parempia vaatteita n. 1000-1500 eurolla (mm. siisti paita, jakku, suorat housut jne)

* vyöt, huivit tms n. 300€

* kengät n. 500€

Mitäs nää on yhteensä? No ap tasolle menee joka tapauksessa. Aika hurja summa, mutta tuo tonni jäisi heti pois, jos ei töihin pitäisi ostaa siistejä kuteita.

Vierailija
20/28 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on oikea maa (esim. USA), oikea merkki ja vielä alennusaika. Samoin Suomessa ostan ne alushousutkin alennuksesta. Hyvä säästökeino on, kun ei edes mene kaupungille eli lähellekään vaatekauppoja.

T: vitonenko se oli

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi