Varakkaat, tuoko raha onnea?
Kommentit (23)
Olen ollut rutiköyhä elämäni ensimmäiset 30 vuotta. Nykyään suhteellisen varakas. Rahalla voi ostaa onnea lisääviä asioita, kuten tilavan kodin sellaiselta alueelta kuin haluaa. Raha on myös puskuri huonojen aikojen turvaksi joten varakas stressaa niistä vähemmän. Kaikkein suurin omaa onnea lisäävä asia on kuitenkin oma aika. Kun on varakas, voi jättäytyä työelämästä silloin kun itse haluaa, ei tarvitse sinnitellä eläkeikään asti, jos ei viihdy työssään. Voi myös ostaa tai vuokrata kakkoskodin ja vaihtaa välillä maisemaa ja oleilla siellä viikkoja tai kuukausia kerrallaan kun ei tarvitse palata sorvin ääreen. Kalliista laukuista, vaatteista tai kengistä en haaveile, enkä design-huonekaluista. Eivät ole koskaan kiinnostaneet.
Joten kyllä, raha on tuonut minulle onnea, varsinkin kun tiedän minkä verran on tarpeeksi, enkä ahnehdi enempää. Minulla on nyt kaikki mitä olen koskaan halunnut.
Joku on joskus sanonut : Raha ei tuo onnea mutta se poistaa kurjuuden.
Tietenkin tuo.
Mietinyt, vaikka 2 + 2 lapsiperhe pk-seudulla, ja rahaa vähän.
Asunto siis perus 70 neliön kolmio, ahdasta, ei omaa tilaa, ei autoa, ei ravintolailtoja tai muuta kivaa, ei lomamatkoja, ei kivoja vaatteita,.
Jatkuva stressi miten rahat riittää.
Paska nitisevä sänky, selkää kolottaa.
Sit se paska ja jatkuva vitutus rupeaa purkautumaan, ja tulee ero.
Muutatte erilleen, toinen jää kolmioon, ja toinen ottaa kaksion vierestä, ja silti vituttaa.