Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin palliatiivisella osastolla ja näin yhden potilaan tekevän PÖRSSIKAUPPAA kuolinvuoteellaan --- eikö hän mitään ollut oppinut elämästä?

Vierailija
23.01.2021 |

Pahaa teki. Rahan pauloissa loppuun asti. Miksi hänen annettiin käyttää läppäriä ylipäätään? Teki mieli kiskaista se pois häneltä ja kysyä: luulitkos hautaasi saavasi rahat mukaan? Mitään ei tuo henkilö elämästä ymmärtänyt. Ei mitään.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs sen parempi hetki tehdä osakekauppaa, voi ottaa isojakin riskejä ja kokeilla semmoisia juttuja joita ei ole ennen uskaltanut, kun ei ole mitään menetettävää enää. Joillekin se voi olla hauska harrastus vain. Ja jääpä perillisille sitten kivasti perintöä jos riskinotto kannattaa. Tai sitten hän muutti salkkuaan niin, että olisi mahdollisimman helppo perillisille, myi pois jotain epävarmempaa voitolla olevaa ehkä.

Vierailija
42/71 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti säästäminen ja sijoittaminen on monelle harrastus ja jotain mistä nauttivat. Toivon että jokainen saa viettää viimeiset hetkensä niin että siitä on jotain iloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osakkeet kannattaa muuttaa käteiseksi että on lapsilla valmiina rahat perintöveroihin

Ei todellakaan kannata. tulee verot voitoista maksettavaksi, ja heti perään perintöverot.....

Vierailija
44/71 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurssikaverini opetti myöhemmin yliopistossa, kunnes sairastui vakavasti.

Vielä hänen ollessa kuolinvuoteellaan opiskelijat kävivät luonaan sairaalassa pyytämässä ohjeita ja luettamassa gradujaan. Siellä hän makoili opiskelijoiden mappien ja kansioiden keskellä. Tietysti hän oli tähän suostunut, ehkä jopa toivonut (ettei vielä tarvitsisi luopua elämästä), mutta minusta tuo oli jotenkin makaaberia.

Olen itsekin läpikäynyt vaikean sairauden, ja sen jälkeen ymmärrys tämän maallisen elämän väliaikaisuudesta jäi pysyvästi minuun. Se on jollain tapaa surumielistä, toisaalta vapauttavaa. Olen mm. jakanut jo perintöä ja lopuista tehnyt testamentit lapsilleni. Tuntuu selkeältä, kun olen tämmöiset asiat järjestänyt etukäteen.

Vierailija
45/71 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän saattoi ajatella läheisiään. Eikä keskittyä ajattelemaan itsekkäästi vaan omaa kuolemaansa vaan ajattelee mitä käytännön seurauksia sillä on muihin.

Vierailija
46/71 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä hänen ollessa kuolinvuoteellaan opiskelijat kävivät luonaan sairaalassa pyytämässä ohjeita ja luettamassa gradujaan. Siellä hän makoili opiskelijoiden mappien ja kansioiden keskellä. Tietysti hän oli tähän suostunut, ehkä jopa toivonut (ettei vielä tarvitsisi luopua elämästä), mutta minusta tuo oli jotenkin makaaberia.

Olen itsekin läpikäynyt vaikean sairauden, ja sen jälkeen ymmärrys tämän maallisen elämän väliaikaisuudesta jäi pysyvästi minuun. Se on jollain tapaa surumielistä, toisaalta vapauttavaa. Olen mm. jakanut jo perintöä ja lopuista tehnyt testamentit lapsilleni. Tuntuu selkeältä, kun olen tämmöiset asiat järjestänyt etukäteen.

Et vaikuta kovin empaattiselta. Jos vain sinun tapa on oikea tapa. Ehkä tällä ihmisellä ei ollut läheisiä? Ehkä hän oli onnistunut inspiroimaan opiskelijoita aivan ihmeellisellä ja erityisellä tavalla? Eivät opiskelijat ihan kenen tahansa kuolinvuoteella kävisi, ei todellakaan. Ehkä tieteen tekeminen ja opettaminen olivat hänelle elämän intohimo ja rakkaus? Kuka sitä kritisoimaan, että jatkoi sitä mitä oli, elämänsä loppuun saakka.

Vierailija
47/71 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osakkeet kannattaa muuttaa käteiseksi että on lapsilla valmiina rahat perintöveroihin

Ei todellakaan kannata. tulee verot voitoista maksettavaksi, ja heti perään perintöverot.....

Jep. Jos ei ole vielä lahjoittanut haluamilleen tahoille omaisuutta niin se kannattaa tehdä viimeistään kuolinvuoteella.

Vierailija
48/71 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijoissahan on mukaviakin ihmisiä. Tuo saattoi olla kaikkein parasta hänen elämässään.

Vierailija
49/71 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapee on näitä joiden mielestä hän saa sanella miten muut elää. Mie en kuule kuuntele sua vaan teen mitä itse haluan

Vierailija
50/71 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan sielu elää jokaisessa opiskelijoihin istutetussa tiedonjyvässä ja ajattelussa. Se on elämää. Jotkut toki makaa vain vuosia sängyssä ja odottaa kuolemaa.

Vierailija
51/71 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakaan tuo ei kuolinvuoteellaan provoile tänne, vaan tekee jotain hyödyllistä. Aloittajasta en olisi ihan varma.

Vierailija
52/71 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isääni pörssikiinnostus piti vireänä viimeiset kuusi vuotta aivoverenkiertohäiriön jälkeen ja jalkojen lihassairauden vietyä kävelykykä.

Luettelin päivittäin hänelle puhelimessa kurssitiedot ja talousuutiset ja hän muisti aina edellispäivän päätöskurssit. Ilman intohimoista harrastustaan hän olisi hiipunut pois vuosia aiemmin.

Vierailija
53/71 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä noinkin. Kuolinpesä voi säästää isot rahat. Verosuunnittelua. Kannattaa aina ajatella perillisiä. Elämä ainanjatkuu perillisissä.

Vierailija
54/71 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajan sielu elää jokaisessa opiskelijoihin istutetussa tiedonjyvässä ja ajattelussa. Se on elämää. Jotkut toki makaa vain vuosia sängyssä ja odottaa kuolemaa.

https://www.iltalehti.fi/sydan/a/2b81e1db-31e9-4352-8d7f-75a9a53c7cca

Nykyään, kun menee uusimaan niitä AAKKOSIa aokorttiin, kiristetään asiakasta: Otatko tämän kuurin vai otetaanko numeroita vähemmäksi. Niin on algoritmit. Se on sitä valinnanvapautta. Ihminen ei ehdi mitään ruokavaliota edes kokeilla. Natriumista ei puhu se lääkäri sanaakaan, vaikka uuri sen liikamäärä kaikessa aiheuttaa paineen nousun !

Vierailija
55/71 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä provo on ollut täällä aikaisemmin.

Vierailija
56/71 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun isääni pörssikiinnostus piti vireänä viimeiset kuusi vuotta aivoverenkiertohäiriön jälkeen ja jalkojen lihassairauden vietyä kävelykykä.

Luettelin päivittäin hänelle puhelimessa kurssitiedot ja talousuutiset ja hän muisti aina edellispäivän päätöskurssit. Ilman intohimoista harrastustaan hän olisi hiipunut pois vuosia aiemmin.

No nyt pääsit meikäläisen ihon alle. Ihanaa että olet toiminut noin.

Vierailija
57/71 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä se teki hänet onnelliseksi. Jotkut saa siitä kaupanteosta kiksejä, ja onhan se hauskaa kun tulee hyvät kaupat jne. Ehkä sai myös iloa että jää perintöä perillisille, halusi pitää perinnöstä huolen loppuunsa asti.

Jokainen tyylillään ja tärkeintä on, että tekee sitä mistä nauttii.

Vierailija
58/71 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä viimeisillä voimillaan halusi vaikuttaa perintöön. Osakkeet plussalla ja halusi myydä kaikki pois siltä varalta, että arvo laskee kun on jo kuolleena. Perikunta ei voi kovin kettärästi osakesalkkua hoitaa.

Vierailija
59/71 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt saattohoito-osastolla aina toisinaan. Ja muutaman kerran olen tavannut ihmisen, joka vaikuttaa kyllä hyväksyneen sen, että elinaikaa on päiviä tai muutama viikko, mutta samalla ovat jotenkin positiivisella tavalla kiinni arkielämässä. Tietävät esimerkiksi yhteiskunnallisista asioista ja päivänpolitiikasta enemmän kuin minä.

Tai jostakin muusta asiasta, mikä heitä nyt sattuu kiinnostamaan.

Jotenkin ihailen tällaisia ihmisiä.

Vierailija
60/71 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa hyväksyttävä ja oikea tekeminen on raamatun lukeminen.

(Vitsivitsi)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi