Anneli tapasi Tinderissä hurmaavan ”insinöörin” – tuli yllättävä käänne, ja 34 000 euron säästöt katosivat
Amerikkalaisten kenraalimajurien joukkoon on tullut nyt myös öljynporausinsinöörit.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007754140.html
"YKSI profiili erottui kuitenkin joukosta selvästi: komea, kohta eläköityvä öljynporausinsinööri."
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten näitä hölmöjä löytyy joka päivä joku uusi, vai onko tarkoitus loata urakalla kaikkien naisten maine? Sitä ihmettelen aina, että miten noin tyhmillä ihmisillä voi olla pääsy noin isoihin rahoihin? Itse olen ihan normaalisti työssä käyvä toimihenkilö, mutta en kovin helpolla saisi vaikkapa 20 000 € salkkuun. 2000€ löytyy säästötililtä.
Eihän niillä olekaan. Ottavat pikavippejä, panttaavat asuntonsa lainoja vastaan jne. Sitten ovat ihan pulassa. On kymmeniä tuhansia velkaa ja eläkeläisen ansiot, eikä edes mahdollisuutta tehdä työtä enää.
Yhteiskunta eli veonmaksajathan nämä loppupelissä maksavat.
Tuttavapiiriin mahtuu kanssa tämmöinen huijaustapaus. Kannattaisi kyllä valistaa ihmisiä näistä, kun paska tosiaan voi levitä yhteiskuntaan laajaltikin.
Tämä keissi päätyi rekan keulaan. Eli maksamattomien kymmenien tuhansien velkojen lisäksi romuuntui yksi rekka. Mitä sitten maksaa kaikkien henkisiä vammoja saaneiden läheisten ja osallisten kuntoutus.
Kuinka paljon näitä "anneleita" Suomesta oikein löytyy, taitaa nämä ilmitulleet tapaukset olla vain jäävuoren huippu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on typeriä akkoja kun menevät edelleen näihin huijauksiin. Sanoisin että tyhmyyden huippu!
Yhtä lailla niihin menee typeriä miehiäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen kiima miehen statusta ja varallisuutta voitaa hänen järkensä.
Tämä on sitten lopputulos.
Joo.
-varakas
-ulkomaalainen
-upseeri ( KORKEA STATUS )
-luultavasti varakasJo puolella noista suominaisen haarat aukeavat heti. Ei siinä paljon tavallinen suomimies kiinnosta.
Osoittaa täydellisesti miten naista kiinnostaa miehessa VAIN ja ainoastaa status ja varallisuus, kun tuntematon miesoletettu onnistuu netissä naiselle noin tekemään.
Niin? Lukemattomat suomalaiset miehet ovat langenneet morsianhuijauksiin. Nuori ja kaunis afrikkalainen tai aasialainen neito rakastuu juuri sinuun, Martti 57v. Seinäjoelta. Tarvitsen vain vähän rahaa koska äiti on sairas. Ja koska serkun pitää päästä kouluun. Ja sitten lentolippuun. Kohta tapaamme! Paitsi että jouduin auto-onnettomuuteen matkalla lentokentälle. Lähetätkö vähän rahaa sairaalakuluihin... Jne jne.
Ei tämä liity sukupuoleen mitenkään.
Paitsi että 90% rakkaushuijausten uhreista on naisia.
Laitat varmaan linkin tähän faktatietoon?
Nämä lehdissäkin julkaistut kuvankaappaukset viesteistä on usein joko tosi huonoa englantia, liian pitkiä, täynnä rakkaudentunnustuksia eikä edes vaikuta yhtään kenenkään oikean ihmisen kirjoittamilta.
Tätä Annelia olisin voinut vielä jotenkin ymmärtää, mutta kun vielä rikosilmoituksen teon jälkeenkin siirsi rahaa 9000e niin siihen loppui ymmärrys.
Olen reilusti yli 50 vuotta vanha nainen. Olen matkustanut 2000-luvun alusta asti läntiseen Afrikkaan vuosittain lomalle suomalaisen mieheni kanssa. Meillä on siellä useita henkilökohtaisia tuttuja ja FB:ssä paljon kuvia sieltä. Pari vuotta sitten joku vekkuli otti minuun yhteyttä sieltä juuri FB:n kautta. Hetken aikaa mietin, tää ehkä tyyppi sittenkin on joku ns. puolituttu, jota en muista. (Profiilissaan ei ollut pärstäkuvaa). Aika äkkiä kävi selväksi,että joku onnenonkija oli. Vedätin häntä monta kuukautta, lupasin ummet ja lammet ja paljon rahaa kaupan päälle. Rahan lähettämiselle tuli muka aina joku este.
Pyysin sitten, että hän lähettäisi minulle kuvansa. Tämän tyypin kannattaisi todella ottaa osaa johonkin arpapeliin. Hän nimittäin lähetti minulle erään ystäväni kuvan. Tuhansista kuvista hänen onnistui arpomaan lähettämäkseen kuvaksi miehen kuvan jonka tunnemme yli kymmenen vuoden takaa.
Tyyppi häipyi aavetta nopeammin, kun kerroin hänelle hänen erehdyksestää.
Vierailija kirjoitti:
Instagramissakin on ruvettu lähestymään näillä huijausvieseillä.
Eilen sain sieltä tälläisen: I am a Major in the United States Army currently deployed to Kabul Afghanistan for peacekeeping mission I have been here since 18 months serving under the ISAF. And so tell me what is your profession?
Taisi miestä vähän kiukuttaa, kun sanoin, että seuraavaksi pyydät varmasti rahaa. Englanti oli vielä huonompaa kuin omani, vaikka sitä joudun käyttämään harvakseltaan.
Näille majureille voisi vastailla Navy Seals -copypastalla.
Aina nämä vain ihmetyttää! Siis kuinka naiivi ja sinisilmäinen ihminen oikein voi olla???
Täytyy muistaa, että vaikka tämä ulkopuolisesta kuulostaa täysin kahjolta, niin nämä huijarit ovat erittäin taitavia ja saattavat tehdä pohjatyötä useita kuukausia tai jopa vuoden.
Uhri oikeasti rakastuu tähän huijariin.
Ihminen on heikoimmillaan eron jälkeen ja sitä nämä osaavat hyödyntää.
Niin kuin joku siinä ruotsalais dokumentissa sanoi, niin sen ensimmäisen maksun jälkeen olet kierteessä.
Uhrit usein salaavat nämä suhteet. Ulkopuolinen ei pääse väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on typeriä akkoja kun menevät edelleen näihin huijauksiin. Sanoisin että tyhmyyden huippu!
Yhtä lailla niihin menee typeriä miehiäkin.
En ole kuullut yhdestäkään tapauksesta jossa mies olisi lähettänyt kymmeniä tuhansia kenellekään jota ei ole koskaan edes tavannut.
Aivan oma syy. Onko pakko olla t y h m ä?
Itse voin maksaa rahattomalle kumppanille vähän ruokalaskusta enemmän ja tietenkin jonkun bussilipun, muuta on turha tulla pyytämään. Itse en pyydä myöskään mitään, vaikka olen itse tällä hetkellä työtön.
Mikä on Annelin oikea nimi ja henkilötunnus?
T: Amerikkalainen aivokirurgi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä itseäkin hämmästyttää kuinka helposti ihmiset menevät näihin rakkaushuijauksiin. Minun appiukko kuoli 2019 lopulla ja nyt anoppi on liittynyt facebookiin muutama kk sitten. Oikeastaan yhtenä syynä oli se, että haluaa uuden ihmisen elämäänsä. Hän ei pahemmin ole käyttänyt tekniikkaa muutoinkaan, joten on todella sinisilmäinen netissä tapahtuvia asioita kohtaan. Hän kuitenkin on alle 60 vuotias, eli ei mikään ikäloppukaan ja taatusti tullut näitä uutisia vastaan hänellekin. Niin vaan hänkin ylpeänä kertoi kuinka oli saanut amerikkalaiselta mieheltä kaveripyynnön ja heti kun oli laittanut itsestään kuvan. Ensin kuvana oli joku luontoaiheinen. Kun sitten mieheni kanssa sanottiin, että niihin ei kannata mitään vastata, että on juuri niitä petturiprofiileita, niin hän alkoi laittamaan vastaan. Kysyi mistä voidaan tietää, kun eihän olla edes nähty hänen profiilia ym. Kovin oli epäuskoinen meidän varoitteluista. Tilannetta en tiedä tällä hetkellä, muuta me emme pysty tekemään kuin varottamaan. Mikä siinäkin on, että ne tavalliset 50-60 vuotiaat ei miellytä, itsekin tavallista ihmistä.
Yrittäkää saada hänet lukemaan viranomaisten varoituksia, kuten tämä:
https://www.riku.fi/erilaisia-rikoksia/rakkauspetokset-verkossa/
Tässä huijaustyypissä on tosiaan tavallisempaa, että uhrit ovat naisia.
Ylempää linkatulta sivulta lainattua:
- 90 prosenttia rakkaushuijausten uhreista on naisia. Lähes kaikki uhrit ovat 45–74-vuotiaita,
- Noin puoleen uhreista on otettu yhteyttä Facebookissa,
- Loput ovat valikoituneet uhreiksi treffisivustoilla ja keskustelupalstoilla,
- Lähes kaikki uhrit ovat yksinasuvia ja
- Lähes aina ensimmäinen rahan lähetyspyyntö tulee muutaman kuukauden viestittelyn jälkeen.
MOT
Mitäpä mä sanoin sivulla 3 ja sitä ei uskottu. 1/10 näistä huijatuista on naisia. Mulla ei ollut edes faktatietoa, vaan perustuu omaan empiiriseen kokemukseen naisten helppouskoisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo.
-varakas
-ulkomaalainen
-luultavasti varakasJo puolella noista suominaisen haarat aukeavat heti. Ei siinä paljon tavallinen suomimies kiinnosta.
Osoittaa täydellisesti miten naista kiinnostaa miehessa VAIN ja ainoastaa status ja varallisuus, kun tuntematon miesoletettu onnistuu netissä naiselle noin tekemään.
Ja suomimiehillä muna seisoo ja rahaa puolitetaan kun nuori nainen tissivakoaan esittelee töröhuulin. Ei siinä tavisnainen kiinnosta.
Sulla on hirveä hinku yrittää osoittaa, kuinka tyhmiä suomimiehet on. Paljonko olet itse lähettänyt "jenkkiupseereille"?
Kylä mäkin nuorten naisten tissivaoista tykkään, mutta en nyt helvetti niin hölmö ole, että kuvittelisin niiden olevan jostain randomimiehestä kiinnostunut. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo.
-varakas
-ulkomaalainen
Niin? Lukemattomat suomalaiset miehet ovat langenneet morsianhuijauksiin. Nuori ja kaunis afrikkalainen tai aasialainen neito rakastuu juuri sinuun, Martti 57v. Seinäjoelta. Tarvitsen vain vähän rahaa koska äiti on sairas. Ja koska serkun pitää päästä kouluun. Ja sitten lentolippuun. Kohta tapaamme! Paitsi että jouduin auto-onnettomuuteen matkalla lentokentälle. Lähetätkö vähän rahaa sairaalakuluihin... Jne jne.
Ei tämä liity sukupuoleen mitenkään.
Paitsi että 90% rakkaushuijausten uhreista on naisia.
Laitat varmaan linkin tähän faktatietoon?
https://www.riku.fi/erilaisia-rikoksia/rakkauspetokset-verkossa/
"Tätä Annelia olisin voinut vielä jotenkin ymmärtää, mutta kun vielä rikosilmoituksen teon jälkeenkin siirsi rahaa 9000e niin siihen loppui ymmärrys."
Niinhän sitä usein sanotaan että on väärin antaa tyhmien pitää rahansa ja moni huijaa ilman omantunnon tuskia, kunhan vaan jotakin saa. Hankala ymmärtää että jos tekee rikosilmoituksen, niin maksaa vielä yhdeksän tuhatta sen jälkeen. Monelle pienipalkkaiselle on todella suuri työ säästää esim 34 tuhatta pahan päivän varalle, vaikka se ei kovin paljon olekaan. Sääli että kaikki meni taivaan tuuliin. Pienituloinen eläkeläinen olisi tarvinnut niitä rahoja.
Huijari joutui hakemaan googlen kuvahaulla kuvan jonkun polvileikkauksessa olleen ihmisen polvesta ja kopiomaan sen + postaamaan Annelille. Huh huh mikä vaiva klikata pari kertaa, kirjoittaa hakukenttään "pic after knee surgery opration" tms. tauhkaa ja tuolla kolmen minuutin vaivannäöllä istunut taas yhden kuukauden joutojätkänä kaljalla Annelin rahoilla huokaisten "easy money" ähkäisten ja röyhtäisten.
Tuo polvileikkauskuva olisi jo saanut hälytyskellot soimaan minulla. Miksi sitä on pimennetty niin paljon reunoilta että näkyy vain mustaa? Ei tuollaisia kuvia normaalisti lähetetä.
Olen kuullut että romanssihuijaaminen on ihan ammattimaista toimintaa, jota tehdään työvuoroissa ulkomailla ja kirjoittajat saattavat vaihtua, seuraava työntekijä jatkaa juttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja poliisi ei pysty tietenkään tekemään mitään. On se ihmeellistä.
Ihminen antaa vapaaehtoisesti rahansa pois.
Ihminen on huijattu antamaan rahansa vapaaehtoisesti pois. Huijaaminen on rikos, jos sen tarkoituksena on ansaita rahaa.
Ihminen antaa vapaaehtoisesti rahansa pois.