Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin ihmisellä on oikeus vihata?

Vierailija
23.01.2021 |

Onko mitään tilannetta, missä viha on moraalisesti oikeutettua? Jos joku hyökkää minun kotiini, onko minulla oikeus vihaan? Jos joku varastaa minun perintöni, ryöstää jotain omaani, raiskaa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vihan tunne väärin?

Vierailija
2/21 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä vartenhan se on, että voit puollustaa itseäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina. Kuka sitä estäisi.

Vierailija
4/21 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunteita voi käsitellä moraaliselta perustalta. Vihaat, jos vihaat. Niin simppeliä.

Vierailija
5/21 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sallittua jos kuulut johonkin vähemmistöön.

Vierailija
6/21 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihalle ja pelolle ei saa koskaan antaa valtaa. -ohis

Vierailija
7/21 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omiin tunteisiin on aina oikeus. Viha voi olla myös hyödyllinen tunne, se voi auttaa puolustamaan omia rajoja. Vihan tunne saattaa kuitenkin lyödä yli ja johtaa tekoihin, jotka loukkaavat toisen ihmisen oikeuksia.

Vierailija
8/21 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä vihaan muutamaa ihmistä todella paljon. Miten se vihani ilmenee? No siten etten ole heidän kanssaan missään tekemisissä. Miten vihani hankaloittaa heidän elämäänsä? Ei mitenkään.

Tunteet on OK, se miten niitä ilmaisee ja millaisia tekoja niitten pohjalta tekee onkin sitten ihan eri asia.

Vierailija
9/21 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään tunne ei ole väärä. Vain tekoja voi arvostella moraalin kannalta.

Vierailija
10/21 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tunteita voi käsitellä moraaliselta perustalta. Vihaat, jos vihaat. Niin simppeliä.

Kaikkea voi tarkastella moraalin kannalta.

Vierailija
11/21 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun siltä tuntuu. Kannattaa vihata niin paljon kuin jaksaa, mutta pitää myös osata laittaa sille tunteelle stoppi aika nopeasti. Vihaat kolme minuuttia ja sitten pakotat itsesi ajattelemaan jotain muuta.

Vierailija
12/21 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena kuulun sorrettuun vähemmistöön, eli minulla on oikeus vihata etuoikeutettuja patriarkaatin jäseniä.

Vierailija
13/21 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan vihan hyödyntää. Esim jos on raiskattu niin käy murhaamassa raiskaajan. Jos vain vihaa, mutta ei tee asialle mitään, se on vain haitaksi itselle.

Vierailija
14/21 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viha sairastuttaa ihmisen. Terve vihan tunne on hyvä, koska sitä tarvitaan rajojen asettamiseen.

Vierailija
15/21 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan syvästi muutamaa ihmistä, joista kumpikaan ei sitä ansaitse. Siksi että olen katkera jostain asioista. En ilmaise sitä heille. Joskus kyllä mietin jos tunnetila jostain syystä tulee päälle, että toivottavasti eivät tule kadulla vastaan väärään aikaa.

Vierailija
16/21 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihalle ja pelolle ei saa koskaan antaa valtaa. -ohis

Ohisalo on tavattoman väärässä. Viha on tarpeellinen tunne, joka on kehittynyt evoluutiossa. Sen kautta päästään sitten korkeimpiin defensseihin.

Vierailija
17/21 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää erotella tunne ja teko. Vihaa saa tuntea ja se pitää kanavoida pois. Vihatekoja ei saa tehdä.

Vierailija
18/21 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista tappaa itsesi luuseri

19/21 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliitikot ovat kyllä ovelia, kun kansa on vihaisia heidän päätöksistään, niin kaikki arvostelu kuitataan vihapuheena ja se yritetään kieltää jopa lainsäädännöllisin toimin.

Siihen ei tietenkään pidä alistua, jokaisella on oikeus päättää mitä vihaa ja ilmaista kantansa sitten vihaisena puheena.

Etenkin kun normaali puhe ei tunnu menevän perille. Se on oikein, että poliitikot pelkäävät kansan vihaa, saattaa hiukan hillitä sitä niiden ylimielisyyttä.

Vierailija
20/21 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaa lukemaan Corona-ketjuani. Se on täynnä asiallista tekstiä- Ihan tosi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän