Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua, lapseni haluaa muuttaa pois kotoa

Vierailija
23.01.2021 |

Han on vasta 17v ja haaveilee omasta kodista. Lukiontoinen luokka kaynnissa. Miten puhua nuorelle jarkea ja miten saada hanet jaamaan kotiin?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä hän ajatteli elättää itsensä? Tuskin tukia niin paljon saa.

Vierailija
2/13 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Miksi ihmeessä hänen pitäisi jäädä sinun kotiisi? Yleensä ihmiset asuvat omassa kodissaan, eivät toisten nurkissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä hän ajatteli elättää itsensä? Tuskin tukia niin paljon saa.

Miksi ihmeessä ei saisi?

Vierailija
4/13 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro hänelle, että muuttakoon kunhan itse järjestää kämpän ja rahoituksen. Routa porsaan kotiin ajaa kyllä.

Vierailija
5/13 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti lukioikäinen lapsesi on parempi äidinkielessä kun sinä. Olisi ikävää jos sukunimi on Mäkinen ja Kelan hakemuksessa lukee Makinen.

Vierailija
6/13 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan normaali ikä muuttaa pois varsinkin jos äiti on omistushaluinen palstalla ulisija.

Vierailija
7/13 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs äiti kerran tuuditti poikalastaan sylissä ja sanoi tälle "Ethän sitten ikinä muuta kotoa pois, älä koskaan jätä äitiä".  Kyseinen poika asuu edelleen äidin peräkammarissa 40+ vuotiaana. Töitä ei ole ollut koskaan eikä naista. 

Vierailija
8/13 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko tyytyväinen jos lapsesi olisi vaikka vakavasti mt ongelmainen eikä tule ikinä haluamaan itsenäiseksi eikä edes pärjäisi omillaan?

Vierailija
9/13 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso Vuokraovesta mshdollisia kämppiä mihin hän ehkä mielestäsi haluaisi muttaa.

Tee selkeä laskelma kaikista kuluista mitä hän saa itse sitten kustantaa, kun muuttaa omilleen. Ota huomiion kaikki vakuutukset ym ym,,,Kelan sivuilla on laskureita, jotka voit ” leikisti” täyttää ja sieltä näet myös tuet ,mitä lapsesi saisi.

Sen jälkeen lapsesi ainakin tietää , millä elää jne.

Siihen et paljon voi vaikuttaa ,jos hän muuttaa. Itse muutin 700km:n päähän kotoani18- vuotiaana opiskelemaan, koska halusin ammatin ,jota saatoin opiskella vain yliopistossa.

Hyvin olen pärjännyt. Elämä on sellaista.

Vierailija
10/13 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso Vuokraovesta mshdollisia kämppiä mihin hän ehkä mielestäsi haluaisi muttaa.

Tee selkeä laskelma kaikista kuluista mitä hän saa itse sitten kustantaa, kun muuttaa omilleen. Ota huomiion kaikki vakuutukset ym ym,,,Kelan sivuilla on laskureita, jotka voit ” leikisti” täyttää ja sieltä näet myös tuet ,mitä lapsesi saisi.

Sen jälkeen lapsesi ainakin tietää , millä elää jne.

Siihen et paljon voi vaikuttaa ,jos hän muuttaa. Itse muutin 700km:n päähän kotoani18- vuotiaana opiskelemaan, koska halusin ammatin ,jota saatoin opiskella vain yliopistossa.

Hyvin olen pärjännyt. Elämä on sellaista.

Ei kotoa muuteta suoraan mihinkään vuokrakämppään vaan todennäköisesti opiskelijasoluun. Ne on todella edullisia, pääsee harjoittelemaan itsenäistä elämää ja asumistuki + opintotuki riittää ihan hyvin. 

Vierailija
11/13 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra min 500-600e , vuokravakuus n2000e, kotivakuutus 150e vuosi, bussikulut n 40-50e/kk , ruoka+ hygienia 350e/kk minimi, vaatteet+meikit .??, nuorten menot baarissa käynti tms 150e/kk. Kaikkea tällaista sitä ihminen tarvitsee . Elikkä kuukausimenot on ainakin 1200e . Asumistukea voi saada ehkä 320e ja toimeentulotukea tai opintotukea n 500kk .

1200-n 800e=400e pitää ansaita työn teolla minimissään tai kuluttaa lainaa kaiken aikaa. + lisäksi se 2000e vuokravakuus tai enemmän.

No tämä on hyvin hatara laskelma, mutta jotain tuonnepain.

Vierailija
12/13 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokra min 500-600e , vuokravakuus n2000e, kotivakuutus 150e vuosi, bussikulut n 40-50e/kk , ruoka+ hygienia 350e/kk minimi, vaatteet+meikit .??, nuorten menot baarissa käynti tms 150e/kk. Kaikkea tällaista sitä ihminen tarvitsee . Elikkä kuukausimenot on ainakin 1200e . Asumistukea voi saada ehkä 320e ja toimeentulotukea tai opintotukea n 500kk .

1200-n 800e=400e pitää ansaita työn teolla minimissään tai kuluttaa lainaa kaiken aikaa. + lisäksi se 2000e vuokravakuus tai enemmän.

No tämä on hyvin hatara laskelma, mutta jotain tuonnepain.

Ehkä jossain rupisessa Helsingissä. Aina voi muuttaa pienempään kaupunkiin niin halpoja yksiöitä on suorastaan tyrkyllä, ja takuus korkeintaan yhden kuukauden vuokra jos sitäkään. 

Vierailija
13/13 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun on 18v, sossu maksaa kaiken tarpeellisen, kunhan nuorella on tilillä 0 e.