Olen monisairas, ulosotossa, eronnut yh jolla vaativia erityislapsia/nuoria
Ja jonka ex on maksukyvytön kpää.
Miten alkaisin parantamaan elämääni?
Olen myös sairaalloisen ylipainoinen.
Töissä käyn jo, ei tarvitse kommentoida että mene luuseri töihin.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Aivan, perus palstamamma siis.
Ei peruspalstamamma käy töissä!!!
Vierailija kirjoitti:
On sulle kortit jaettu!
Miten päösisi niistä eroon??
Olen laihtunut vähän, mutta silti olen siis sairaalloisen lihava.
Keksi aikakone, mene ajassa taaksepäin ja lemppaa se sika ennen kuin tulee lapsia. Sori, muuta en nyt keksi.
Kun lapset täyttävät 18, aloitat uuden elämän ja vaihdatat lukot.
No huh huh, aika sairaat setit.
Koita nyt vaikka ensi alkuun laittaa ruokavalio ja liikunta-asiat kuntoon.
Ala syömään terveellisemmin, niin jaksat hoidella noita muita asioitasi.
Terve sielu terveessä ruumiissa.
Liiku, laihduta, nuku hyvin, jätä katkeruus, nauti elämästä, liiku luonnossa.
No minä laihdutin ja olen nykyisin hoikka, hain velkajärjetelyyn ja sekin on ohi, aloin sijoittaa. Lapset nyt on mitä on ja ex on mitä on, ei se minulle kuulu koska kela maksaa elarit. Ihan mukava elämä. Eli jos vaikka laihduttaisit ja hakisit velkajärjestelyyn. Ne voi tehdä ihan samaan aikaankin.
Ensin ruokavalio kuntoon. Siitä on apua sekä sinulle että lapsille. Sairaalloisessa ylipainossa on varmaan jo monta sairautta, jotka helpottuisivat tai poistuisivat laihtumisen myötä. Erityislapsetkin on paljon haastavampia sokeri- ja höttöhiilarikoukussa.
Toki ruokavalion saaminen kuntoon on vaikeaa, jos on koko ajan väsynyt ja masentunut. Onko kotiapu yms. palvelut käytössä? Lapsilla tukiperhe tjsp?
Ajattele että ne nuoret kyllä selviävät, nuorella voi olla omakin koti johon saa tuet (tai opiskeluun tukea) kun on 16-17v, sinne huolehdit sitten vaan tarvikkeita. Ehkä lähistöllä. Jos nuori on sellainen että voi syttyä vaikka tulipalo /muu katastrofi, niin silloin asuntojuttu ei taida heti toimia. Vaihda sen jälkeen halutessasi pienempään asuntoon jos se on iso ja kallis. Voiko lähisukulaisesi auttaa velkojen kanssa, äiti, isä, sisarus, mummo? Voitko joskus vähentää töiden määrää ja ajatella omaa hyvinvointiasi /toiveita, vai sen tyyppinen yrittäjyys joka ei vie kaikkea voimaa. Entä lasten isän vanhemmat, haluvatko he avustaa lapsia suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Ensin ruokavalio kuntoon. Siitä on apua sekä sinulle että lapsille. Sairaalloisessa ylipainossa on varmaan jo monta sairautta, jotka helpottuisivat tai poistuisivat laihtumisen myötä. Erityislapsetkin on paljon haastavampia sokeri- ja höttöhiilarikoukussa.
Toki ruokavalion saaminen kuntoon on vaikeaa, jos on koko ajan väsynyt ja masentunut. Onko kotiapu yms. palvelut käytössä? Lapsilla tukiperhe tjsp?
Ei ole mitään tukia tai muuta. Yritin saada kotiin perhetyötä mutta ei saatu. Vanhin lapsi on autistinen ja toisinaan aggressiivinen. Keskimmäisellä on adhd ja adperger ja nuorimmaisella adhd epäily.
Kuvaile itsellesi, paperille tai tietokoneella kirjoittaen, miltä tulevaisuutesi näyttää 5 vuoden kuluttua. Kuvaile negatiivinen tulevaisuuden kuva. Eli minkälainen elämäsi voisi pahimmillaan olla 5 vuoden kuluttua. Kerro se mahdollisimman tarkasti taloudellisesta, terveydellisestä ja ihmisuhdenäkökulmasta. Ja muistakin näkökulmista, mitkä koet merkityksellisiksi.
Sitten kirjoitat toisenlaisen, positiivisemman vision. Tässä visiossa kuvailet, minkälaista elämäsi tulisi olla, jotta et tuntisi jatkuvaa mielipahaa, kateutta, vihaa, tai muita tunteita ja kärsimystä, jota koet tällä hetkellä säännöllisesti. Kuvaile työ, perhe, ystävät, fyysinen ja henkinen kunto.
Tämän jälkeen riisut elämästäsi asioita, jotka eivät vie sinua kohti positiivista visiota. Joka päivä pyrit olemaan hieman parempi ihminen kuin edellisenä päivänä ja etenämään kohti visiotasi. Etenet pienin askelin 365 päivää vuodessa, ollen joka päivä edes marginaalisesti parempi ihminen kuin eilen. 5 vuodessa olet muuttanut elämäsi täysin.
Aivan, perus palstamamma siis.