Miten ymmärtäisin mitä mummuni puhuu kommunikaatio hankaluuksia
Hän yli 80v mummuni osaa käyttää whatsappia ja kun välillä viestiä lähetän niin häneltä tulee outo vastaus.
Olen itse 28v ja en nyt kaikkia uusia sanoja ymmärrä mitä hän käyttää.
Tässä esimerkki ' kyllä kannattaa olla eri varovainen '
Toinen asia on ettei hän vastaa edes mitenkään aiheeseen liittyen vaan välillä ihan ohi.
Joskus on vaikeaa ymmärtää näitä hänen käyttämiä sanoja. Eri varovainen, yms.
Ei tästä mun selityksestä saa mitään selvää xD
Kommentit (8)
Hienoa että mummusi osaa käyttää whatsuppia! Mahtavaa. Eri varovainen kuullostaa hauskalta, luulisin sen tarkoittavan hyvin varovaista.
Teen työtä vanhusten parissa ja jos en heitä ymmärrä, kysyn mitä he tarkoittaa. Ja asiayhteydestä voi myös päätellä. Kannattaa lukea ikivanhoja teoksia, niissä on myös kieli erilaista. Sieltä voi oppia paljon uutta.
Vaikkapa teos: Rautatie
Välillä tulee toooooodella idiootti olo ku joutuu kysymään ai että mitä ettäXddd
Luulen, että mummo ei ymmärrä, mitä sinä kirjoitat - meilläkin tekee tiukkaa.
Ole onnellinen, että mummusi on niin virkeä, että viestittelee kanssasi.
Pikkuseikoista viis.
Mummosi varmaan tarkoitti, että olisit erittäin varovainen.
Emoijit on ihan sama ja se vaikka olisivat pellejä.
Teillä on ikäpolvien ikäero, sinä et välttämättä ymmärrä kaikkea mitä mummo kirjoittaa. Ja mummosi taas ei ehkä sinua.
Kannattaa kysyä, yhteisymmärryksessä. ☺
Eri varovainen = tosi varovainen. Ihan normaalia puhekieltähän toi on. Luetko kirjoja?
Eri varovainen = erittäin varovainen, tosi varovainen.
Olen joutunut useasti googlettamaan hänen tekstinsä. Vanhat ihmiset puhuu hassusti tai sitten olen sivistymätön kun en vaan ymmärrä mitä ne tarkoittaa. Onko kellään muulla samaa ongelmaa... Ja vähän nolompi juttu mutta mummoni laittoi aina ennen lähes jokaiseen viestiin pelle emojin perään.
Joo ei ole ongelma mut jotenkin huvitti kun tavallisen asian yhteyteen lisäsi sen.