Kyllä ne pillerit vaan vie halut!
Olen syönyt cerazetteja nyt reilun vuoden, seksiä meillä on ollut noin 2-4 kertaa/ kk. Olen kokoajan vaan ajatellut, että tää nyt vaan on tämmönen vaihe, kun ei ehdi tai jaksa tms. Nyt sitten lopetin pillerit Sunnuntaina ja koko ajan on kauhea himotus olo, seksiäkin on ollut joka päivä ja mies on ihan ihmeissään ja tyytyväinen...
Kommentit (21)
Meillä juuri syntyi vauva. Pakko kai jatkaa näiden pillereiden popsimista..
Pillerit lisäksi poistaa multa kuukautiskivut sekä vähentää vuotoa. Olen todella tyytyväinen!
Toisille yksinkertaisesti tieto siitä, että raskaus on mahdollinen (vaikkei toivottu olisikaan) lisää haluja. Toisilla taas päinvastoin.
Itsellä ehkäisyn poisjättäminen lisäsi haluja - joksikin aikaa. Samoin hormonikierukka, kun ei tarvinnut miettiä ehkäisyä eikä pelätä raskautta. Myös kondomin käyttö lisäsi haluja, kun tuli nuoruuden villit ja halukkaat vuodet elävästi mieleen :) Mutta kaikkien vaikutus on haihtunut omia aikojaan ja aina on palattu ' normaaliin' olotilaan.
nyt mennään kortsulla ja mies menossa sterilisaatioon ja seksi on mahtavaa =)
Mutta minulla ainakin kehossa tapahtui heti fysiologisia muutoksia, kun aloitin pillerit. Liittyen seksihaluttomuuteen.
Ennen raskautta, raskauden aikana ja synnytyksen jälkeen oli kovat halut. Heti kun aloitin pillerit imetyken aikana......... alas päin on menty - ja lujaa!
-4
Ihan uskomatonta. Jos alapäätä yrittää hypistellä niin kutittaa vaan kamalasti! Pitäisikö kokeilla jotain muuta ehkäisyä vai voisiko tilanne tasoittua?
En enää halua niitä, kun menee avioliitto pidemmän päälle ihan hunningolle ja mulle seksistä alkaa tulla kauhea kivi harteille. Nyt on onneksi vauvan yritys päällä, eikä ehkäisyä tarvitse miettiä taas vuoteen ainakaan. Tuntuu kuin ois (seksi)hanat auenneet. :)
Mulla on myös aina mennyt halut aika vahvasti kuukautiskierron mukaan, eli ovulaation aikana tekee koko ajan mieli seksiä, ja yllättäen myös just ennen kuukautisia tai niiden aikana.
Miksi näihin kyselyihin muuten aina vastaa joku, jolla ei ole käynyt niin, ja on sen takia vakuuttunut siitä, että ei sellaista voi edes tapahtua? Outoa.
Senhän nyt kaikki tietää että vaikuttavat, on sitä sen verran tutkittu!
pillerit tulis halvemmaksi kuin kortsut... mutta jos syön pillereitä, ei tee ikinä mieli, joten per kerta tulee pillerit vasta kalliiksi tulee ;-)
Ei oo muuten mikään vitsi, vaan parisuhde rakoilee, kun en haluaisi olla niin haluton
Vuoden jaksoin kitkuttaa, sitten heitin niillä vesilintua ja päätin että mitään hormonaalista ehkäisyä en enää käytä. Paha vaan kun nyt sitten pitää kikkailla kumin kanssa, lapsia ei enää haluta ja kumpikaan ei lähde sterilisaatioon. Pattitilanne siis ehkäisyn suhteen :/
Eri pillereissä on erilaista keltarauhashormonia, ja jos joku toinen aiheutti haluttomuutta, toisen merkin kanssa kaikki luistaakin hyvin.
Mulla päinvastainen tilanne. Aloitin pillereiden syönnin taas kolmekuukautta sitten ja sen jälkeen on haluttanut joka ilta.
Mies kyllä ymmärtää, mutta on harmissaan. Aion lopettaa pillerit piakkoin, ja sitten vain keinotellaan muilla keinoin jonkin aikaa: vauva on toiveissa, mutta vasta yli vuoden päästä voisi syntyä. Mieliala on, että vauva voisi tulla vaikka heti, mutta tiedän, että tulisi todella hankalaa. Meillä on ennestään kaksi lasta, ja tämän kolmannen jälkeen mies menee sterilisaatioon, näin olemme sopineet.
Viimeksi oli laastari, joka oli tuossa suhteessa parempi kuin pillerit, mutta veti muuten kropan niin sekaisin, että sitä satoa korjataan edelleen, kun e:n lopettamisesta viisi kuukautta!
Mulla ne eivät vieneet haluja, joten kaikki lienee yksilöllistä. Kokeilepa muuta merkkiä jos et imetä. Itse kun lopetin Cerazettet, tulin seuraavalla kierrolla raskaaksi.
kokeile nuvaring-ehkäsyrengasta, paljon vähemmän sivuvaikutuksia kun missään pillereissä ikinä
Ja syön cerazette-pillereitä!
Toisaalta; ei mulla kyllä ole mikään ehkäisymuoto haluja vienyt - kokeiltu on kierukat, laastarit, monet pillerit, kortsut jne.
nimim. itsekkin Cerazetteja syövä, seksihaluton...
Kaikkein eniten haluttaa juuri ennen menkkoja ja niiden jälkeen (ja myös aikana). Mies on huomannut saman, ja osaa jo katsoa kalenterista koska taas saa :) Hormonaalinen ehkäisy sotkee kierron ja halut jää puuttumaan. Sama on nyt imetyksen aikana, kun ei ole menkkoja.