Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI kouluja ei nyt suljeta leviämis- ja kiihtymisalueilla?

Vierailija
23.01.2021 |

Monessa maassa se on jouduttu nyt tekemään. Britanniassa kun viime tipassa/liian myöhään. Norjassa suljettiin juuri kouluja. Mutta Suomessa vain katsellaan, mitä mahtaa tapahtua? Virusmuunnokset on jo Suomessa. Isompien kaupunkien suuria kouluja kannattaisi kiireen vilkkaan sulkea. Ei tulisi sitten jälkeenpäin samanlaista selittelyä, kuin maskijipakan suhteen. Nyt ei voi mennä talous edellä.

Ja ne baarit kiinni myös. Harrastukset jäihin hetkeksi. Helpommalla päästään pidemmällä tähtäimellä, rokotuksia odotellessa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän tässä olla kuin jossain puolessa välissä joulukuun lukuja ilmaantuvuuden suhteen. Ottakaas nyt ramppaajat se rokote kun ei oo kuin tautimäärät noussut rokotusten alettua.

Vähän huono sitä rokotusta on ottaa, kun tarjolla on vain eioota.

Vierailija
22/26 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa jo nämä MIKSI aloitukset. Et sinä halua kuulla miksi jotain vaan sinä haluat että tehkää kuten minä sanon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkaa jo nämä MIKSI aloitukset. Et sinä halua kuulla miksi jotain vaan sinä haluat että tehkää kuten minä sanon.

Eikö se ole enää nykymaailmaan sopivaa toimintaa, että kysytään perusteluja asialle, joka halutaan kammeta toiseen suuntaan? Mitenköhän sitten pitäisi yrittää vaikuttaa? 

On olemassa sellainenkin tapa, jossa vastauksiin ei edes yritetä ottaa kantaa. Se on ongelmallista propagandaa. Minun puolestani saa kysellä miksi niin kauan kuin myös näkee vaivan kiistääkseen esitetyt perustelut asiallisesti ja hyvin, ja kuuntelee vasta-argumentit. Ja silloin muiden pitää viitsiä vastata. Kuten esimerkiksi kysymykseen, miksi on isompi menetys laittaa etäkoulut nopeasti voimaan kuin reagoida jälkijunassa kun tehokkaampi tautimuoto on päästetty leviämään.

Vierailija
24/26 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ensin sulkemisen kannalla,mutta Ollaan alueella, jossa ei ole pitkään aikaan ollut tartuntoja. Ainakin meidän abi tarvitsee kaiken lähiopetuksen, jonka vielä saa. Ehkä meidän seiskaluokkalainen pärjäisi kotonakin. Toivottavasti tilanne jatkuu näin vielä pitkään.

Vierailija
25/26 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että sulkemisen haitat olisivat isompia kuin siitä saatavat hyödyt.

Perustehan tämä. Miten pieneksi arvioit sen asian merkityksen, että pystymme nyt hätäjarruttamalla ehkä pysäyttämään variantin, joka leviää 70 prosenttia tehokkaammin ja tekee pahaa jälkeäkin tehokkaammin? Ainakin sen leviämistä pystyttäisiin hidastamaan niin paljon, että hidastunutkin rokotustahti riittäisi ehkäisemään katastrofin loppuvuodesta? 

Koulut eivät ole nousseet tartuntatilastoissa esille. Ongelma on pitkälti vuotavat rajat, nytkin niitä tartuntaryppäitä on paljon vierastyöläisiä olevilla rakennustyömailla. Sieltä rajan yli sitä koronaa kannetaan tänne.

Koulujen sulkeminen keväällä jo laski oppimistuloksia ja aiheutti koulusta pudokkaiden joukon. Nämä nuoret tulevat maksamaan yhteiskunnalle paljon, erityisesti pidemmällä aikavälillä.

Vierailija
26/26 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen lukio on ollut etäopetuksessa jo reilusti ennen joulua. Etäopetus jatkuu edelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä