Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri on alkanut valittaa Facebookissa hänen elämää

Vierailija
23.01.2021 |

On niin vaikeaa kun on yh-äiti ja kaikesta pitää selvitä yksin köyhänä. Nää ei varmaan tajua että muillakin saattaa olla ongelmia?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on sulta pois jos joku muu vaöittaa oman elämänsä ongelmia?

Onko pakko lukea niitä fb-päivityksiä?

Vierailija
2/25 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sun ongelmat on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se on vaan aika itsekästä ottaa tilaa itselleen, ihan kuin maailmassa ei olisi muita, joilla menee huonosti

Vierailija
4/25 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö ole hyvä että hän puhuu ongelmista eikä käperry itseensä? Kyllä avoimuus on parempi kuin se, että joku päivä pimahtaa ja tekee jotain peruuttamatonta.

Kyllä yh-äideillä on monin tavoin aika rankkaa. Turha olla yhtään kateellinen

Vierailija
5/25 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on vaan aika itsekästä ottaa tilaa itselleen, ihan kuin maailmassa ei olisi muita, joilla menee huonosti

Tällä logiikalla kukaan ei saa ottaa tilaa. Kai tää oli provo?

Vierailija
6/25 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

poista se kavereista niin ei tarvi lukea. 

Vierailija
7/25 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa facessa käyttää tilaansa niinku haluaa. Vai suoraa aapeen seinälläkö se valittaa? Sit ehkä ymmärtäisin.

Vierailija
8/25 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos hän on sinun kaveri, niin etkö auta häntä koskaan ja katso lapsia? Vai oletko itse liian itsekäs sellaiseen? 

Vierailija
9/25 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän saa omalla fb-tilillään valittaa ihan miten paljon lystää. Sun ei tarvitse seurata häntä.

Vierailija
10/25 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa facessa käyttää tilaansa niinku haluaa. Vai suoraa aapeen seinälläkö se valittaa? Sit ehkä ymmärtäisin.

Olen muuten miettinyt facessa paljon, miksi jotkut ihmiset eivät poista minua listoiltaan. Eivät kuitenkaan koskaan huomio mitenkään. Mikä logiikka?

Vierailija
11/25 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen muuten miettinyt facessa paljon, miksi jotkut ihmiset eivät poista minua listoiltaan. Eivät kuitenkaan koskaan huomio mitenkään. Mikä logiikka?

Jos vaikka päivityksesi eivät nouse heidän feediinsä? Ystäväni sanoi, ettei näe esim. siskonsa päivityksiä juuri koskaan.

Vierailija
12/25 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vaikka päivityksesi eivät nouse heidän feediinsä? Ystäväni sanoi, ettei näe esim. siskonsa päivityksiä juuri koskaan.

Kyllä varmasti suositut ja paljon kommentoidut nousevat. Eivät kuitenkaan mitenkään noteeraa niitä

Vierailija
13/25 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua ap. Huomionhakuinen kaverisi on. On lisäksi säälittävää valittaa elämästään jossain facebookissa.

Vierailija
14/25 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule, on se pois kuulijalta, jos joku valittaa. Synnyttää hätää, kun ei voi auttaa valittajaa, kun se ei sit voi enää valittaa, kun ongelma olisi ratkaistu.

Jos haluaa lukea päivityksiä yleensäkin (kivojakin on) niin ei voi olla huomaamatta valittajan ulinaa.

ei ap.

Vierailija
15/25 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sua ap. Huomionhakuinen kaverisi on. On lisäksi säälittävää valittaa elämästään jossain facebookissa.

Helppo sanoa noin, jos on itse saanut hyvän elämän.

Niinhän niitä taulujankn haluttiin aikoinaan piilottaa, kun niissä oli kuvattu köyhiä ihmisiä. Ihmiset eivät suostuneet näkemään, että joillakin menee huonommin. Nekin oli varmasn jonkun mielestä huomionhakemista....

Vierailija
16/25 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, on se pois kuulijalta, jos joku valittaa. Synnyttää hätää, kun ei voi auttaa valittajaa, kun se ei sit voi enää valittaa, kun ongelma olisi ratkaistu.

Jos haluaa lukea päivityksiä yleensäkin (kivojakin on) niin ei voi olla huomaamatta valittajan ulinaa.

ei ap.

Miksi et jätä seuraamatta heitä, joiden päivitykset ärsyttävät? Facebookissa voi valita, ketä seuraa tai poistaa kavereistaan heidät, joiden päivitykset ärsyttävät. Toisaalta: eivätkö ne toisen ihmisen ongelmat aidosti herätä minkäänlaista myötätuntoa?

Tulee mieleeni vähän vastaava, kun yksi exäni aina hermostui minulle, kun olin sairaana ja vaikkapa todella kovassa kuumeessa ja sanoin ääneen jotain asiasta ihan viattomasti. Häntä häiritsi ja kävi kateeksi se, kun hän ei saanutkaan olla hetkellisesti kaiken keskipisteenä. Siksipä hän saattoi alkaa sättiä ja käskyttää minua erityisen paljon, kun olin pahasti sairaana. Piti nimittäin näpäyttää siitä, että yritin viedä huomion hänestä pois. Normaali ihminen olisi vähän auttanut sairasta ja tukenut, mutta hän vain hermostui sellaisesta aina.

Vierailija
17/25 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa valittaa, eikä saa kehua. Oikeastaan ei saa kertoa mitään itsestään, paitsi että jotkut saavat. Tykkäilläkään ei juuri saisi. Eikö olekin kumma?

Vierailija
18/25 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et poista itse, jos noin häiritsee? Sinun julkaisut on saattanut mennä jostain syystä ohi. 

Vierailija
19/25 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa valittaa, eikä saa kehua. Oikeastaan ei saa kertoa mitään itsestään, paitsi että jotkut saavat. Tykkäilläkään ei juuri saisi. Eikö olekin kumma?

Tämä on totta. Joidenkin kiusaajien mielestä tietyt ihmiset eivät saisi suunnilleen hengittääkään. Kaikki, mitä he tekevät, on jotenkin huonoa. Positiiviset jutut on huono asia, negatiiviset ovat huono asia, neutraalit ovat nekin muka huomion hakemista. Mitä nämä ihmiset saisivat tehdä?

Miksi on pakko seurata sellaisia ihmisiä, joiden tekemiset ja pelkkä olemassaolonsa häiritsevät? Poista ne kavereistasi tai lopeta ainakin seuraaminen.

Kyllä ihminen saa somessa julkaista ihan rauhassa, jos on kyse ihan normaaleista, asiallisista päivityksistä.

T. Kiusaamiseen ja ilkeilyn näkemiseen kyllästynyt sivustaseuraaja

Vierailija
20/25 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pitäisikö siellä vaan olla niin positiivista aina?

Elämä ei ole positiivista läheskään aina