Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tyhmää ajatella, että pysyvälle työkyvyttömyyseläkkeelle joutuminen on kuin kuolemantuomio?

Vierailija
23.01.2021 |

Tiedän, että liioittelen aika pahasti, mutta siltä se tuntuu.

Takana 12 vuotta kuntoutustuella. Lääkäri on sitä mieltä, että eläke olisi paras vaihtoehto. Hakemus menisi erittäin todennäköisesti läpi, koska vakuutusyhtiössä ei enää koeta, että minun kuntouttamiseeni kannattaa kauheasti panostaa. (Saan tuet vakuutusyhtiöstä enkä kelasta, koska olin yrittäjä.) Olen siis ns. toivoton tapaus.

En ole vielä edes 50v. Pahalta tuntuu. Haluaisin tehdä töitä, mutta en vain pysty.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ollut jo 12 vuotta määräaikaisella eläkkeellä. Mikään ei siis muuttuisi. Menetit tulevan ajan osuuden eläkkeessäsi. Olisi kannattanut asia ottaa tosissaan pari vuotta sitten.

Vierailija
22/23 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa niin on ajatella. Tosin minulla ei ole kokemusta kuin 37 vuotta kestäneestä eläkkeelläolosta ja satunnaisista pikku töistä, mutta elossa tässä ollaan ja kaikenlaista tehdään. Ei siis ole kokemusta siitä, miten ensin ollaan työelämässä tai luodaan uraa ja sitten joudutaan jäämään eläkkeelle. Mutta jos eläkettä on jo hieman päässyt kertymään – tai millä perusteella niitä työkyvyttömyyseläkkeitä maksetaankin – niin silloin käteen saa jopa enemmän kuin pelkän takuueläkkeen plus kansaneläkkeen verran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ollut jo 12 vuotta määräaikaisella eläkkeellä. Mikään ei siis muuttuisi. Menetit tulevan ajan osuuden eläkkeessäsi. Olisi kannattanut asia ottaa tosissaan pari vuotta sitten.

Tuollaisille tuomiopäivän pasuunoille sanon että höpsön löpsön nyt! Asioita voi tarkastella ihan rauhassa, tuomitsematta ja kiihkoilematta silloinkin kun pohdittava asia ei koske itseä. Otetaan se empatia-lihas käyttöön ja vähän jumpataan sitä! :)