Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä avuksi, kun jotain ihmistä inhotaan yleisesti?

Vierailija
23.01.2021 |

Läheinen kaverini on päätynyt jonkinlaiseksi mustamaalauksen kohteeksi aiheettomasti. Jotkut kuulemani mukaan stalkkaavat häntä somessa ja juoruilevat kaikenlaista paikkaansapitämätöntä sekä tulkitsevat kaikki hänen tekemisensä jotenkin negatiivisella tavalla.

Häntä syytetään asioista, joita hän ei ole tehnyt ja hän on toistuvan seuraamisen kohteena niiden inhoajiensa taholta. Oikeasti hän on kiltti, reilu ja mukava ihminen. Itsekin olen aika hiljainen ja ujo, joten en tiedä, miten voisin häntä puolustaa. Ihmetyttää tämä ilmiö vain.

Kiinnostaisikin tietää, millainen tuntematon ihminen herättää negatiivisia tuntemuksia ja miten sen ihmisen tulisi muuttua, jotta häneen suhtauduttaisiin positiivisesti? Onko mitään tehtävissä?

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat nykyajan noitavainoja. Ei paljon erilaisuutta tarvita ja loput kuvitellaan. Kateutta se lopulta on.

Selvä kuin pässi.

Vierailija
62/79 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos levittelevät jotain perätöntä ja loukkaavaa niin rikosilmoituksen voi tehdä. Sehän on kunnianloukkaus ja samoin vainoaminen on nykyään rikos. Tosin voi olla, ettei ilmoitus johda lopulta mihinkään, mutta ehkä jo sen tekeminen saa nämä hullut lopettamaan toimintansa.

täytyy ruveta alkaa tarkastamaan ympästistöä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

siikalatva kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auttaako sellainen, jos kiusatun kaveri tai vanhempi yrittää jotenkin puolustaa sitä uhria vai meneekö kiusaaminen ja juoruilu vieläkin pahemmaksi? Toisin sanoen: käytetäänkö sitä kiusattua itseään vastaan, jos hänen kaverinsa esim. yrittäisi jotenkin puolustaa kiusattua? Tekisi mieli selvittää koko vyyhti, mutta en uskalla, sillä pelkään, että kaverini joutuisi kärsimään vieläkin enemmän.

Jeesus syndroomaa.

Kaikki ei halua mainostaa itseään somessa, Kas se onkin luonnon oikku kun ei ole somessa , eikai vain rikos sentään.

Tämäkin on totta, että toisaalta voidaan nälviä siitäkin, jos ei ole somessa. Pitäisi olla aikamoinen marionettinukke, että voisi miellyttää aivan kaikkia ihmisiä.

Vierailija
64/79 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

antiikkia kirjoitti:

idioottivarna ketju , jonka jokainen voisi naapuristaan tehdä.

Aika pelottavaa ja sairastakin, jos jollain on noin hirveitä naapureita. Eiväthän naapurit yleensä edes juurikaan tunne toisiaan, paitsi jossain maaseudulla.

Vierailija
65/79 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

greikka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos levittelevät jotain perätöntä ja loukkaavaa niin rikosilmoituksen voi tehdä. Sehän on kunnianloukkaus ja samoin vainoaminen on nykyään rikos. Tosin voi olla, ettei ilmoitus johda lopulta mihinkään, mutta ehkä jo sen tekeminen saa nämä hullut lopettamaan toimintansa.

täytyy ruveta alkaa tarkastamaan ympästistöä...

Ainakin jos jostain ihmisestä puhutaan aivan ihmeellisiä juttuja jatkuvasti, kannattaa kyseenalaistaa ne asiat ja tarvittaessa kysyä siltä henkilöltä itseltään. Jokainen yksilö voi taistella kiusaamista vastaan olemalla reilu ja mahdollisimman puolueeton.

Vierailija
66/79 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä vuoksi hän joutuu olla tekemisissä näihin henkilöihin? Onko mahdollista katkaista tämä yhteys?

Vierailija
67/79 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haittaako tuo negatiivinen suhtautuminen tätä ihmistä itseään? Jos ei, miksi asiaan pitäisi puuttua? Jos minulla olisi jotain tuntemattomia inhoajia jotka eivät tietäisi minusta oikeasti mitään, antaisin inhota ihan rauhassa. Ei minulla olisi mitään tarvetta alkaa muuttamaan heidän suhtautumistaan, tuollaiset ihmiset ovat minulle yksinkertaisesti ilmaa.

Se on paljon pahempaa kuin kuvittelet. Saattaisit murtua.

Vierailija
68/79 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänessä on varmasti jotakin sellaista joka näiltä juoruajilta puuttuu kokonaan. Eivät voi sietää, että joku on heitä fiksumpi ja uskaltaa olla oma itsensä.✨

Vierailija
69/79 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haittaako tuo negatiivinen suhtautuminen tätä ihmistä itseään? Jos ei, miksi asiaan pitäisi puuttua? Jos minulla olisi jotain tuntemattomia inhoajia jotka eivät tietäisi minusta oikeasti mitään, antaisin inhota ihan rauhassa. Ei minulla olisi mitään tarvetta alkaa muuttamaan heidän suhtautumistaan, tuollaiset ihmiset ovat minulle yksinkertaisesti ilmaa.

Se on paljon pahempaa kuin kuvittelet. Saattaisit murtua.

Jos se on todella pahaa, todisteita mustamaalaamisesta ja stalkkaamisesta on ja rikoksen tunnusmerkit täyttyvät, en epäröisi hetkeäkään tehdä rikosilmoitusta. Vaikuttaa siltä että tuossa tilanteessa se voisi ehkä olla paikallaan.

Vierailija
70/79 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti syynä on K a t e u s.

Vierailija
71/79 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Ihmiset tekee tätä. Ihmisyys onkin ihan p:stä.

Vierailija
72/79 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei rehellisesti sanottuna kiinnostaisi, jos jotkut minusta selän takana juoruilisivat ilkeästi. Valitsen lähelleni ihmisiä, jotka välittävät minusta.

Eihän se usein jää juoruiluun vaan aletaan myös hankaloittaa elämää ja tehdään aineellista kiusaa. He voivat saada myös läheiset kääntymään pois. Et saa apua jos tarvitset.

Vierailija
73/79 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sananl.28:26

Jes. 5:21

Room.12:16

Älä ole viisas omissa silmissäsi. Pelkää Herraa ja karta pahaa.

Vierailija
74/79 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverini on ehkä myös elänyt ns. pumpulissa, kuten ehkä itsekin (ollaan käyty sama lukio aikoinaan ja siellä oli todella fiksua porukkaa samoin kuin meillä molemmilla myöhemmissä opinnoissa ja töissä). Ei hän ymmärrä, miksi jotkut alkavat kiusata aikuisiällä. Jotenkin ihan järjetöntä. Eikös sellaiset jutut kuulu lähinnä lapsuuteen ja koulumaailmaan? Onko uhrin oltava uhri koko lopun ikänsä ja jotkut saavat siis vapaasti kiusata loputtomasti?

Lopeta jo tuo uhri sanan käyttö. Hän on ihan aikuinen ihminen eikä mikään lapsen tasolle typistetty viaton uhri. Anna nyt jotain konkreettista miten häntä kiusataan. Voi olla, että hän on vaan käsittänyt väärin esim erilaisen mielipiteen.

Tuskin on käsittänyt väärin jos hänestä kerrotaan valeita. Ja tietysti ihminen on uhri silloin kun joutuu tuollaisen käytöksen kohteeksi. Uhrin rooliin ei pidä suostua kuitenkaan.

Kukaan ei ole virheetön ja pelkän yhden osapuolen syyttelyn sijaan tulisi aina miettiä olisiko ihan itsessäänkin vikaa.

Vale on vale. Kiusaaminen on kiusaamista. Miten minusta nyt tuntuu että sinä yrität oikeuttaa itsellesi tässä jonkun ihmisen kiusaamista? Ole hyvä ja lopeta se. Jos et ymmärrä ihmismäisen käytöksen ja moraalin perusteesejä niin olet joko narsisti tai sosiopaatti. Kenellekään muulle ei ole ihmisyyttä ikinä pitänyt selittää sekä oikean ja väärän eroa kuin näille ihmisryhmille. Ja aivan kuten sinäkin, ne ei ymmärrä.

Vierailija
75/79 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvin kateus alkaa toisen onnesta.

Vierailija
76/79 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihanaa olla onnellinen ja tyytyväinen omaan elämäänsä. 💛🤗

Vierailija
77/79 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihanaa olla onnellinen ja tyytyväinen omaan elämäänsä. 💛🤗

Tämä on totta ja olen onnellinen puolestasi. Kunpa piinattu kaverinikin saisi edes ihmismäistä kohtelua.

T. Ap

Vierailija
78/79 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma tällaisissa tilanteissa on, että ihmisellä on taipumus nähdä todellisuus ennakko-oletusten läpi. Eli kun nämä psykot levittävät valheitaan tästä ap:n kaverista tai vaikka kollegasta työpaikalla, nämä tarinat värittävät kuulijan mielessä tämän ihmisen tekemisiä. Eli se, miten jotain henkilöä on etukäteen mustamaalattu puheilla, saa sinut näkemään ko. ihmisen tekemiset tämän tarinan läpi. Jos jonkun on puhuttu olevan hullu/ilkeä/tyhmä tms., näet henkilön aivan normaalin tai jopa täysin päinvastaisen käytöksen heijastavan tätä mielikuvaasi. Jos tällaista ennakkosuggestioita ei olisi sinuun harjoitettu, pitäisit henkilöä aivan normaalina.

Ihminen näkee lähes aina, mitä haluaa nähdä.

Hyvä esimerkki työpaikoilta: Työpaikalle tulee uusi työntekijä, joka puhuu työpaikan syntipukille aina iloisesti ja pitää tästä paljon, kunnes... hän on ehtinyt sisäistää työpaikan puheet, ja muuttuu kyseistä henkilöä kohtaan ilkeäksi ja etäiseksi.

Vastapuhe kuitenkin kannattaa. Itse harjoitan sitä. Kun joku puhuu sinulle, että henkilö A teki negatiivisen asian X, kysyn häneltä keneltä kuulit. B:ltä henkilö vastaa, jolloin kysyn, et siis itse ole nähnyt mitään. Näkikö edes B? Ei, B kuuli C:ltä jne. Kyllä älykäs tajuaa läksyn ennen pitkää.

Tai esimerkiksi voi todeta "Ai, itse en ole kokenut henkilö A:ta hulluna/ilkeänä alkuunkaan. Ei hän ole minulle ainakaan koskaan tehnyt mitään väärää. Muut kyllä puhuvat hänestä pahaa ja käyttäytyvät häntä kohtaan ilkeästi."

Ei kannata luovuttaa tätä maailmaa k-päille. Uskokaa hyvään ja valinnan mahdollisuuteen ihmiset!

Vierailija
79/79 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla auttanut muu kuin paikkakunnan vaihto. Se viha oli niin syvää ja tavallaan seurasi mua mihin ikinä meninkin. Sitä alkoi jo pitää itseään todella outona. Kaikki tuhotaan lopulta ympäriltä koska katkerat ihmiset ovat kuin saatanan riivaamia.