Olen ulosotossa ja kun nyt kaksoset täyttivät 18v minulle jää vain oma suojaosuus
Eli n 600-700€ kuussa palkasta käteen. Nuoret ovat lukiossa ja asuvat kotona. Aika tiukoille vetää, kun ei se nuoren satunnainen kesätyösatanen pitkälle kanna.
Kommentit (47)
Meillä kotona asuva täysi-ikäinen on saanut toimeentulotukea Kelasta. Omalla hakemuksellaan. Onkos se selvitetty?
Vierailija kirjoitti:
Tuliko yllärinä, että velat pitää aina maksaa?
Jos olisi työttömänä velkaa ei tarvitsisi lyhentää ja saman verran tulisi rahaa, ilman töitä.
Ehkä olisi hyvä juuri kannustaa siihen velan maksuun vähän pienemmillä erillä,.
Eikös ne kohta jo vanhene ne velat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko saanut päätöksen, että lapsiasi ei huomioida? Jos lapset (myös täysi-ikäiset) ovat pääasiassa sun huollettavina, niin ne kyllä pitäisi vaikuttaa korottavasti sun suojaosuuteen.
Kyllä, tuli ilmoitus palkan ulosmittauksesta. Vain oma suojaosuus jäi.
Ei mene näin. Älä satuile. Ja ulosotto EI huomioi täysi-ikäisiä lapsia. On olemassa laki jota ne noudattaa. Ennen kerrottiin tarinoita hyvistä ja veemäisistä ulosottomiehistä. En tiedä, ehkä heitä on ollut. Nykyään noudattavat lakia joka on kaikille sama. Siinä ei jousteta.
Mitä sönkötät? Tottakai ilmoitus palkan ulosmittauksesta tulee, ja siinä oli huomioitu vain minun suojaosuus, ei kaksosten.
Koska niillä kaksosilla EI ole mitään suojaosuutta, kun ovat täysi-ikäisiä ja ulosoton silmissä elatusvelvollisuutta ei enää ole. Ja kun aiemmin väitit, että vaan suojaosuus jää niin se ei ole totta. Suojaosuuden yli menevästä palkasta mitataan osa, mutta ei kaikkia.
t. Ulosottoon vuodesta 2011 maksellut joten tiedän mistä puhunOletko pässi? Niinhän minä juuri sanoin että vain oma suojaosuus huomioitu, ei kaksosten.
Ihme sönköttäjä.Koska sulla ei ole elatusvelvollisuutta sen päivän jälkeen kun täyttivät 18. Näin ollen ei suojaosuutta. Mitä et tässä ymmärrä? Aloitusviestissä väität että vaan suojaosuus jää palkasta, eikä se pidä paikkaansa. Älä viitsi nimitellä. 😘
Niin, oma suojaosuus.😘
Mutta suojaosuuden yli menevästä ulosmitataan 1/3 loput jää sulle.
Vierailija kirjoitti:
Eikös ne kohta jo vanhene ne velat?
Velat ei vanhene jos velkoja muistuttaa niistä.
Sinusta ei ole heitä elättämään, niin kai saavat toimeentulotukea.
Niin, oma suojaosuus.😘