Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenelläkään meniereä?? ov

Vierailija
04.08.2006 |

Mulla epäillään meniereä ja sain lähetteen neurologille ja sisätautilääkärille(?). Oireina pyörivää huimausta, huminaa tai tinnitusta silloin tällöin molemmissa korvissa ja kuulon alemaa aina välillä. Myös pahaolo on aika tavalla usein.

Miten teillä on tauti todettu ja millaiset ovat olleet oireet? Ja saako taudista varmuuden heti ensimmäisen neurologilla käynnin jälkeen?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, voiko neurologi diagnosoida meniereä luotettavasti, tuskin. Tietysti epäillä voi ainakin... Sairaus on kuitenkin sisäkorvassa, jonka asiantuntija on korvalääkäri. Eli kannattaisi hakeutua korvalääkärin juttusille. Ja mieluiten sellaisen korvalääkärin, joka on erikoistunut huimaussairauksiin. Migreenistä on olemassa muoto, jonka oireet muistuttavat meniereä ja ehkä neurologi osaa sulkea pois migreenin mahdollisuuden. Migreenin mahdollisuuskin kannattaa ottaa huomioon, sillä sitä voi usein hoitaa estolääkityksellä kun taas meniereen ei kunnollista ja kaikkia potilaita auttavaa hoitoa ole olemassa.

Itse sain diagnoosin oireiden perusteella (huimauskohtaukset, paineentunne korvassa, tinnitus) heti ensimmäisellä käynnillä korvalääkärillä. Myöhemmin kävin vielä korvaklinikalla tasapaino- ja kuulotutkimuksissa, jotka varmistivat diagnoosin.

Paljon lisätietoa menierestä sekä keskustelupalstan löydät Suomen meniereliiton nettisivuilta suomenmeniereliitto. fi

Vierailija
2/2 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta varmuuden vuoksi käyn magneettikuvauksessa, siis lääkäri laittoi lähetteen. Siellä kuulema selviää. Minulla ei ole ollut minkäänlaista huimausta, korvat vaan soi koko ajan ja kuulo on heikentynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi